Огляд стану ринку Румунії в сфері виробництва вікон і дверей

 3 354
У 2005 році імпорт ПВХ, алюмінієвих, металевих виробів і скла перевищив 200 мільйонів євро.

Відповідно до інформації, наданої Національним інститутом         статистики, імпорт полівінілхлоридних систем протягом перших дев'яти місяців         2005 року склав понад 42,6 мільйона євро. Це на 37% більше, ніж за         такий же період 2004 року (31 млн євро) і в два рази більше, ніж за         такий же період 2003 року (21.3 мільйон євро). Беручи до уваги кількісну         сторону, можна відзначити, що поставки, зроблені в січні-вересні 2005         року, в загальному склали 21.488 тонн в порівнянні з 15.910 тоннами за дев'ять         місяців попереднього року.
Протягом перших дев'яти місяців румунські торгові агенти даної галузі          купили стільки полівінілхлоридних систем, скільки вони придбали за весь          минулий рік. Спираючись на статистичні дані за січень-вересень 2005          року, прогнозувалася в 2005 році загальна вартість полівінілхлоридних          профілів в 60 мільйонів євро.

Занепад імпорту грецьких алюмінієвих профілів

За вказаний період вартість імпорту алюмінієвого профілю становила          50.53 мільйонів євро — це на 18% більше, ніж за такий же проміжок часу          2004 року, коли вартість поставок становила 42.93 мільйони євро. У          кількісному співвідношенні це 18.880 тонн. За перші дев'ять місяців 2004          року — 12.116 тонн.
Вперше грецька вартість покупки утримувалася на рівні минулого року.          Відбулося значне зростання (30-58%) надходження продуктів з Німеччини,          Туреччини, Італії та Польщі. З метою визначення причин спаду і створення умов          для стабільного збільшення обороту на короткий і тривалий період, еволюція          поставок з Греції повинна аналізуватися іншими постачальниками.

У 2003 році більше 50% імпорту алюмінієвого профілю було врегульовано                з Грецією, але в 2004 році цей відсоток скоротився до 42%. В уже згадуваному                2005 році загальна кількість склала 32%. Між 2003 і 2005 роками квоти                на італійські закупівлі становили 11-12%. У зв'язку з динамічним                розвитком імпорту з Німеччини і Туреччини, Італія посіла 4-е місце                серед провідних країн-постачальників алюмінієвого профілю на румунський                ринок.

Щоб збільшити обсяги продажів профілів з Греції необхідно розширити          асортимент, що складається з таких продуктів як композит, дверні панелі,          обладнання, комплектуючі та навіть системи полівінілхлоридних профілів.          Причина імпортного занепаду грецьких продуктів може також пояснюватися          існуванням значних запасів в поєднанні з вихідними продуктами          на внутрішньому виробництві.

Статистичні данні:

  • Зі збільшенням поставок на 34% Німеччина продовжує займати провідне                місце серед іноземних постачальників (48%), не дивлячись на спад за останні                два роки (2004 рік — 50% і 2003 рік — 55%). Цього року польські                і турецькі постачальники опинилися на підйомі (16% і 12%). У результаті                порядок лідерів зовнішніх джерел поставок полівінілхлоридних профілів                змінився. Таким чином Бельгія упустила друге місце, яке                тепер належить Польщі.
  • У січні-вересні 2005 року заявлена ​​середня вартість імпортованих               полівінілхлоридних профілів становила 1.981 євро за тонну, тобто               на 2% більше, ніж за такий же період минулого року. Найдешевший               продукт поставляла Польща (1.572 євро за тонну) і Туреччина (1.633               євро за тонну). Такий стан призвів до переважної середньої               вартості імпорту для Польщі (+ 69%) і Туреччини (+ 56%). Зростання нижче середньої               вартості був зафіксований Бельгією (+ 27%) і Угорщиною (+ 14%). Тільки               Австрія виявилася імпортером з тенденцією спаду (-35%).

У проміжку між січнем і вереснем 2005 року середня ціна алюмінієвого          профілю, складова 3.64 євро за кілограм, зросла в порівнянні з таким          же періодом 2004 року на 3%.
З проміжної ціною 5.90 євро за кілограм (набагато вище середньої) німецькі         системи використовувалися для комплексних проектів, які потребують особливих високоефективних         профілів. Збільшення німецького імпорту вказує на розвиток сектора офісного         і комерційного будівництва, якому поступається сектор житлового будівництва,         де використовуються типові алюмінієві профілі. В області створення вікон / дверей         для побутових цілей ціна, зменшена на 25% відносно середньої ринкової         ціни, дозволила в період 2002-2005 років зареєструвати 40-45% річної         продажу турецьких профілів.

Імпорт металевих виробів збільшився на 29%

Загальна вартість металевих виробів, імпортованих протягом січня-вересня         2005 року, перевищила 20.85 мільйонів євро, що на одну третину більше аналогічного         періоду в 2004 році (16.21 мільйон євро). Німеччина як і раніше залишається         основним постачальником (46%), але поставки з Туреччини набули більш динамічний         характер. Купівля продуктів з Туреччини досягла 2.23 мільйона євро. У порівнянні з таким же періодом за 2004 рік зростання склало 73%. У зв'язку з         активним ростом імпорту з Туреччини, який вже перевищив середній рівень,         зростання частки турецьких постачальників також помітно збільшилося (від 5% в 2003         році, до 8% в 2004 році і 11% в 2005). Австрійські продукти за останні         два роки збільшили свою квоту в загальному імпорті до 17% (6% в 2003 році).         В якості протилежного прикладу можна навести угоди з угорськими         виробниками, чий внесок в імпорт постійно зменшується (з 30% в 2003         році до 13% в 2004 і тільки 9% протягом дев'яти місяців в 2005). За період аналізу імпорт з Угорщини склав 1.91 мільйонів євро, тобто 8% в порівнянні         з таким же періодом 2004 року.
        Вартість металевих виробів за січень-вересень підтвердила вихідні         прогнози аналітиків, які вказували на загальний рівень в 30 мільйонів         євро в 2005 році.

