OPENTECK 70

ViVoTech: віконні компанії переходять на металеві кріплення імпоста

Інтерв'ю з співзасновниками компанії @vivotech: головою ради директорів Володимиром Шиманським, співзасновником Віталієм Білоусом і генеральним директором Денисом Давидовим
 3 664

Як вибудувати бізнес у вузькій ніші металевих кріплень імпоста, щоб серед клієнтів були ТОП 20 віконних компаній, грамотно провести перезавантаження компанії, оновити команду, розширити виробництво і вийти на зовнішні ринки, розповіли в інтерв’ю OKNA.ua співзасновники ViVoTech: голова ради директорів Володимир Шиманський, співзасновник Віталій Білоус і генеральний директор Денис Давидов.

Володимир Шиманський
Володимир Шиманський, голова ради директорів ViVoTech Фото: ViVoTech
Віталій Білоус
Віталій Білоус, співзасновник ViVoTech Фото: ViVoTech
Денис Давидов
Денис Давидов, генеральний директор ViVoTech Фото: ViVoTech

Частка ринку і результати 2019 року

Яку частку ринку займає ваша компанія і хто ваші клієнти?

Віталій:
За оцінками компанії, нам належить 77% частки ринку металевих кріплень імпоста. Пластикові кріплення ми не виробляємо і не плануємо виробляти. Якщо говорити про весь ринок кріплень імпоста, включаючи пластикові, наша частка становить 55-60%.
Частку рахували на даних по двадцяти наших топових клієнтах: Завод Steko, Viknar’off, GoodWin, завод, Epsilon ТМ, «@intermetalplast», СклоПЛАСТ, Profine, «@andrievskij», «@paritet», LUVIN, «@viknoprom», «@glasso», «@viknotsentr», «@viknari», «@vikonda», «ВікнаСтиль», «@ekipag», ALM, «@okonika», «@termoplast».

Які були плани на 2019 рік і чи задоволені результатами?

Денис:
Рік пройшов під девізом повного перезавантаження. Ми відкрили виробництво в новій локації площею 1500 м², збільшили виробничі потужності на 50%, оновили команду, запустили 12 нових артикулів, розробили нове пакування і впровадили принципи ощадного виробництва.

Віталій:
Восени 2018 року компанія вирішила будувати бренд. Найважливішим кроком була передача операційного управління Денису Давидову, який має досвід роботи в міжнародних компаніях, наприклад, в PepsiCo і футбольному клубі «Шахтар». У 2019 ми зробили його своїм партнером, він отримав частку в бізнесі.

Денис:
Додам, що ми багато вкладаємо в команду. Навчання в Lean інституті, семінари, бізнес консультації, були на майстер-класі Євгенія Чичваркіна. Зараз весь цикл розробки продукту ми виконуємо силами нашого конструкторського бюро.

Як стався такий крутий віраж з PepsiCo і ФК «Шахтар» до віконних п'ят?

Денис:
Якщо бути максимально відвертим, то в перший день знайомства з підприємством я поняття не мав, що таке кріплення імпоста, і не знав жодної профільної системи. У процесі перезавантаження компанії було прийнято рішення поєднати досвід у віконному бізнесі (мова про співзасновників Віталія Білоуса та Володимира Шиманського, які мають багаторічний досвід роботи на віконному ринку України, на двох 35 років, — прим. ред. ) і свіжий погляд. Я аналізував роботу підприємства з точки зору бізнес процесів. Для мене було важливо змінити вектор, і мої ідеї тут виявилися затребуваними.

Як залучили в клієнти топові компанії

Ваші клієнти — всі топові компанії віконного ринку України. На ваш погляд, на чому заснований такий успіх?

Володимир:
По-перше, це репутація, яка зароблялася десятиліттями. Це стабільність постачання, якої ми завжди дотримувалися. Ми дуже швидко реагуємо на прохання клієнтів. Якщо у клієнта виникають будь-які побажання, в цей же день ми вже обговорюємо технічні питання. Всі зміни впроваджуються в найкоротші терміни, і клієнти це цінують.
Ще один важливий аспект. Номінально ми працюємо в бізнес середовищі B2B, але відносимо себе скоріше до категорії P2P — people-to-people.
Після навчання ми почали впроваджувати на виробництві принципи компанії Toyota. У Toyota дуже неоднозначне ставлення до роботів. Ми теж на певному етапі хотіли впроваджувати роботів-маніпуляторів на виробництві. Але, як показує досвід, роботи потрібні на певних операціях, але вони не можуть всюди замінити людську увагу. Робота компанії залежить від автоматизації, але також ми націлені на роботу з людьми.
Я дуже вдячний нашому генеральному директору і партнеру, що він збудував сильну команду.

