Кожен день ми бачимо магазини, салони, які працюють під певними торговими марками. У когось ця торгова марка може бути власною, а хтось віддав перевагу вести бізнес за схемою франчайзингу, про який і піде мова в цій статті.
Ринок франчайзингу в Україні далекий від наповнення, законодавства в цій галузі — кіт наплакав, і тим не менше він розвивається. Багато з тих, хто вважав за краще працювати поодинці, замислюються про більш цивілізоване ведення бізнесу, навіть із точки зору економії під час розкручування власного бренду й допомоги з боку передбачуваного партнера-власника франшизи.
Готове кліше для бізнесу
Суть франчайзингу полягає в поширенні успішно працюючого бізнесу. Одна зі сторін — франчайзер, надає можливість використовувати свій бренд, технології, продукцію в діяльності іншого боку — франчайзі.
Франчайзі інвестує в цей проект свої кошти й набуває право на використання досвіду, напрацювань і технологій ведення бізнесу.
Кілька причин, які говорять на користь ведення бізнесу за схемою франчайзингу:
- ● Використання бізнес-моделі, за якою вже працюють багато компаній.
- ● Вибір партнера-власника франшизи. На ринку, як правило, кілька компаній, що пропонують концесії потрібних вам бізнесів.
- ● Контроль із боку власника франшизи, це більше «плюс», ніж «мінус». Це реальна допомога у веденні бізнесу, за умови, що ви навмисне не порушуєте пункти договору й не продаєте паралельно продукцію іншого постачальника.
- ● Це ваш власний бізнес і управління ним залежить тільки від вас. Вам надали тільки право на використання бренду й бізнес-модель.
- ● Особливо актуальний франчайзинг для новачків у бізнесі. Франчайзер завжди допоможе, навчить, підкаже. До того ж навчання буде необхідною умовою початку партнерських відносин.
- ● Витрати на рекламу й маркетинг зводяться до мінімуму. Усе розробляє й надає власник.
- ● Допомога в оформленні торгової точки, брендування фасаду, обладнання виставковими зразками, корпоративний дрес-код.
Як це працює на віконному ринку
Сьогодні багато компаній готові надавати франшизу як наявним партнерам, так і новачкам віконного бізнесу. Географія таких компаній — уся Україна. Причому, це можуть бути як компанії, що працюють по всій Україні, так і регіональні компанії, які продають свою продукцію в одній або декількох областях. У всякому разі, завжди можна вибрати собі партнера зважаючи на індивідуальні переваги.
Що ж стосується покупки франшизи й оплати роялті (абонплата за використання), то в сьогоднішній віконної індустрії України такого не відбувається.
Як правило, укладається договір на використання торговельної марки, обмовляються певні умови, основним із яких є реалізація продукції ТІЛЬКИ франчайзера, виставка й оформлення фасаду — як домовляться (часто витрати на себе бере власник франшизи). Також власник франшизи бере на себе зобов'язання щодо навчання персоналу франчайзі, зобов'язання щодо ексклюзивності представленості з розрахунку за кількістю населення на даній території тощо.
Ну а далі — усе як у житті. Хтось відкриває нові салони, хтось закривається. Є такі, які продають із франчайзингових салонів продукцію інших виробників, а інші навіть не розглядають пропозиції компаній-конкурентів і йдуть по бізнесу тільки зі своїм партнером-франчайзером.
«А чи є ризики? - запитаєте ви. - Або все так красиво й солодко?»
Ризики звичайно є. Основний ризик — банкрутство власника франшизи. Хоча таке і відбувається рідко, але все ж буває. Але це зовсім не означає, що банкрутом станете і ви. У вас залишається набутий досвід, ваша команда, ваші клієнти. Ось тільки доведеться витратити якийсь час на вибір нового партнера.
У підсумку, вирішувати вам. Будете ви й далі працювати під нічого не значущим для споживача «брендом» «ВІКНА, ДВЕРІ й багато іншого» або приймете для себе рішення пов'язати свій бізнес із уже успішними на віконному ринку компаніями, які надають можливість роботи за схемою франчайзингу.
Удачі у вашому виборі й хороших продажів.