5 серпня в Одеському музеї західного і східного мистецтва відбулася «Вечірка VEKA. Вікно в Японію», яка продемонструвала широкі можливості сучасних технологій для дбайливої демонстрації тендітних об'єктів східного мистецтва.
Сьогодні ніхто не наважиться сумніватися, що укійо-е (в пер. з японського - «картини хиткого всесвіту») - це дійсно велике мистецтво, зразки якого зберігаються в самих респектабельних світових музеях.
Але особлива крихкість і світлочутливість матеріалів не дозволяють демонструвати ці колекції в постійних експозиціях. Тому масштабні виставки укійо-є — винятковість.
Завдяки компанії VEKA з шедеврами японського мистецтва з колекції головного редактора PRAGMATIKA Костянтина Ковшевацького можна було ближче ознайомитися на минулому тижні в Одесі. Віконні «капсули» VEKA, в яких розміщуються гравюри для виставки, повністю забезпечують їх збереження.
Фахівці підібрали характеристики вікон і стекол з урахуванням захисту від прямих сонячних променів і впливу яскравого штучного світла, коливань температури і вологості середовища. А лаконічний дизайн і ідеально підібрана технологія Spectral профілю VEKA Collection стала ідеальним обрамленням естетики класичного японського мистецтва. Такий підхід до експозиції представляє погляд на мистецтво крізь час — зразки старовинної японської гравюри в гідному оформленні від майстрів сучасності.
Гості вечора могли побачити роботи найбільш знакових художників всього періоду існування укійо-е з XVII по XX ст., та таких зірок, як Китагава Утамаро, Утагава Тоекуні та Цукіока Есітосі. Їх роботи доповнені творами менш знаменитих, але абсолютно прекрасних майстрів, серед яких, наприклад, Хосода Ейсі, аристократ і внук японського міністра фінансів епохи Токугава, який залишив пост придворного художника заради захоплення гравюрою. Або Тоехара Тіканобу, колишній військовий, який боровся і проти імператора, і проти сьогунату, а на схилі віку в своїх роботах ностальгувати за старим укладу. Окреме задоволення — мальовничі сувої з колекції Художнього музею Гонолулу в жанрі «Квіти і птахи».
«Напередодні відкриття виставки я раптом зрозумів, що перестав ставитися до вікон, як до простих отворів в стінах, крізь які дивлюся на світ. Вікна — це інструмент, за допомогою якого весь світ дивиться на мене, – зауважив Костянтин Ковшевацький. — В Одесі, завдяки компанії VEKA Україна, яка спроектувала ідеальні вікна як обрамлення для творів живопису і графіки з моєї колекції, в кожного гостя з глибини століть вдивлялися найзнаменитіші майстри укійо-е. І ми гідно витримали ці погляди».