Будь-який візит до Партнера, будь-то діловий, або святковий, для нас завжди подія. Але сьогоднішня зустріч була особлива. Ми завітали до ТМ ЕлДом передати в особі директора компанії Інни Аркадіївни щирі вітання від Української команди REHAU з нагоди ювілейної дати Партнерства наших компаній. Для нас ці 20 років були роками ідеального партнерства, як то кажуть, ми досвідчили один одного і у випробуваннях, і у перемогах.
- Інно Аркадіївно, а якими їх пам’ятаєте Ви?
І.А.: Початок був досить неординарним. Наша компанія займалася продажем побутової техніки у місті Тернопіль з 1992 року, і тому у нас вже була хороша команда і потужна мережа дилерів. Клієнти та дилери завжди заходили в офіс за порадою, документами і навіть просто поговорити. Один із наших клієнтів, ми навіть пам’ятаємо його ім’я – Анатолій, запитав: «Чому б вам не робити вікна? За цим майбутнє». І в той момент, без будь-якого сумніву ми сказали: «О, будемо робити вікна!» Саме ця фраза дала поштовх для нового бізнесу – створення віконного виробництва.
- Тобто команда в арсеналі вже була, а що ж до виробничих потужностей?
І.А.: Спочатку ми думали обмежитись двома невеличкими цехами: по виробництву ПВХ-вікон та власних склопакетів. Профіль REHAU ми обрали за лічені хвилини і влучили в десятку. Все це відбувалось з неймовірною легкістю, швидкістю дій і вірою в правильність наших рішень. За рік часу ми досягли максимуму для наших потужностей, і тоді постало питання розширення. Взявши до уваги досвід інших компаній, відвідавши віконні виставки, ми поставили перед собою нові цілі. Нам вдалося збільшити виробничі площі, придбати обладнання для гнуття арок, обладнання для ламінування профілів в різноманітні кольори. Окрім того, ми оновили склопакетний цех, розділили цехи на стандартні й нестандартні. Найбільшим нашим придбанням на той час стали чотири автоматичні чотирьохголові лінії фірми Rotox, що дало змогу вийти на нові об’єми виробництва. І цей етап був наймасштабнішим і, мабуть, найцікавішим. Звичайно, весь час нашого становлення компанія REHAU завжди була поряд. Дякуючи українській команді REHAU, ми постійно вдосконалюємося.
- З якими викликами було впоратися найскладніше?
І.А.: Важко визначити, що було найскладнішим, але можу сказати, що все-таки підбір кадрів. Ми зіткнулися з тим, що людей треба було вчити з нуля, адже в нашому місті ми були однією із перших фірм по виробництву пластикових вікон, і спеціалістів з досвідом не так легко було знайти. Тут знову варто згадати підтримку партнерів – Академія REHAU допомогла підготувати справжніх професіоналів. На мою думку, саме кадрові ресурси є одним із найактуальніших питань у будь-якому виробництві.
- В портфоліо ЕлДому завжди переважали конструкції найвищого рівня складності, різноманітної форми, кольорів та великих розмірів. Це позначається на розширенні дилерської та клієнтської бази?
І.А.: Нестандартні конструкції у нас були пріоритетними майже від початку створення виробництва. Ми готували спеціалістів не один рік і бачили, як постійно зростає попит на такі вироби і змінюється складність їх виготовлення. Найкраща оцінка нашої праці – коли покупець повертається за такою продукцією не один раз, знаючи, що ми завжди готові взятися за найскладніші моделі.
- У кожного є знакові проекти чи нагороди. Але серед них завжди є особлива, згадуючи яку, наче повертаєшся в кращий день у своєму житті. У Вас є така?
І.А.: Так, звичайно є. У 2008 році на зустрічі партнерів REHAU мені було вручено диплом “НАЙКРАЩОМУ КЕРІВНИКУ ВІКОННОГО виробництва вікон З ПРОФІЛЬНИХ систем REHAU“. Це було неочікуваним приємним сюрпризом оцінки моєї роботи. Тепер диплом висить в моєму кабінеті і викликає позитивні спогади.
- Успіх – це завжди інновації, якість і команда робота.
Що сьогодні рухає ТМ ЕлДом вперед?
І.А.: На мою думку, лише злагоджена командна робота може привести до успіху. В нашій компанії кожен працівник незалежно від позиції відіграє важливу роль. Майже весь керівний персонал починав з рядових посад. Усі вони бачили, як зароджувалась компанія, брали участь у вирішенні багатьох питань як щодо організації виробництва, так і щодо якості продукції. Тепер цей досвід дозволяє з легкістю проводити навчання молодих працівників, вирішувати усі питання виробничого процесу, впроваджувати нові ідеї щодо розвитку бренду. Високий рівень професійності і, зокрема, взаємозамінності працівників дозволяє заводу працювати без перебоїв цілий рік і бездоганно виконувати всі замовлення вчасно.
А ще – це бажання брати участь у житті компанії. Це як гра. Так, тут є свої правила, свої вимоги, але вони створюються самими учасниками, які усвідомлюють, що без цього буде складно зробити наступний крок. Кожне складне завдання об’єднує і згуртовує, кожен привносить свої ідеї, своє бачення для його вирішення. Це загартовує і дає можливість подальшого росту.
- Як сьогодні почувається компанія після карантинних обмежень? Вам вдалось знайти власний антикризовий рецепт?
І.А.: Ситуація з ковідом була форс-мажорною. Це було досить складне випробування, але ми через нього пройшли без суттєвих втрат і тривалих зупинок. Звичайно, у період жорсткого карантину спостерігався деякий спад виробництва, але рішення рухатись далі дало нам змогу зберегти колектив, продемонструвати дилерам та кінцевому споживачу, що за будь яких умов ми виконуємо свої зобов’язання і дійсно дбаємо про клієнта. За цей період часу ми навіть змогли окреслити плани розвитку на майбутнє і вже почали їх втілювати.
- І на завершення наше традиційне запитання до піонерів REHAU в Україні: Ви пам’ятаєте, яким було ваше перше вікно і яка його подальша доля?
І.А.: Так, пам’ятаю. Зараз воно на тому ж місці за адресою вул. Івана Франка 23 кв. 17 на 5 поверсі. Воно було двостулкове в кольорі махагон. До речі, працює і зараз, що свідчить про відмінну якість вікон від ТМ ЕлДом.