Понад 76.000 тонн скла імпортовано для потреб архітектурного          будівництва

У січні-вересні 2005 року було імпортовано 76.571 тонн скла на загальну          суму в 31.7 мільйон євро, що на 44% більше, ніж за такий же проміжок          часу попереднього року (21.94 мільйона євро, 55.087 тонн). Статистичні          відомості підтверджують зростання використання асортименту скла товщиною          4 мм (більше 88% імпортованого скла мають такий розмір).
Беручи до уваги проміжну ціну на флоат-скло, кольорове і безпечне          скло, відзначається збільшення на 4%. Ціна асортименту типу Low-E в 2004          році знизилася на 7% (-13% в порівнянні з 2003 роком). Хороші технічні          характеристики і відмінність в цінах сприяли підвищенню класу скла          типу Low-E.

За останні дев'ять місяців флоат-скло              типу Low-E займало 27% від загального імпорту в порівнянні з 2004 роком              і 23% в порівнянні з 2003 роком.

Ситуація, що склалася на скляному ринку:

  • У 2005 році Угорщина стала основним дистриб'ютором флоат-скла на румунському          ринку і випередила імпортерів з Польщі. Поставляючи 21.143 тонни флоат-скла          (+ 89% в порівнянні з таким же періодом минулого року), Угорщина випередила          Польщу, яка домоглася збільшення тільки на 25% (14.315 тонн флоат-скла).          Незважаючи на джерело покупки (Угорщина, Польща, Чеська Республіка, Туреччина,          Німеччина), проміжна ціна на флоат-скло склала 3.2 євро за кв.          м.
  • Імпорт скла типу Low-E склав 14.595 тонн (8.66 мільйонів євро), що          на 72% більше в порівнянні з січнем-вереснем 2004 року (поставки — 8.466          тонн на суму 5.42 мільйона євро). За період аналізу імпорт скла          типу Low-E з Польщі та Німеччини зріс в два рази. Ці країни стали основними          дистриб'юторами скла типу Low-E на румунський ринок (Польща займає          перше місце, її частка становить 51%, Німеччині — 14%).
  • Проміжна імпортна ціна на скло типу Low-E з Німеччини, Люксембургу          і Чеської Республіки 7-8 євро за кв. м. Виходить так, що Польща, запропонувавши          ціну 4.6 євро за кв.м, фактично нав'язала себе румунському ринку. Тому          імпорт з Польщі в 2005 році збільшився в 2,6 рази (2.880-7.459 тонн),          в той час як поставки з Люксембургу збільшилися на 8%, а з Чеської          Республіки зменшилися на 19%.
  • Вартість поставок легкого скла за розглянутий період склала          45 мільйонів євро. Таким чином, відповідно до прогнозів фахівців          загальна вартість імпортованих матеріалів (ПВХ / алюмінієві профілі, металеві          вироби і скло), що застосовуються для термоізоляційних з'єднань, в 2005          році перевищила 210 мільйонів євро.
  • Кількість імпортованого скла за перші дев'ять місяців 2005 року          було достатньо для 1.82 мільйона вікон, а це на 39% більше, ніж за такий          же період 2004 року (1.31 мільйон одиниць), і в два рази більше в порівнянні          з продажем з'єднувальних елементів в 2003 році (0.93 мільйона одиниць).

Тенденція до підвищення цін на алюміній

Виробництво сировинного матеріалу для отримання алюмінію призводить до високих         енергетичних витрат. Збільшення вартості за минулий рік призвело         до скорочення діяльності компаній у цій сфері виробництва. Наприклад,         в Німеччині ціни за енергетичні ресурси збільшилися в два рази в порівнянні         з 2001 роком. Витрати за електроенергію, витрачену на виробництво алюмінію,         досягли 40%. Таке ж становище склалося і в Китаї, який використовує         4.4% від загальної кількості споживаної енергії на розвиток даного сектора.         Запит на алюміній на внутрішньому ринку, для якого річна ставка по         прогнозами на 2005-2010 роки становить 7.2%, буде забезпечуватися за рахунок         скорочення експорту алюмінію з Китаю.
Закриття виробництва виробів, обумовлене підвищенням цін на енергоносії          і одночасним спадом китайського експорту, створює передумови для стрибка          пропозицій на алюміній в усьому світі. Аналітики прогнозують, що така          ситуація є неминучою, враховуючи, що протягом минулого року пропозиція          на алюміній скоротилася на 2%, в той час як на інші кольорові метали          значно підвищилася, особливо на мідь (+ 24%) і цинк (+ 19%).


Fereastra Journal, through TNT productions Romania,
the organizers of Windoor Romania
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
Алюмінієвий профіль для будівництва

Нове та найкраще