Огляд ринку СПК в Україні за II квартал 2016 року

Огляд ринку СПК в Україні за II квартал 2016 року

Огляд складено на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств України
 2 156
Компанія AXOR INDUSTRY представляє традиційний огляд ринку СПК України за II квартал 2016 року. Огляд заснований на опитуванні керівників провідних українських виробників СПК і являє собою узагальнену думку респондентів згідно актуальних питань сьогоднішнього дня: стан справ у галузі, розвиток партнерських відносин, перспектива інтернет-продажів у віконній галузі України, а також очікування наступного періоду.

II квартал 2016 роки не приніс несподіваних змін у віконному ринку України. У продовження тенденцій попередніх періодів ринок активно перерозподіляється. На це вказують суперечливі показники в обсягах продажів серед опитаних нами компаній. Одні респонденти вказали на збільшення обсягів ринку в діапазоні від 10% до 20%, інші — відзначили, що ринок просів у цілому на 10%. Ці дані в черговий раз явно показують, що сильні гравці віконного ринку все активніше забирають собі ласі його шматки, зміцнюючи свої позиції на ринку і інтенсивно розвивають свій бренд і продукт. Іншим компаніям як і раніше залишається дотримуватися стратегії оптимізації витрат і в міру можливості зміцнювати існуючі позиції.

У реалізації продукції фокус уваги серед опитаних компаній був зосереджений на утриманні «свого» дилера. Серед головних інструментів у роботі з партнерами як і раніше лідирує ціна. А ось продаж продукції через інтернет для українського ринку СПК поки ще малоефективний — на це вказали 70% опитаних.

В очікуваннях на III квартал 2016 року — все та ж суперечлива картина: третина компаній прогнозують зростання продажів, в основному на 10%; стільки ж компаній очікують зниження в обсягах; і третина, що залишилися, припускають, що ситуація на ринку в 3 кварталі буде на рівні 2-го. У цілому, віконний ринок України розвивається і набирає обертів. У продовження тенденції, що склалася в III кварталі планується черговий перерозподіл часток ринку серед його гравців.

50% компаній відзначили зниження обсягів українського ринку СПК у II кварталі 2016 року. При цьому майже стільки ж (45%) відзначили зростання ринку в звітному періоді;

59% компаній позначили підвищення ціни на готові вироби, серед них майже третина вказали на збільшення вартості продукції на 20-30%;

50% компаній у II кварталі 2016 року приділяли увагу розвитку свого бренду, сервісу і продукту, при цьому 35% опитаних — функціонували в звичайному режимі;

60% компаній позначили скорочення загальної кількості дилерів в Україні в II кварталі 2016 року;

70% опитаних компаній реалізовують свою продукцію через інтернет, проте у більшості респондентів продажі через всесвітню мережу складають не більше 5%;

41% компаній очікують збільшення обсягів ринку в III кварталі 2016 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Стан справ у галузі

У II кварталі 2016 року щодо аналогічного періоду 2015 року учасники програми опитування відзначили як погіршення, так і поліпшення на ринку СПК України. Так, для половини респондентів — ринок у II кварталі просів в основному на 10%. На противагу цьому, інша частина опитаних (45%) вказала на збільшення обсягів ринку за звітний період, у діапазоні від 10% до 20%. При цьому 5% респондентів відзначили, що обсяги ринку залишилися на рівні II кварталу 2015 року.

За нашими аналітичними даними обсяги ринку в Україні за II квартал хоч і на різний відсоток у регіонах, але виросли. Аналізуючи дані показники, можна зробити висновок: на загальному тлі збільшення обсягів ринку, обсяги продажів одних компаній знизилися, при цьому їх частку забрали інші, більш великі компанії. Таким чином, у II кварталі 2016 року відбувся черговий перерозподіл ринку, що характерно для останніх періодів.

II квартал 2016 року було відзначено підвищенням цін на готову продукцію, у середньому на 20%. На це вказали переважна більшість компаній (87% опитаних). Зовсім небагато відзначили зниження вартості — таких 3%. І 10% респондентів не побачили змін у прайсах на готову продукцію СПК у звітному періоді.

Якщо в I кварталі 2016 року компанії, у більшій частині, приділяли увагу розвитку дилерської мережі (таких було 36% компаній), то в II кварталі цього року переважна більшість (50%) віддало перевагу розвитку свого бренду, продукту і сервісу. При цьому в II кварталі всього 15% компаній зосередили свої сили на розвиток дилерської мережі; у звичайному режимі функціонували 35%; і тільки п'ятій частині опитаних довелося оптимізувати витрати (у I кварталі до оптимізації вдалися майже третина компаній). Це говорить про те, що велика частина операторів ринку вже оптимізували свої витрати раніше. II квартал для багатьох — це оптимальний час зосередити зусилля на утриманні існуючих партнерських відносин із дилерами, тобто акцент у роботі з представниками — на якості співпраці, а не на збільшенні кількості точок продажів.

