Про що говорили зі співзасновниками ViVoTech:
Частка ринку і результати 2019 року
Яку частку ринку займає ваша компанія і хто ваші клієнти?
Віталій:
За оцінками компанії, нам належить 77% частки ринку металевих кріплень імпоста. Пластикові кріплення ми не виробляємо і не плануємо виробляти. Якщо говорити про весь ринок кріплень імпоста, включаючи пластикові, наша частка становить 55-60%. Частку рахували на даних по двадцяти наших топових клієнтах: Завод Steko, Viknar’off, GoodWin, завод, Epsilon ТМ, «@intermetalplast», СклоПЛАСТ, Profine, «@andrievskij», «@paritet», LUVIN, «@viknoprom», «@glasso», «@viknotsentr», «@viknari», «@vikonda», «ВікнаСтиль», «@ekipag», ALM, «@okonika», «@termoplast».
Які були плани на 2019 рік і чи задоволені результатами?
Денис:
Рік пройшов під девізом повного перезавантаження. Ми відкрили виробництво в новій локації площею 1500 м², збільшили виробничі потужності на 50%, оновили команду, запустили 12 нових артикулів, розробили нове пакування і впровадили принципи ощадного виробництва.
Віталій:
Восени 2018 року компанія вирішила будувати бренд. Найважливішим кроком була передача операційного управління Денису Давидову, який має досвід роботи в міжнародних компаніях, наприклад, в PepsiCo і футбольному клубі «Шахтар». У 2019 ми зробили його своїм партнером, він отримав частку в бізнесі.
Денис:
Додам, що ми багато вкладаємо в команду. Навчання в Lean інституті, семінари, бізнес консультації, були на Як стався такий крутий віраж з PepsiCo і ФК «Шахтар» до віконних п'ят?
Денис:
Якщо бути максимально відвертим, то в перший день знайомства з підприємством я поняття не мав, що таке кріплення імпоста, і не знав жодної профільної системи. У процесі перезавантаження компанії було прийнято рішення поєднати досвід у віконному бізнесі (мова про співзасновників Віталія Білоуса та Володимира Шиманського, які мають багаторічний досвід роботи на віконному ринку України, на двох Як залучили в клієнти топові компанії
Ваші клієнти — всі топові компанії віконного ринку України. На ваш погляд, на чому заснований такий успіх?
Володимир:
Ще один важливий аспект. Номінально ми працюємо в бізнес середовищі B2B, але відносимо себе скоріше до категорії P2P —
Після навчання ми почали впроваджувати на виробництві принципи компанії Toyota. У Toyota дуже неоднозначне ставлення до роботів. Ми теж на певному етапі хотіли впроваджувати
Я дуже вдячний нашому генеральному директору і партнеру, що він збудував сильну команду.
Денис:
Це спільне досягнення. Ми впровадили три стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (стандарт управління якістю, екологічний стандарт і охорона праці та техніка безпеки, — прим. ред.). Дуже відповідально ставимося до якості, охорони праці та екології. Ми не починали виробництво на новому майданчику, поки не отримали весь пакет дозвільної документації, погодженої з Мінекології. Для нас репутація у всіх аспектах вкрай важлива.
Вихід на ринок ЄС
Розкажіть про плани роботи на зовнішні ринки. Які плани з експорту на 2020 рік?
Віталій:
В Україні ми займаємо дуже велику частку, і на ринку вже стає тісно. У 2020 році експорт буде точкою нашого зростання і пріоритетом. Ми бачимо розвиток в західному напрямку — на ринку Польщі, яка є найбільшим виробником вікон в Європі. Для нас це маяк. Багато що належить зробити, польський ринок зовсім інший, зі своїми правилами гри.
Денис:
Стратегія 2020 і перехід віконного ринку на металеві кріплення імпоста
Яка стратегія зростання на 2020 рік? Можете назвати конкретні плани з експорту?
Денис:
У нас амбітна мета. Ми хочемо за 2020 рік зайняти 10% ринку металевих кріплень імпоста Польщі.
10% ринку Польщі — це приблизно 20-30% ваших обсягів?
Денис:
Приблизно так.
Тобто ви плануєте вирости на 20-30% відсотків?
Денис:
Ні, на 2020 рік стоїть завдання вирости за обсягами виробництва в 2 рази. У перший робочий день 2020 року співробітники нашого підприємства, прийшовши в офіси і кабінети, побачили на своїх робочих місцях таблички з інформацією, яку мету ми повинні досягти у 2020 році. Компанія також планує збільшувати частку ринку в Україні по металевих кріпленнях.
Стратегія на 2020 рік передбачає підвищення бази знань для кінцевого споживача, щоб клієнт при купівлі вікон усвідомлено вибирав вікна з металевим кріпленням імпоста, що підвищує якість та енергоефективні характеристики готового вікна.
Якщо у Вас вже є всі топові компанії у ролі ваших клієнтів, як ви ще збираєтеся рости в Україні?
Віталій:
В Україні ми бачимо зростання за рахунок сегментів пластикових кріплень. Вже є тенденція, коли великі виробники — лідери ринку відмовляються від використання пластикових кріплень не тільки на серіях від 70 мм і вище, але і на 58 серії. Деякі наші топові клієнти не використовують пластик взагалі.
Тобто вони уніфікують виробництво, щоб не зв'язуватися з двома постачальниками?
Віталій:
Віконні компанії оптимізують виробництво. Для металевого і пластикового з'єднання потрібне різне фрезерування. Найважливіше, що пластиковий з'єднувач не ламається, але він пластичний, тягнеться і при забиванні штапика може утворитися щілина, яка буде пропускати тепло.
Про компанію ViVoTech
У 2018 році прийнято рішення розвивати бренд, посилити і оновити команду. У 2019 запущена новий виробничий майданчик, укладено договір про постачання сировини європейського виробництва і взятий курс на розвиток напрямку експорту.Підсумки перезавантаження компанії в 2019 році: оновлення команди, створений внутрішній інститут розвитку персоналу, впроваджені стандарти ISO, розширено асортимент продукції, забезпечено зростання виробництва.
Наприкінці 2019 року сформували нову послугу з лиття компонентів для суміжних галузей: автомобілебудування, меблева промисловість і виробництво вікон.
Компанія приділяє велику увагу екологічності виробництва, розвитку персоналу та охорони праці.