Результати цього опитування показали, що у кінцевого покупця якісно змінилися пріоритети вибору вікон і очікування від сервісу, який надає
Опитування проводилося серед кінцевих споживачів* у січні — на початку лютого 2018 року. До опитування запрошувалися тільки покупці вікон.
Найбільшу частину, майже 43%, опитаних склали кінцеві замовники з Києва.
Розподіл респондентів по Києву та інших регіонах України приблизно відповідає розподілу аудиторії OKNA.ua інтернет аудиторії віконних покупців.
В опитуванні взяли участь як досвідчені покупці, так і ті, хто зіткнувся з придбанням вікон вперше. Велика частина опитаних вже мала досвід покупки вікон один або більше разів, близько 47% збиралися купувати вікна вперше.
Примітка
В середньому людина змінює житло близько трьох разів протягом свого життя. За даними Міжнародного Банку, середня тривалість життя в Україні становить 71 рік (дані за 2015 рік). З огляду на ці фактори, один покупець один раз на 23–24 роки (71/3 = 23,7) стикається із заміною вікон у тому чи іншому вигляді.
Український ринок сучасних вікон зароджувався в 1993 році, але сформувався до 1997 року. За 20 років роботи віконного ринку статистично більша частина покупців уже могла один або більше разів купувати вікна. Саме таку картину показало опитування.
У 2017 році стався переломний момент: на перше місце в очах споживачів вийшла енергоефективність (60%), а не ціна вікон (31%).
Зміна пріоритетів сталася завдяки тим віконним компаніям, які активно включилися у продаж енергоефективних вікон, програмам підтримки ефективності, а також масштабній трирічній роботі з популяризації енергоефективності у віконній сфері з боку OKNA.ua. Ціна стала лише другим за популярністю критерієм. Але все одно майже третина аудиторії ставить ціну як пріоритетний фактор.
Такий стан справ має докорінно змінити ставлення продавців до асортименту вікон і рівня сервісу (
На третьому місці за важливістю в очах покупців вікон знаходиться безпека. І хоча безпека все ще не є пріоритетом у порівнянні з ціною, але вже відчутна кількість споживачів (7%) звертає увагу на цей фактор і ставить його на перше місце.
Найважливішим фактором у процесі вибору вікон покупці назвали чесність, тобто відповідність цін заявленим: 65% опитаних знаходять актуальні ціни найважливішим фактором.
Роль консультанта також має велике значення: 37% покупців звертають увагу на консультації і рекомендації.
Третє місце за важливістю розділили критерії «можливість легко додзвонитися до компанії» і «співпраця з програмами енергоефективності».
Швидкість розрахунку і підготовки пропозиції не так важлива для покупців, а ось грамотну мову продавця відзначили як важливий фактор 21%.
Переваг за швидкістю розрахунку покупці не виявили. 40% респондентів хотіли б дізнатися вартість під час розмови, але майже стільки ж готові чекати годину для отримання комерційної пропозиції.
Роль консультацій при замірі з точки зору покупців зростає. Майже 60% респондентів вважають важливими консультації при замірі, тоді як тільки 37% — при спілкуванні з менеджером (див. графік «Важливо при замовленні вікон»).
Пунктуальність і зручний час також є важливими факторами приблизно для половини опитаних. Чистота і охайність, а також грамотна мова, важливі для 31% і 20% відповідно. Все це говорить про те, що для покупців замірник виступає у ролі продавця і консультанта не в меншій, а за деякими параметрами і в більшій мірі, ніж продавець телефоном або в офісі.
Пріоритетними факторами для покупців на стадії виготовлення вікон є якість виробництва (85%) та енергоефективність (64%). У другій групі пріоритетів (24–32%) знаходиться кількість камер профілю, товщина склопакета (40 мм і більше), наявність
У цьому опитуванні в Україні вперше зафіксовано пріоритет енергоефективності та деяких параметрів склопакета перед брендом профільної системи. Хоча бренди профілів продовжують займати гідне місце в шкалі цінностей покупців — у кожному четвертому випадку замовлення вікон це пріоритетний показник.
У третій групі (13–21%) пріоритетів покупців — мультифункціональність, швидкість виготовлення, протизламність і солнцезахист.
Мультифункціональність — вдалий термін у маркетинговому плані, майже вдвічі важливіший сонцезахисту, хоча стосовно склопакетів це взаємозамінні терміни. Безпека, точніше протизламність вікон, вже стає важливим, але все ще не досить вагомим фактором. Усього 18% покупців відзначають його пріоритетність.
Цікаво, що якість самого склопакета не є важливим для більшості покупців, тоді як якість вікна в цілому — головний фактор.
Споживачі виявилися терплячими. 41% хотіли б отримати вікна з точністю до 1 години, і стільки ж готові чекати вікна протягом дня.
37% допускають одне перенесення термінів поставки, якщо їх заздалегідь попередили. І тільки 4% готові терпіти «розтягування» поставки на 2 тижні.
У питанні монтажу найважливішим параметром (у 56% відповідей) виявився монтаж по ДСТУ, попри загадковість цього поняття для споживачів. Тут варто врахувати, що і монтажних бригад, здатних провести монтаж по ДСТУ, все ще не так багато.
Крім «монтажу по ДСТУ» до групи найважливіших параметрів (48–56%) увійшли «енергоефективний монтаж» та прибирання після монтажу. Таке високе значення прибирання та чистоти під час монтажу може бути трансформовано у перевагу продавців вікон та монтажних компаній.
Охайні і чисті монтажники (34%) — це може здатися внутрішньо суперечливим виразом, але монтажники у чистому спецодязі вже можуть виглядати презентабельно. Більшість монтажів відбувається в експлуатованих приміщеннях і нікому не подобається розводити бруд і бачити неохайних людей у своєму будинку, навіть на короткий час.
До другої групи (28–34%) входять також винесення сміття (30%), улаштування укосів (29%) і по 28% на чіткі терміни монтажу і допустимість заздалегідь узгодженого перенесення монтажу.
Досить важливим фактором вважаю покупці вивезення старих вікон (24%) і швидкий монтаж (15%).
* Максимальний довірчий інтервал для вибірки — 9,6 при 95%-й довірчій ймовірності.