У ціновому сегменті реалізації продукції змін не було. Як і раніше, лідирують у продажах вироби економ- і стандарт-сегмента. При цьому продукція стандарт-сегмента трохи виросла в обсягах, преміум — впевнено займає свою позицію.

Як Ви оцінюєте обсяг ринку СПК у II кварталі 2016 року щодо II кварталу 2015 року?
Обсяг ринку СПК
Діаграма AXOR INDUSTRY
Як змінилася ціна готових виробів у II кварталі 2016 року щодо I кварталу 2016 роки?
Ціна готових виробів
Діаграма AXOR INDUSTRY
Що найбільш повно відображає діяльність Вашої компанії в II кварталі 2016 року?
Діяльність компанії
Діаграма AXOR INDUSTRY
Продукція якого цінового сегмента переважала у Вашому обсязі продажів у II кварталі 2016?
Продукція якого цінового сегмента
Діаграма AXOR INDUSTRY
Канали збуту

У II кварталі 2016 року половина компаній (47%) дотримувалися обраної стратегії — концентрація уваги на поліпшенні якості співпраці з представниками, не розпорошуючись на розширення дилерської мережі (що підтверджують і відповіді з попередніх запитань). Інша частина опитаних (41%) все ж зосередила увагу на завоюванні нових територій; деякі (12%) зміцнювали свої позиції на зайнятих місцях. Це легко пояснити в зв'язку з майбутнім активним сезоном продажів.

У II кварталі динаміка щодо зниження загального числа віконних дилерів на ринку триває, але вже з меншими темпами. Про скорочення кількості торгових точок у II кварталі заявили менше половини опитаних — 40% компаній (наприклад, у I кварталі цю тенденцію відзначили 57% респондентів). Для іншої частини компаній у звітному періоді ситуація з дилерами на ринку залишилася без змін.

У роботі з торговими представниками серед головних мотиваційних інструментів, як і раніше, лідирує ціна (60%), також були ефективні акції: як самостійні (35%), так і спільні з постачальниками (24%). На жаль, мало компаній у II кварталі приділяли увагу навчанню своїх партнерів як одному з перспективних і ефективних інструментів у просуванні своєї продукції і формуванні лояльності в партнерських відносинах.

Відвідувачів у дилерських салонах стає все менше. 64% опитаних вказують на зниження цього показника, при чому, третина респондентів відзначили, що у звітному періоді це було істотне скорочення.

В умовах неоптимистичного динаміки відвідування дилерських салонів і закономірній зниженні числа покупців через звичні точки продажів, компанії-виробники СПК вже давно знаходяться в пошуку нових шляхів реалізації своєї продукції.

Відновлення первинного будівництва, а, отже, і участь у тендерах по склінню, стає віддушиною в ситуації, що склалася.

За нашими даними — у II кварталі 2016 року частка компаній-виробників СПК активно брали участь у тендерах, і, як наслідок, реалізовували певну частку своєї продукції через даний сегмент ринку. Ці дані підтверджують результати проведеного нами опитування. Відповідно до думки респондентів, скління первинного житла в II кварталі 2016 року по відношенню до вторинного набирає обертів, що, безумовно, позитивним чином впливає на розвиток віконного ринку.

Які з інструментів стали найбільш ефективними в роботі з дилерами в II кварталі 2016 року?
Які з інструментів стали найбільш ефективними в роботі з дилерами
Діаграма AXOR INDUSTRY
На Вашу думку, яке співвідношення було в склінні вторинного житла і нових будівель у II кварталі 2016 року?
Співвідношення у склінні вторинного житла і нових будівель
Діаграма AXOR INDUSTRY
Як Ви оцінюєте зміни загальної кількості дилерів в Україні в II кварталі 2016 року щодо I кварталу 2016 року?
Зміни загальної кількості дилерів
Діаграма AXOR INDUSTRY
Як змінилася представленість Вашої компанії в регіонах у II кварталі 2016 року?
Представленість компанії в регіонах
Діаграма AXOR INDUSTRY
Чи з'явилися у II кварталі 2016 року у Вашому регіоні представники конкурентів, які раніше не торгували на даній території?
Чи з'явилися у Вашому регіоні представники конкурентів
Діаграма AXOR INDUSTRY
Як Ви оцінюєте кількість відвідувачів дилерських салонів у II кварталі 2016 року щодо I кварталу 2016 року?
Кількість відвідувачів дилерських салонів
Діаграма AXOR INDUSTRY

Інтернет-продажі

Перебуваючи в пошуку нових ефективних інструментів для реалізації своєї продукції, компанії-виробники все активніше дивляться в бік продажів через інтернет. Але, на жаль, цей ринок реалізації віконної продукції у нас поки що не розвинений. Динаміка продажів через всесвітню мережу на даний момент низька — на це вказали переважна більшість опитаних компаній (70%). 15% компаній оцінили ступінь розвитку інтернет-продажів — як середню; решта 15% вказали, що показник в даному питанні — на рівні вище середнього.

