Національне дослідження вперше оцінило професійно-практичну підготовку учнів будівельних професій
Олена Сердюк 3 жовтня 2024 р. о 21:11
Проєкт EdUP презентував результати першого Національного дослідження професійно-практичної підготовки здобувачів освіти будівельних професій. Презентація відбулася під час Business Day у рамках розширеного засідання Ради директорів Конфедерації будівельників України.
Це дослідження було ініційоване Швейцарською фундацією Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України, ГО "Українська Асоціація Маркетингу" та ГО "Ліга Майстрів". Основною метою було оцінити поточний стан професійно-практичної підготовки в будівельній сфері та перспективи співпраці між навчальними закладами й роботодавцями.
Дослідження охопило 28 закладів професійно-технічної освіти з 21 області України та Києва, а також включило національне опитування 2392 здобувачів освіти, 1127 педагогів та 484 підприємств будівельної галузі.
Основні результати дослідження:
- Навчання під час війни. Через війну більшість навчання відбувається дистанційно, що ускладнює організацію практики. Учні змушені самостійно шукати місця для проходження виробничої практики.
- Форми практики. 60% учнів працюють на основних робочих місцях, 40% — під наглядом наставників. Водночас 20% працюють не за спеціальністю, що негативно впливає на якість підготовки.
- Задоволеність практикою. 85% учнів задоволені виробничою практикою, особливо завдяки підтримці наставників, які допомагають адаптуватися до робочих умов.
- Виклики для підприємств. Підприємства постають перед труднощами додаткового навчання учнів, забезпечення їх спецодягом і інструментами. Також багато компаній неохоче беруть на практику неповнолітніх через важкі умови праці.
- М’які навички. Комунікаційні навички, креативність і здатність до навчання є важливими факторами для успішної інтеграції учнів у робочі процеси.
- Матеріально-технічна база. Учасники проєкту EdUP мають покращену матеріально-технічну базу: 60% майстрів відзначили наявність сучасного обладнання, а 40% — лабораторії для інклюзивного навчання.
Дослідження підтвердило необхідність тісної співпраці між навчальними закладами та роботодавцями для покращення якості підготовки фахівців, а також модернізації матеріально-технічної бази закладів.
Для сприяння розвитку професійної освіти в галузі світлопрозорих конструкцій
Асоціація «Українські виробники світлопрозорих конструкцій» підписала меморандум з виконавцем проєкту «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні» (EdUP).