На превеликий жаль, всі зміни в ДСТУ та ДБН, пов'язані з енергозбереженням, в більшій частині працюють тільки на папері. Віконні компанії як продавали більше 50% вікон, що не відповідають рекомендаціям ДСТУ і вимогам ДБН, так і продовжують це робити. Причин такої «вакханалії» декілька. Є як об'єктивні причини, так і суб'єктивні.
До об'єктивних причин можна віднести падіння доходів покупця, і, як наслідок, — пошук більш дешевого продукту. При цьому, через погану інформованість, покупець звертає увагу тільки на ціну вікна, не розуміючи того, що дешеве вікно не може виконувати свої основні функції за багатьма складовими.
До суб'єктивних причин можна віднести слабку підготовку менеджерів з продажу, які не можуть пояснити переваги вікон з енергозбереженням над «звичайними», а внаслідок цього кінцевий покупець не розуміє, чому він повинен платити більше за «такі ж пластикові вікна».
Що стосується виробників СПК, то в їхньому випадку «шльопати стандартні білі квадратики» набагато простіше, ніж займатися навчанням своїх партнерів-дилерів, та й, якщо припустити, що хтось із таких виробників прийме рішення «працювати за правилами», то це зовсім не означає, що його конкурент так само буде працювати за правилами, а це загрожує втратою дилерів, які вміють продавати «найдешевше вікно». І треба розуміти, що завжди знайдеться на ринку хтось із виробників, який раптом вирішить подемпінгувати, переслідуючи якісь свої цілі.
Приміром, переманити дилера конкурента до себе - в такому випадку є кілька варіантів подальшого розвитку подій. Конкурент включається «в демпінг» і в цьому випадку програють обидва учасника. Конкурент нічого не робить і на якийсь час частина дилерів виходить відтягнути на себе. От тільки не факт, що при демпінгу виробник заробляє, а як тільки ціна повернеться «на круги своя», то дилер не піде до свого попереднього партнера.
Ще одна складова на віконному ринку — контроль з боку держави за виконанням нормативних вимог, вірніше його повна відсутність. З чим це пов'язано, важко сказати. Адже практично всі компанії-виробники вікон сертифікують свою продукцію, а на сертифікацію надають вікна, які відповідають вимогам, інакше сертифікат не видадуть. Але, тим не менш, продають вікна, які далеко не завжди відповідають цим сертифікатам. Чому це не контролюється?
А в результаті «самим обдуреним» залишається кінцевий споживач. Так, він потім ходить по різних інстанціях (у Товаристві з захисту прав споживача відзначають зростання кількості звернень, пов'язаних з вікнами ПВХ), намагаючись «добитися правди», іноді це виходить, іноді — ні. Саме для того, щоб кінцевому споживачеві було легше розібратися в тому, які вікна треба купувати і що продають на віконному ринку, «Віконний консалтинг» і «OKNA.ua» планують провести контрольну закупівлю віконних конструкцій у 10-ти провідних віконних компаній України і провести тест-аналіз продаваної продукції.
Результати аудиту віконних конструкцій будуть опубліковані в OKNA.ua і буде проінформована аудиторія будівельних інтернет-видань BAU.ua, TRUBA.ua, DECOR.ua.