Дослідження, яке охопило 28 навчальних закладів з 21 області України та Києва, включало опитування понад 2000 студентів, викладачів і роботодавців будівельної галузі.
Основні висновки дослідження:
- Вплив війни на навчання: Військові дії змусили більшість навчальних закладів перейти на дистанційний формат, що ускладнило організацію практичних занять. Учні часто шукають можливості для практики самостійно.
- Практика на робочих місцях: 60% студентів проходять практику на реальних робочих місцях, проте 20% працюють не за фахом, що негативно впливає на їхню підготовку.
- Підтримка наставників: 85% учнів задоволені рівнем організації практики, зокрема відзначають важливість підтримки з боку досвідчених працівників.
- Труднощі підприємств: Роботодавці стикаються з проблемами надання спецодягу та інструментів, а також неохоче беруть на практику неповнолітніх через важкі умови праці.
- Роль м’яких навичок: Розвинені комунікаційні навички та здатність до навчання є ключовими факторами для успішної інтеграції студентів у робочі процеси.
- Матеріальна база: Проєкт EdUP сприяв модернізації навчальної інфраструктури, 60% майстрів відзначили покращення обладнання, а 40% закладів відкрили лабораторії для інклюзивного навчання.
Презентація результатів підтвердила необхідність тісної співпраці між навчальними закладами та бізнесом, щоб підвищити якість професійної освіти та підготувати конкурентоспроможних спеціалістів.