На кінець другого року війни 85% активних підприємств працюють на повну потужність, а 14% — частково, а наприкінці першого ці показники становили 57% та 37% відповідно.
Українська бізнес-спільнота продемонструвала високу адаптивність до викликів війни. Тенденція на зростання, що почала спостерігатися наприкінці першого року, продовжує зміцнюватися, хоча ситуація залишається нестабільною через стратегічну невизначеність. Війна стримує розвиток бізнесу та ставить нові виклики. Компанії, які не змогли відновити роботу в 2022 році, були змушені закритися.
Через внутрішню нестабільність підприємства переорієнтовуються на зовнішні ринки. Зростає попит на консалтинг з питань експорту, виходу на закордонні торгові майданчики, міжнародної сертифікації та відкриття бізнесу за кордоном.
Опитані підприємці серед нефінансових потреб назвали підтримку в налагодженні експортної діяльності та програми підтримки експортерів. Запити щодо розширення ринків збуту включають:
- Супровід процедури сертифікації у ЄС.
- Допомогу з пошуком замовників та алгоритм дій.
- Промоцію українського бізнесу на іноземних ринках.
- Розширення та захист логістичних маршрутів для експорту.
- Колаборацію із закордонним бізнесом, нетворкінг та участь у виставках.
- Аналіз європейського ринку.
- Навчання щодо продажів на міжнародних платформах, таких як Amazon та eBay.
- Консультації щодо відкриття філіалів у ЄС.
Опитування «Виклики та потреби МСБ після двох років повномасштабної війни»(pdf)↗️ було проведено з березня по квітень 2024 року.
Ще: ЄБРР надасть ПриватБанку 25 млн доларів для торговельного фінансування