Динаміка споживчого попиту і продажів вікон на 2007 рік

У статті розглядається поведінка кінцевих споживачів віконної продукції протягом року, а також порівнюється їх активність із динамікою продажів віконних компаній, спрямованих на кінцевих споживачів. Розглядається усереднена картина для виявлення якісних характеристик.
Інтерес споживачів до даної тематики особливо високий тоді, коли вже основні обсяги вікон встановлені

Аналізуючи динаміку запитів (вікна, металопластикові вікна, пластикові вікна), які роблять користувачі в інтернеті під час вибору постачальника вікон можна помітити примітну особливість — пік активності відвідувачів потрапляє на листопад (див. Рис.1). Тобто інтерес споживачів до даної тематики особливо високий тоді, коли вже основні обсяги вікон встановлені.

Зміна частоти «віконних» запитів в інтернеті

Рис.1. Зміна частоти “віконних” запитів в інтернеті

Типовий споживач не йде у відпустку в серпні, та й взагалі не йде у відпустку

На початку року в січні популярність запитів відповідає середньому показнику року, але до березня вона починає знижуватися до рівня 80%. Хоча можна було б припустити, що до початку сезону споживачі будуть проявляти більшу активність.

Починаючи з травня і до листопаду включно спостерігається стабільне зростання активності споживачів всупереч наявній думці про абсолютно "тихий" відпускний період. Судячи з кількості запитів, наш середній споживач не йде у відпустку в серпні, та й взагалі не йде у відпустку протягом року, або, щонайменше, він продовжує цікавитися вікнами з Одеси, Єгипту або Парижу. :)

Слід зауважити, що середнього відвідувача (споживача) як якогось реального персонажа не існує. Середній відвідувач в мережі "Інтернет" не те що не їде у відпустку, судячи з цілодобової активності, він не спить і навіть не їсть. А тому мабуть, і не слід порівнювати поведінку середнього відвідувача з поведінкою будь-якого конкретної людини, в тому числі і зі своєю. Однак "середній відвідувач" представляє основну масу так потрібних нам клієнтів.

Порівняння зміни обсягів продажів і зміни частоти «віконних» запитів

Рис.2. Порівняння зміни обсягів продажів і зміни частоти «віконних» запитів

Представлені дані на графіку обсягів продажів вікон (усереднені показники за декількома компаніями) (див. Рис.2) не несуть в собі ніяких особливих несподіванок навіть з урахуванням не зовсім характерного року для віконного ринку. Основні обсяги продажів припадають на період з червня до жовтня включно.

З настанням холодів споживачі особливо пильно розглядають пропозиції, але купують вікна тільки через 9 місяців (!)

Що ж роблять споживачі — з настанням холодів вони особливо пильно розглядають пропозиції, але, судячи з обсягів продажів, не біжать замовляти вікна, а купують вікна тільки через 9 місяців (!) же в наступному сезоні. Знову ж таки, мова йде про усереднені показники, дійсно, є ті, хто сьогодні вперше побачив рекламу віконної компанії і відразу викликав замірника, але, судячи з розглянутих даних, очікування оновлення вікон середнім споживачем розтягується на місяці, доходячи майже до року.

Ще інтерес представляє той факт, що амплітуда коливань кількості запитів невелика від -20% (березень, квітень) до +20 (жовтень, листопад). Тобто спостерігається досить стабільний інтерес протягом всього року. Тоді як амплітуда продажів коливається у великому діапазоні від -55% до + 45% від середньорічного значення.

З цього можна зробити такі висновки:

  1. Рекламну компанію, щонайменше в мережі "Інтернет", має сенс планувати протягом усього року.
  2. Враховувати повільність здійснення покупки і під час проведення рекламної кампанії, і під час її аналізу.

Андрій Лесьо

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

Нове та найкраще