Ціна контакту зі споживачем

Навіщо треба вираховувати питому вартість реклами?

Як оцінити висока ціна на ті або інші рекламні послуги або низька?

Наприклад послуги компанії А (сайту «a») коштують 2000 грн, а послуги компанії B (сайту «b») — 3000 грн. Припустимо, що набір послуг однаковий, а рекламний бюджет Вашої компанії дозволяє скористатися послугами будь-якого з наведених сайтів.

Питання: Яка компанія отримає Ваш бюджет або його частину?

Правильна відповідь – некоректна постановка завдання.

Для прийняття рішення не вистачає найважливішої характеристики сайту «a» і сайту «b» — їх аудиторії. Кількість відвідувачів, їх якісні характеристики з точки зору можливості отримання клієнтів для конкретної пропозиції Вашої компанії.

Кількість відвідувачів сайтів зазвичай отримати досить просто. З деякою часткою вірогідності ці цифри дають незалежні лічильники (Bigmir, liveinternet тощо), а також надається статистика сайтів.

Припустимо, якість аудиторій однакова.

Якщо сайт «а» має аудиторію 10 000 відвідувачів у місяць, а сайт «b» — 100 000, то вартість, приведена до одного відвідувача, буде: сайту «а» — 0,2 грн/відвідувач, а сайта «b» — 0,03 грн/відвідувач.

Виходить, реклама дешевша не на сайті «a» в 1,5 рази, як може здатися на початку, а на сайті «b» в 6,7 (!) рази.

Якісні характеристики сайту оцінити складніше, але теж можливо.

Один із найпростіших способів оцінки того, чи цікаво відвідувачем перебувати на сайті – середня кількість переглянутих сторінок одним відвідувачем. Якщо це число 5, 6 або 10 сторінок і вміст сайту відповідає тематиці (не містить розважальних розділів та ін.) — з аудиторією, швидше за все, усе гаразд. Якщо ж середнє число переглянутих сторінок 1.5 або 2 — найімовірніше, аудиторія «роздута» і, в основному, складається з випадкових відвідувачів. У такому випадку, можна ділити аудиторію, що найменш, на 3 (у разі глибини перегляду 2 сторінки) або на 4 (у разі глибини перегляду 1,5 сторінок).

Питому вартість рекламних послуг можна порівнювати не тільки між двома сайтами, але й одного й того ж сайту за різні роки.

Як приклад можна розглянути вартість рекламних послуг OKNA.ua протягом останніх 6 років.

Вартість пакета ПРОФ на одного відвідувача 2005-2010 р.р. OKNA.ua

На графіку видно тенденцію зниження приведеної вартості пакету ПРОФ (OKNA.ua) з плином часу. Пакет ПРОФ у 2010 році приблизно в 3,5 рази вигідніший, ніж у 2005 році. Водночас, комплект послуг, що входять в пакет ПРОФ, значно збільшився.

Вартість Текстово-графічного банера на одного відвідувача 2005-2010 р.р. OKNA.ua

Ще більш помітно проявляється зниження питомої вартості «Текстово-графічного» банера на головній сторінці OKNA.ua — більш ніж в 10 раз(!) за період із 2005 по 2010 р.р. завдяки збільшення аудиторії і зниження ціни.

Тому, під час планування рекламних бюджетів і рекламних майданчиків, необхідно орієнтуватися не тільки на ціну, пропонованих послуг, і її тенденцію до збільшення або зниження, але і проводити простий аналіз:

  • уточнювати аудиторію видання;
  • звертати увагу на кількість переглянутих сторінок;
  • рахувати питому вартість реклами.

Ці прості й нехитрі дії дозволять більш якісно вибрати рекламний майданчик і, у підсумку, провести успішну рекламну кампанію.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

Нове та найкраще

вроде бы и логично, но далеко не всегда это просчитывается
8 вер. 2011 р., 19:40
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