Страховик комерційних ризиків Allianz Trade провів опитування щодо очікувань світової торгівлі. Керівники компаній зберігають обережний оптимізм, хоча їхній апетит до нових ринків є низьким. 40% респондентів очікують, що ризик неплатежів зросте у 2023 році.
В опитуванні взяли участь близько 3 000 компаній, які мають експортний бізнес. Опитування охопило сім країн: США, Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Іспанія та Польща.
Близько 70% компаній очікують, що їхній експортний оборот збільшиться у 2023 році. У 2022 році, коли проводилося перше опитування, цей показник становив 80%, а до повномасштабного вторгнення росії — 94%.
Для кожного другого експортера очікується помірне зростання продажів від +2% до +5% порівняно з двозначним зростанням продажів у 2022 році.
Компанії в країнах, які найбільше постраждали від енергетичної кризи, налаштовані найменш оптимістично: Німеччина, Польща та Італія.
63% компаній планують збільшувати інвестиції у країнах, де вони вже присутні, а 56% планують збільшити свою частку ринку. Лише 47% планують інвестувати в нові країни. Американські компанії найменш зацікавлені серед опитаних. Обвал світової торгівлі товарами, який розпочався у жовтні 2022 року, знизив оптимізм компаній. Перспективи на майбутнє також залишаються слабкими.
40 відсотків експортерів побоюються, що ризик неплатежів зросте у 2023 році. Особливо це стосується Великої Британії та Німеччини (ріст на 16%), тоді як в Італії зростання становить лише 6%.
Порівняно з минулим роком, більше респондентів очікують збільшення термінів експортних платежів (42% проти 31%).
Очікується, що глобальний ланцюг поставок не зазнає суттєвих змін: Попри те, що Covid-19 та енергетична криза суттєво порушили роботу компаній, а політичні ризики стали очевидними, компанії суттєво не переосмислили свої ланцюги поставок. Лише 25% зробили це після пандемії, а більшість не має таких планів через енергетичну кризу. Лише близько 20% розглядають можливість зміни місця розташування або постачальників, щоб зменшити екологічні чи політичні ризики.
Наприклад, німецькі віконні бренди майже не пішли з російського ринку та фінансують країну-терориста. Ще гірша ситуація серед турецьких брендів. На українському віконному ринку найбільше представлено брендів саме з цих країн.
Діджиталізація та незначне коригування місця розташування й цілей є найбільш вірогідними стратегіями стійкості.
Високоцифрові компанії менш сприйнятливі до потрясінь. Вони активно пом'якшують наслідки перебоїв у ланцюгах поставок. Це переконливий аргумент на користь цифрової трансформації в часи невизначеності та потрясінь.
Компанії, що базуються в Західній Європі, віддають перевагу Західній Європі. Американські компанії віддають перевагу США. Компанії з Азійсько-Тихоокеанського регіону готові розглядати Латинську Америку та Африку як своє майбутнє місце розташування.
Ілюстративне фото: Paul Teysen on Unsplash
Експортери залишаються стримано оптимістичними щодо світової торгівлі у 2023 році
7 нояб. 2024 г.
5 нояб. 2024 г.
4 нояб. 2024 г.
31 окт. 2024 г.
29 окт. 2024 г.
25 окт. 2024 г.
24 окт. 2024 г.
20 нояб. 2024 г.
19 нояб. 2024 г.
18 нояб. 2024 г.
14 нояб. 2024 г.
13 нояб. 2024 г.
20 нояб. 2024 г.
13 нояб. 2024 г.
12 нояб. 2024 г.
11 нояб. 2024 г.
9 нояб. 2024 г.