У 2016 році з кварталу в квартал спостерігається стійка тенденція зростання «Індексу настрою дилерів». За нашим припущенням, це можна пов'язати з кількома факторами, що позитивно впливають на ключові показники:
- ► Продовження програми «Теплих кредитів». Хоча, не можна не відзначити той факт, що у даної програми спостерігалися «збої» з видачею кредитів через нерівномірне фінансування. Так із середини літа Програма була «заморожена» у всіх регіонах України, що не могло не позначитися на втраті віконним ринком певного обсягу продажів. Але ми сподіваємося, що відкладений попит на СПК зможе бути реалізований із продовженням Програми кредитування в 4-му кварталі.
- ► Збільшення первинного будівництва багатоповерхівок і завершення раніше «заморожених» об'єктів. І хоча в даній категорії основні продажі СПК припадають на частку самих виробників віконних конструкцій, проте деякі дилери також «мають виходи» на забудовників.
- ► На тлі стабільних цін на фурнітуру і профіль, тенденцію до мало не щоденного зростання продемонстрували компанії, які постачають на ринок скло, що не могло не позначитися на збільшенні ціни на всі віконні вироби. На жаль, скло в Україні не виробляється і практично всі стали заручниками ситуації. Тим більше, що якщо раніше скло з європейських країн було відчутно дорожче скла з Білорусії і РФ, то в третьому кварталі ця різниця практично нівелювалася. Але, оскільки, у цій ситуації опинилися всі виробники вікон, і всі піднімали ціну практично день у день, то дилери особливо не «кидалися» між постачальниками, а просто продовжували заробляти на тлі зростаючого сезонного попиту на віконні конструкції.
- ► Перша трійка лідерів-виробників СПК (частка яких від загального виробництва вікон становить 30-35%) у передсезоння зуміла наростити свої виробничі потужності, тим самим, гарантуючи дилерам стандартні терміни поставки продукції, що не могло не позитивно вплинути на «Індекс настрою...».
- ► З огляду на триваючу тенденцію зростання енергозберігаючих СПК, конструкція стає дорожче, що дає можливість дилеру заробляти на вікні більше і цей факт теж «зробив внесок» у загальну «скарбничку» Індексу.
«Віконний консалтинг» дякує всім дилерам, котрі взяли участь в опитуванні. Тільки за вашої безпосередньої участі ми зможемо зробити віконний ринок більш цивілізованим і відкритим для замовника. Хороших продажів у 4-му кварталі і успішного завершення фінансового 2016 року.