Goodwin: ставка на преміум сегмент


Висока конкуренція на зовнішньому ринку України та світова тенденція енергоефективності стимулюють ключових виробників вносити зміни у стратегію роботи. Скільки ще часу потрібно буде українському віконному ринку, щоб переорієнтуватися на якісний продукт, і що стане каталізатором зростання преміального сегмента, розповів Генеральний директор компанії Goodwin Олег Горобець.

Олег Горобець, Генеральний директор компанії Goodwin

Розкажіть, будь ласка, з якими результатами завершили 2017 рік? Чи вдалося реалізувати плани із розвитку компанії? Чи задоволені ви результатами?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Відносно попереднього року у нас вийшло зростання приблизно на 16%. І хоча спочатку плани були більш амбітні, в цілому результатами я задоволений. У співвідношенні систем економ класу і преміум відбулась хороша рокіровка, акцент змістився на більш дорогі системи. У результаті зросла частка широких 70-х систем у сегменті преміум.

Що можете назвати найважливішим досягненням компанії у 2017 році?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Завдяки суворому підбору компонентів від німецьких брендів нам вдалося вийти в сегменти середній+ і преміум. В Україні ця ніша тільки з'являється, і ми одні з небагатьох компаній на ринку, які можуть виробляти великі обсяги виробів преміум сегменту — до 1000 одиниць на добу — і забезпечувати належну якість. Ми зайняли в цьому сегменті досить серйозний плацдарм і продовжуємо розвиватися. Я вважаю це найважливішим досягненням минулого року, особливо з огляду на депресивний стан українського віконного ринку.

Як оцінюєте динаміку розвитку віконного ринку в Україні?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Приріст ринку в 2017 році склав приблизно 15%. Це позитивний момент. З негативного — слабка поінформованість кінцевого замовника і те, що ні виробники, ні продавці не працюють над виправленням ситуації. Це досить складний шлях, і мало хто хоче по ньому йти. У результаті замовник купує продукцію низької якості, навіть не усвідомлюючи цього. Те, чого клієнт очікує від продукту з категорії «металопластикові європейські вікна», поки що абсолютно не відповідає європейським стандартам якості.
У результаті ринок все більше насичується низькопробною продукцією. І чим довше це триватиме, тим складніше буде змінити «репутацію» бренду «металопластикові вікна» у кращий бік в очах покупця. Якщо довіра до металопластикових вікон у людей буде продовжувати падати, це негативно позначиться на всіх гравцях ринку. Тому ставлення до якості рано чи пізно все одно доведеться змінювати.

Чи плануєте брати участь у цих змінах?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Ми готові брати участь у впровадженні якісних змін віконного ринку в складі профільних організацій, колективно. Але я поки не бачу перспективи в цьому напрямку. Багато компаній просто зайняті питаннями виживання і борються за місце під сонцем. Початкова мета у більшості — виробити якомога більше продукції і заробити грошей.
В індивідуальному порядку ми багато робимо для того, щоб популяризувати якісний продукт. Важливою подією 2017 року стало відкриття шоу-руму Goodwin, де показано, що металопластикові вікна можуть виконувати набагато більше важливих для комфорту та енергозбереження функцій, ніж просто закривати отвір у стіні.
Ми хочемо донести ринку, що існує не тільки дешевий економ сегмент, який найчастіше пропонується людям. Хочеться показати, як цей ринок бачать його фундатори — європейці, зокрема, німці. Це максимально якісний продукт, який створюється із застосуванням правильних технологічних процесів.

Як дилери реагують на інноваційний підхід до співпраці через новий шоу-рум Goodwin у Харкові?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Перша реакція була різною. Деякі спочатку поставилися з обережністю, можливо навіть відчули певне конкурентне для себе середовище. Але, усвідомивши, що демонстраційний зал створювався на благо партнерів (у новому шоу-румі дилери мають індивідуальний доступ, зручний час для відвідування, комфортні умови для переговорів, — прим. ред.), почали дуже активно приводити потенційних клієнтів.

Чи повинні, на вашу думку, змінюватися вимоги до енергоефективності вікон у найближчі кілька років в Україні?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Я впевнений, що вони будуть змінюватися. Тренд енергоефективності став світовим, енергоресурси будуть продовжувати дорожчати, і на такій величезній території з великим населенням, як Україна, це неминуче. Тому в будь-якому випадку вимоги до енергоефективності вікон будуть підвищуватися і досить швидко наблизяться до європейських.

Ваша компанія переорієнтується на складні дорогі системи. Що підштовхнуло до зміни вектору діяльності?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Насправді переорієнтації як такої не було. Складні системи завжди були нашим орієнтиром. Навіть у той час, коли ми працювали з іншими профільними системами, основну частку компонентів становили німецькі профільні системи і німецька фурнітура — від 70% до 90%.
Повний перехід на європейські компоненти — це наступний етап розвитку компанії.

Чи вважаєте ви, що попит на інноваційні дорогі вікна і двері буде зростати в найближчі роки в Україні?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
У порівнянні з розвитком всього ринку в найближчі 2-3 роки преміум сегмент буде трохи відставати, а потім почне інтенсивно рости. Справа у тому, що через 3-4 роки після буму продажів в економ сегменті всі, хто поставив собі такі вікна, зможуть на практиці переконатися в мінусах їхньої експлуатації: це і високі платежі за опалення, і зношення компонентів, і загальний дискомфорт від «холодного» вікна. Коли негативна інформація з приводу експлуатації дешевих вікон набуде масового характеру, сегмент преміум почне зростати.

Тобто ще якийсь час триватиме вплив кризових процесів?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Так. Економ сегмент буде популярний ще деякий час. Паралельно сильніші гравці зміцнять свої позиції на конкурентному ринку, а потім почнуть думати на перспективу і робити якісний продукт. І тоді на зміну «дешевим вікнам» прийдуть вікна середнього+ і преміум сегменту.

Чи планує компанія розширювати географію присутності?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Будемо діяти step-by-step і працювати в усіх напрямках. Розширюватися будемо, попередньо зміцнивши основні позиції (на Сході, Південному Сході і в Центральній Україні, — прим. ред.).

Які глобальні плани компанії на 2018 рік?

— OKNA.ua
Олег Горобець:
Наше ключове завдання — це кількісний приріст продукції і збільшення обсягів середнього+ і преміум сегменту.