Денис:
Це спільне досягнення. Ми впровадили три стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (стандарт управління якістю, екологічний стандарт і охорона праці та техніка безпеки, — прим. ред.). Дуже відповідально ставимося до якості, охорони праці та екології. Ми не починали виробництво на новому майданчику, поки не отримали весь пакет дозвільної документації, погодженої з Мінекології. Для нас репутація у всіх аспектах вкрай важлива.

Вихід на ринок ЄС

Розкажіть про плани роботи на зовнішні ринки. Які плани з експорту на 2020 рік?

Віталій:
В Україні ми займаємо дуже велику частку, і на ринку вже стає тісно. У 2020 році експорт буде точкою нашого зростання і пріоритетом. Ми бачимо розвиток в західному напрямку — на ринку Польщі, яка є найбільшим виробником вікон в Європі. Для нас це маяк. Багато що належить зробити, польський ринок зовсім інший, зі своїми правилами гри.

Денис:
Топменеджери компанії відвідали у 2019 році всі ключові заводи України, ми особисто зустрічалися з усіма першими особами. Починаючи з осені робимо по 2-3 відрядження на місяць до Польщі. Відвідуємо виставки, конференції, були на декількох заводах виробників ПВХ конструкцій, а також відвідали завод з виробництва сплаву, з якого виробляємо продукцію. Цей завод вважається найкращим у виробництві сировини для кріплень імпостів не тільки в Польщі, але і на всьому європейському ринку. Також ми побували у філії виробника німецького ливарного устаткування.

Стратегія 2020 і перехід віконного ринку на металеві кріплення імпоста

Яка стратегія зростання на 2020 рік? Можете назвати конкретні плани з експорту?

Денис:
У нас амбітна мета. Ми хочемо за 2020 рік зайняти 10% ринку металевих кріплень імпоста Польщі.

10% ринку Польщі — це приблизно 20-30% ваших обсягів?

Денис:
Приблизно так.

Тобто ви плануєте вирости на 20-30% відсотків?

Денис:
Ні, на 2020 рік стоїть завдання вирости за обсягами виробництва в 2 рази.
У перший робочий день 2020 року співробітники нашого підприємства, прийшовши в офіси і кабінети, побачили на своїх робочих місцях таблички з інформацією, яку мету ми повинні досягти у 2020 році. Компанія також планує збільшувати частку ринку в Україні по металевих кріпленнях.

Стратегія на 2020 рік передбачає підвищення бази знань для кінцевого споживача, щоб клієнт при купівлі вікон усвідомлено вибирав вікна з металевим кріпленням імпоста, що підвищує якість та енергоефективні характеристики готового вікна.

Якщо у Вас вже є всі топові компанії у ролі ваших клієнтів, як ви ще збираєтеся рости в Україні?

Віталій:
В Україні ми бачимо зростання за рахунок сегментів пластикових кріплень. Вже є тенденція, коли великі виробники — лідери ринку відмовляються від використання пластикових кріплень не тільки на серіях від 70 мм і вище, але і на 58 серії. Деякі наші топові клієнти не використовують пластик взагалі.

Тобто вони уніфікують виробництво, щоб не зв'язуватися з двома постачальниками?

Віталій:
Віконні компанії оптимізують виробництво. Для металевого і пластикового з'єднання потрібне різне фрезерування. Найважливіше, що пластиковий з'єднувач не ламається, але він пластичний, тягнеться і при забиванні штапика може утворитися щілина, яка буде пропускати тепло.

Про компанію ViVoTech

У 2018 році прийнято рішення розвивати бренд, посилити і оновити команду. У 2019 запущена новий виробничий майданчик, укладено договір про постачання сировини європейського виробництва і взятий курс на розвиток напрямку експорту.
Підсумки перезавантаження компанії в 2019 році: оновлення команди, створений внутрішній інститут розвитку персоналу, впроваджені стандарти ISO, розширено асортимент продукції, забезпечено зростання виробництва.
Наприкінці 2019 року сформували нову послугу з лиття компонентів для суміжних галузей: автомобілебудування, меблева промисловість і виробництво вікон.
Компанія приділяє велику увагу екологічності виробництва, розвитку персоналу та охорони праці.
Стаття публікується на правах реклами
Думка редакції OKNA.ua може не збігатися з думкою автора
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 67 314 XX XX +380 67 314 5277
Пов'язаний контент
Алюмінієвий профіль для будівництва

Нове та найкраще