Виставки такого масштабу, як К, проходять один раз у три роки і збирають велику кількість учасників та велику кількість відвідувачів. Щоб зрозуміти масштабність і зацікавленість у даному заході, варто подивитися на результати попередньої виставки 2013 року. У цифрових показниках були отримані наступні результати 3200 учасників (3095 в 2010) провели інтенсивні переговори з майже 218000 відвідувачами з понад 140 країн, деякі з угод були укладені в ході самої виставки та багато з них коштували понад мільйон євро.
Що відбувалося на самій виставці К 2016, ми попросили поділитися враженнями генерального директора компанії «Акорд-С» (тм Epsilon) Олександра Рязанова.
Олександр, ми розуміємо, що Вас важко здивувати масштабами виставки, але тим не менше — перші враження про виставку?
— Олег Кесслер для OKNA.uaОлександр Рязанов:
Дійсно, масштаби проведення виставки вражають. Як зазначили організатори, в експозиції виставки задіяні всі 19 павільйонів Виставкового комплексу Дюссельдорфа загальною площею 170 тис. кв. метрів. При цьому павільйони мали досить чітку і зрозумілу структуру з точки зору розміщення експонентів за основними напрямками діяльності: промислове обладнання і комплектуючі; сировина, основні і допоміжні матеріали; промислові напівфабрикати і вироби; галузеві послуги. Ну і більшу частину площ від загальної кількості, традиційно займали виробники обладнання.
Ви не тільки виробляєте вікна, але і самі є виробниками ПВХ профільних систем. І якщо на короткий час забути про вікна, то, що цікаво для вас у самій екструзії?
— Олег Кесслер для OKNA.uaОлександр Рязанов:
Екструзія профільних систем — це зовсім інший бізнес, особливо якщо цим займатися професійно, а не «тяп-ляп». Для цього виробництва потрібні високотехнологічні екструдери, оснащення, кваліфікований інженерно-технічний персонал, та й інвестиції можна порівняти з інвестиціями в досить непогане віконне виробництво. Плюс, додайте сюди ще й власну лабораторію, яка здійснює не тільки вхідний контроль, а й щогодини контролює партії виробленого ПВХ профілю. І є ще один досить серйозний нюанс — «перевести» якийсь брак на постачальника профілю не вийде, якщо ти сам — виробник профілів.
Які інновації можна було побачити на цій виставці?
— Олег Кесслер для OKNA.uaОлександр Рязанов:
З огляду на той факт, що виробництво профілю — це вже не інноваційні технології, а вивчені і відпрацьовані процеси, то практично всі компанії, задіяні в цій галузі, працюють над удосконаленням процесів. Виробники екструзійного обладнання вдосконалюють верстати в частині споживання потужностей, тим самим підтримуючи один з основних світових трендів — енергозбереження. Роботи також ведуться над поліпшенням інтерфейсу, намагаються зробити управління машинами більш зрозумілим і простим для обслуговуючого персоналу. Хіміки працюють у напрямку удосконалення екологічності сировини і добавок. Загалом, якщо резюмувати відповідь на це питання — то в основному роботи ведуться над «доведенням» процесів і обладнання до ідеального стану. Ну і звичайно ж, така виставка — це майданчик для зустрічей із партнерами-постачальниками, колегами по бізнесу, обмін досвідом, та й просто спілкування в професійному середовищі однодумців.
Перспективи розвитку власної екструзії для українських компаній, що входять у першу п'ятірку виробників СПК?
— Олег Кесслер для OKNA.uaОлександр Рязанов:
Із першої п'ятірки виробників дві компанії працюють на власних профільних системах. На мою думку, перспективи будуть тільки в тому випадку, якщо виробництво ПВХ профілю розглядати як окремий бізнес. Що це означає, запитаєте ви? Та все дуже просто. Перше — не треба «продавати профіль у вікнах». Демпінг «вбиває» ринок і в цьому випадку програють всі гравці ринку. Друге — не зупинятися на випуску «економки» і «стандарту», а розробляти і вводити в лінійку вироблених профільних систем елітні профільні системи з максимально можливими додатковими профілями. Над цим наша компанія зараз щільно працює і хочеться сподіватися, що до наступного сезону ми зможемо представити українському покупцеві ще більш цікаві рішення для скління віконних прорізів.