Підсумки 2015. MACO: ринок перетнув критичну межу падіння

Підсумки 2015. MACO: ринок перетнув критичну межу падіння

 1 711
На скільки відсотків скоротився ринок і чому серйозно просів сегмент якісної фурнітури, а також чи змінився попит на безпечну фурнітуру, інтернет-виданню OKNA.ua розповів Павло Морозов, директор представництва компанії MACO в Україні.


Павло Морозов
Павло Морозов,
директор представництва компанії MACO в Україні

Які зміни відбулися на віконному ринку за рік? Як змінилися переваги клієнтів?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
По-перше, частина клієнтів виявилася не в змозі висловлювати свої побажання і реалізовувати їх через те, що вікна стали менш доступними.
По-друге, не секрет, що Кабінет міністрів України збільшив мито. На мій погляд, це остаточно згубило сегмент якісної фурнітури. Її частка зменшилася, а ринок «пішов» у дешевий сегмент.

Тобто, за рік все ж таки відбувся перерозподіл?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Перерозподіл відбувався весь час — частка дешевої фурнітури зростає, починаючи з 2008 року.

Відомо, що в країні присутня загальна тривожність. Чи вплинуло це на попит на безпечну фурнітуру?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Тривожні настрої ніяк не вплинули на безпечну фурнітуру. Ми ведемо просвітницьку роботу, пояснюючи людям про безпеку вікна, розміщуємо відео-ролики, що демонструють, як зловмисники зламують вікна і як від цього можна захиститися, але наш збут від цього не змінився. Чому? — Причина мені не відома. Можливо, відчуття безпеки людям надають більш суттєві засоби захисту (наприклад, грати, — прим. ред.).

І плюс до всього, протизламне вікно — це не лише фурнітура, а цілий комплекс, який досить дорогий: захист від висвердлювання, спеціальне скло, ручка тощо.

Але спеціальна фурнітура — невід'ємна частина протизламного вікна ...

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Це правда. Але, тим не менш, обсяги продажів безпечної фурнітури у нас не змінилися за рік. І ми не займаємося фальсифікацією — немає сенсу продавати протизламну фурнітуру зі звичайними відповідними планками, що подекуди трапляється на ринку.

«За попередніми підрахунками ринок скоротився на 30-40%, відбувся перехід у більш дешевий сегмент», —

Павло Морозов, директор компанії MACO в Україні

Чи змінилося ставлення до вікон у кінцевих споживачів за рік, з вашої точки зору?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Ринок отримав підтримку у вигляді державної кредитної програми, яка стимулює установку вікон. Проте в цілому ситуація погіршилася — падіння відбувається не стільки у кількісному виразі, скільки в якісному, а покупка дешевих вікон впливає на фурнітуру у тому числі.

Крім того, велика частина населення проживає в багатоквартирних будинках і просто заміна вікон на енергоефективні не дасть економію тепла — для цього потрібно проводити комплексну термосанацію будівлі, починаючи з установки лічильників тепла. Самі по собі вікна проблему енергозбереження не вирішують.

Як змінився обсяг ринку фурнітури?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
За попередніми підрахунками ринок впав на 30-40%. Результати будуть відрізнятися залежно від близькості тієї чи іншої області до зони військових дій — у прифронтових областях падіння проявиться набагато сильніше. Західна Україна в 2015 році «спрацювала» так само, як у минулому році. В цілому по ринку відбувся перехід у більш дешевий сегмент.

Ваші прогнозы на 2016 рік?

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Невдячна справа — прогнози у наших умовах. Критичну точку спаду ми пройшли, тому ринок якщо і буде змінюватися, то плюс-мінус на 5% від сьогоднішнього рівня.

«Оптимістично» звучить — на рівні падіння на 30-40% ...

— OKNA.ua
Павло Морозов:
Специфіка підсумків 2015 року у тому, що змінилася база порівняння. У 2014 році ми ще працювали з Донецьком і Луганськом, плюс один квартал працювали з Кримом. У 2015 році ми порівнюємо підсумки по Україні без цих областей з результатами 2014 року, коли області працювали з нами.

У наступному році вже будуть порівнюватися показники на базі однакової кількості областей. За моїми прогнозами, у 2016 році ситуація істотно не покращиться.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
HOPPE Серія Гамбург

Інші статті на тему

Нове та найкраще