Глобальна торгівля: приблизно 70% компаній очікують зростання експортного обороту у 2023 році
Ілюстративне фото: Paul Teysen on Unsplash

Глобальна торгівля: приблизно 70% компаній очікують зростання експортного обороту у 2023 році

Allianz Trade, компанія зі страхувань комерційних ризиків, провела опитування щодо очікувань від глобальної торгівлі. Керівники залишаються стримано оптимістичними, хоча мають менший апетит до нових ринків. Більшість виступає за консолідацію існуючих ринків, а 40% опитаних очікують зростання ризику неплатежів у 2023 році.

В опитуванні взяли участь близько 3000 компаній, які займаються експортною діяльністю, а також постачальників та підприємств із виробництвом за кордоном. Охоплено сім країн: США, Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Іспанія та Польща.

Приблизно 70% компаній очікують зростання експортного обороту у 2023 році. У першому випуску дослідження у 2022 році таких було 80%, а до початку повномасштабного російського вторгнення — 94%.
Кожен другий експортер спостерігає помірне зростання товарообігу від +2% до +5% порівняно з двозначним зростанням товарообігу у 2022 році.
Найменш оптимістичні компанії країн, які найбільше постраждали від енергетичної кризи: Німеччина, Польща, Італія.

63% компаній виступають за збільшення інвестицій у країни, де вони вже присутні, а 56% планують збільшити свою частку ринку на них. Лише 47% планують інвестувати в нові країни. Найменше серед опитаних зацікавлені американські фірми. Спад світової торгівлі товарами, який почався в жовтні минулого року, послабив оптимізм компаній. Перспективи залишаються слабкими.

40% експортерів побоюються збільшення ризику неплатежів у 2023 році. Це особливо помітно у Великобританії та Німеччині (+16% для обох країн), тоді як в Італії ріст лише на 6%.
Порівняно з минулим роком більше респондентів очікують збільшення термінів експортних платежів (42% проти 31%).

Глобальні ланцюги постачання не зазнають істотних змін. Covid-19 та енергетична криза суттєво порушили роботу компаній, з’явилися політичні ризики, однак компанії суттєво не переглянули свої ланцюжки постачання. Лише 25% зробили це після пандемії, і більшість не планує цього робити через енергетичну кризу. Лише близько 20% розглядають можливість зміни місця розташування або постачальника, щоб зменшити екологічні та політичні ризики.

Наприклад, німецькі віконні бренди майже не пішли з російського ринку, залишившися фінансувати країну-терориста. Ще гірша ситуація з турецькими брендами, які працюють на віконному ринку. З цих двох країн на українському ринку представлено найбільше брендів.

Цифровізація та незначне коригування локацій та цілей є найбільш ймовірними стратегіями стійкості.
Компанії з високим ступенем цифровізації відчувають менший вплив потрясінь. Вони активно пом’якшують збої в ланцюзі постачання. Це є переконливим аргументом для цифрової трансформації в епоху невизначеності та збоїв.
Корпорації, що базуються в Західній Європі, віддають перевагу Західній Європі. Американські компанії віддають перевагу США. Фірми, розташовані в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, готові розглядати Латинську Америку та Африку для майбутнього розташування.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
Ідентифікатор: 22713