Розвиток турецького віконного ринку в 2005 році

 2 489
У зв'язку з неймовірним ажіотажем, що відбувається на будівельному              ринку Туреччини, згідно зі статистичними даними виробництво ПВХ-профілю              в Туреччині в 2005 році досягло 280 000 тонн.

Ситуація, що склалася на будівельному ринку Туреччини

Адміністрація житлово-комунального господарства Туреччини на підставі партнерської угоди передала свої будівельні ділянки будівельним компаніям. У результаті цього потенціал житлових будинків склав 150 000. Відразу ж була проведена потужна рекламна кампанія, у якій були представлені проекти й макети майбутніх будинків. З огляду на можливість 20-40 літніх житлових кредитів, іпотечний закон і початок переговорів із Європейським Союзом, різко загострилася ситуація спекуляції в області житлових будинків: будинки, які складно було продати за 100 000 доларів на початку року, уже з другого півріччя з легкістю скуповувалися за 200 000.

У Туреччині за перше півріччя 2005 року було придбано 200 000 ліцензій на будівництво житлових будинків. За 9 місяців число ліцензій досягло 576 000

Будівельні компанії, які придбали ділянки ще на стадії проектів, уклали договори, що в 4-5 разів перевищують встановлену державою собівартість. Отже, вони отримали гарантію на високий прибуток і стали активно займатися пошуками будівельних ділянок у великих містах.

Економічна ситуація

Економічне зростання за 3 декаду 2005 року в області житлового будівництва склало 7%. Отже, у 2005 році загальне економічне зростання перевищило 5%. Після економічної кризи у 2001 році турецька ліра в даний час зберігає стабільну позицію щодо валюти. Фірми, що правильно аналізують економічне становище, впевнено закріплюють свої позиції. Можливість довгострокових платежів (від 12 до 48 місяців) за допомогою кредитних карт призвела до безконтрольно високої скупки товарів людьми, що володіють малим доходом. Усе це змусило внести деякі поправки в закон.
Незважаючи на значне збільшення експорту (74 мільярди доларів), імпорт також збільшився. Дефіцит фінансового рахунку склав 38 мільярдів доларів.

Ринок ПВХ

Виробництво теплоізоляційних конструкцій в області індустріального житла на 85-90% пов'язано з виробництвом вікон із ПВХ.
Незважаючи на важкі роки, ринок ПВХ (за показниками кількості використаної сировини) продовжував зростати: він збільшився на 22%, досягнувши 280 000 тонн.
В останні роки лідируюча турецька компанія "Firat" (екструзія ПВХ-профілів) сягнула 60 000 тонної позначки і зберегла за собою перше місце в списку. Фірма "Адопен" виявилася на другому, а "Егепен" на третьому місцях. Така активність ринку стимулює появу нових компаній у цьому бізнесі.
На даний момент на ринку присутні близько 60 виробників профілю і стільки ж фірм, що працюють під замовлення і виробляють профіль 2-го і 3-го сорту. Багато компаній виробляють 5-камерні 70-міліметрові профілі.
Ніша 75-80-мм профілів залишається досить вільною, і в ній не очікується великої конкуренції.

Турецький ринок ПВХ-профілів (за показниками кількості використаної сировини) продовжує зростати: за даними 2005 року він збільшився на 22%, досягнувши 280 000 тонн.

У компаніях, що виробляють понад 5 000 тонн профілю, 50-70 мм профілі можна знайти в будь-яких варіантах. Така різноманітність профілів з'явилося на ринку з 2001 року, коли на ринок вийшли китайські виробники екструзійних матриць.
Можна сказати, що 2005 рік був роком успішної діяльності турецьких фірм. Відділи в складі фірм, що стежили за всіма "know-how" в області екструзії, стали випускати свої матриці. Фахівці європейських і китайських виробників матриць знайшли нові ділові можливості в Туреччині. Для великих споживачів (1 000-2 000 тонн профілю в рік) з'явилася можливість робити профіль будь-якої форми й будь-якого дизайну. Зростання в даному секторі дозволило розширити виробництво допоміжних та інших профілів. Нововведенням 2005 року є вихід на ринок фірм, що займаються виробництвом тільки жалюзевих профілів.
Великі житлові проекти викликали потребу в нових організаційних об'єднаннях: багато середніх і малих виробників вікон, об'єднавшись, отримали право на більш масштабні роботи. Виробники профілю підтримали їх у цьому рішенні — великі виробники профілю взяли на себе фінансування верстатів для нових об'єднань. Такий розвиток зробив виробництво 4-х головочних - зварювально-очисних ліній престижним і вигідним. У даний час три фірми (одна з них імпортна) активно постачають на ринок лінії такого роду. У 2006 році додадуться ще 3 фірми.
Експортери ПВХ-профілю (експорт склав — 50 000 тонн) планують розмістити виробництво в сусідніх країнах — однієї з перших стане Росія, яка внесла поправки до свого митного кодексу. Турецькі компанії сподіваються, що за прикладом Росії підуть і інші сусідні держави.

Виробництво фурнітури

Паралельно розвитку ринку ПВХ-профілів, розвивається й ринок фурнітури. Наприклад, виробництво поворотно-відкидних механізмів досягло 3,5 мільйона штук, замкових циліндрів — 1 мільйона, ручок — 8,5 мільйонів штук. Місцеве виробництво зросло на 70%. Очікується, що один із великих гравців — компанія Vorne — за допомогою своєї нової фабрики, яка випускатиме 1 мільйон поворотно-відкидних механізмів на рік, зможе задовольняти всі запити ринку.
Збільшення обсягу місцевого виробництва фурнітури, прийнятні ціни, висока якість — усе це знижує попит на імпортні комплектуючі. Однак тут простежується чіткий взаємозв'язок із виробництвом ПВХ-профілів: усі фірми, що працюють з імпортним профілем, вважають за краще працювати і з імпортними комплектуючими.

Стрімкий розвиток ринку обладнання

Кількість верстатів, що випускаються, пов'язаних із виробництвом вікон, досягло 65 000. Водночас 90% експортованих верстатів були визнані на міжнародному ринку.
Триває будівництво нових фабрик і вкладення грошей у нові CNC верстати.
У Туреччині найбільший виробник обладнання для обробки скла і виробництва склопакетів, компанія CMS glass machinery, у 2006 році відкриє цех із виготовлення ліній із загартування скла.


Ахмет Кучуккалфа,
Pencere
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

Нове та найкраще