На кінець другого року війни 85% підприємств, що залишилися активними, працюють повною мірою, 14% — частково. Для порівняння, на кінець першого року війни ці показники становили 57% та 37% відповідно.
Бізнес-спільнота України продемонструвала високу адаптивність до викликів війни. Позитивний тренд на зростання, що почав спостерігатися наприкінці першого року війни, продовжує зміцнюватися, хоча ситуація залишається хиткою через стратегічну невизначеність. Продовження війни стримує розвиток бізнесу та ставить нові виклики. Ті компанії, які не змогли відновити роботу в 2022 році, закрилися.
В умовах внутрішньої нестабільності підприємства переорієнтовуються на більш прогнозовані зовнішні ринки. Зростає попит на консалтинг з питань налагодження експортної діяльності, виходу на закордонні торгові майданчики, міжнародної сертифікації та відкриття бізнесу за кордоном.
Серед нефінансових потреб опитані назвали сприяння в налагодженні експортної діяльності та програми підтримки експортерів. Серед запитів щодо розширення ринків збуту:
- Супровід процедури сертифікації у ЄС.
- Допомога з пошуком замовників, алгоритм дій.
- Промоція українського бізнесу на іноземних ринках.
- Розширення/ захист логістичних маршрутів для експорту/ деблокада кордонів; логістика в Європі.
- Колаборація із закордонним бізнесом, нетворкінг/сприяння участі у виставках і комунікаційних заходах.
- Аналіз європейського ринку.
- Навчання щодо налагодження продажів на міжнародних торгових платформах, таких як Amazon та eBay.
- Консультація щодо відкриття філіалів у ЄС.
Опитування «Виклики та потреби МСБ після двох років повномасштабної війни»(pdf)↗️ проводилося з березня по квітень 2024 року.
Ще: ЄБРР надасть ПриватБанку 25 млн доларів для торговельного фінансування