На практиці - в обсягах у більшості компаній-виробників (53%) продажі через інтернет займають близько 5% від загального їх обсягу реалізації продукції. І майже третина опитаних (29%), у принципі, не здійснюють продажу через інтернет. Хоча світова практика і навіть досвід сусідніх держав говорить про те, що динаміка продажів через інтернет набирає обертів, у тому числі і у віконної галузі, вітчизняний віконний ринок у цьому аспекті ще на початковій стадії.

За нашими аналітичними даними, українському споживачеві вікон властиво через інтернет здійснювати перший контакт із дилерським салоном, а також прораховувати вартість вікон на сайтах компаній. Купівля ж вироби відбувається безпосередньо у віконному салоні. Таким чином, інтернет на сьогодні на українському ринку СПК є більш інструментом просування бренду і стимулом для первинного контакту з дилерами, ніж ефективним каналом збуту. Проте, продажі через всесвітню мережу — досить перспективний інструмент і для віконного бізнесу України.

На Вашу думку, яка динаміка зростання продажів через інтернет у віконній галузі України?
Динаміка зростання продажів через інтернет
Діаграма AXOR INDUSTRY
Яку частку займають продажі через інтернет у Ваших обсягах?
Частка продажів через інтернет
Діаграма AXOR INDUSTRY

Очікування

41% учасників опитування бачать у III кварталі 2016 року збільшення обсягів ринку, у більшій частині до 10% у порівнянні з показниками III кварталу минулого року. При цьому 35% компаній готуються до погіршення, серед них майже третина (29%) прогнозують зниження обсягів до 10%. Є й ті, хто очікує збереження обсягів продажів на рівні минулого року в аналогічному періоді. Одним словом, гряде черговий перерозподіл часток ринку, де найбільш сильні оператори будуть активно боротися за збільшення своїх продажів, а, отже, і за нові канали збуту, розширюючи свою присутність у регіонах і на нових територіях.

Серед ризиків для галузі в III кварталі, як і раніше: спад в економіці, нестабільний курс валют і падіння платоспроможності населення. А в кадровій політиці — все спокійно. Компанії бережуть свої кадри. Майже третина компаній (24%) планують збільшити свій штат, швидше — для розширення відділу продажів в активний сезон. Скорочення штату (у 17% компаній), ймовірно, буде відноситись до офісних співробітників. Є відсоток тих керівників (6%), хто буде приймати рішення по ситуації і на сьогодні не готовий спрогнозувати свої кадрові рішення.

У III кварталі найбільш затребуваною, на думку опитаних компаній, буде продукція економ- (47%) і стандарт-сегмента (41%). Преміум-клас впевнено тримає свої 12%. Примітно, що в II кварталі згідно з опитуванням частка продукції стандарт-сегмента збільшилася, але в очікуваннях на III квартал оператори ринку вказують у пріоритетах продукцію економ-клас. Швидше за все, це пов'язано з тверезою оцінкою переважних потреб споживачів.

Проте, головним трендом серед споживачів СПК у III кварталі учасники опитування назвали: енергоефективність — 76%, ціна — 53%, додаткові функції і безпеку майже по 30%. Радує те, що компанії і, як наслідок дилери, стали активніше доносити інформацію кінцевому споживачеві про можливі додаткові функції і про оснащення елементами безпеки віконних конструкцій. Поінформованість кінцевого споживача про варіанти функціональності продукції, яку він вибирає, у більшій частині дає можливість продавцеві отримати додатковий прибуток від продажу виробів, функціонально необхідних клієнту, ніж у черговий раз запропонувати йому просто економ варіант.

Адже, як говорив класик маркетингу — Філіп Котлер: «Дайте клієнтові вибір, і він залишить у Вас всі свої гроші!»

Що, на Вашу думку, може стати найбільшим ризиком для галузі в ІII кварталі 2016 роки?
Найбільший ризик для галузі
Діаграма AXOR INDUSTRY
Ваш прогноз по ринковій ситуації в III кварталі 2016 року в порівнянні з ІII кварталом 2015 року?
Прогноз по ринковій ситуації
Діаграма AXOR INDUSTRY
Який сегмент комплектуючих, на Вашу думку, буде найбільш затребуваним у ІII кварталі 2016 року?
Сегмент комплектуючих
Діаграма AXOR INDUSTRY
Яку кадрову політику Ви плануєте вести в ІII кварталі 2016 року?
Кадрова політика
Діаграма AXOR INDUSTRY
Як Ви вважаєте, що стане головним трендом серед споживачів СПК у ІII кварталі 2016 року?
Тренд серед споживачів СПК
Діаграма AXOR INDUSTRY
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 67 554 XX XX +380 67 554 2777

Нове та найкраще

Болжеларський
Анализируя данные показатели, можно сделать вывод: на общем фоне увеличения объемов рынка, объемы продаж одних компаний снизились, при этом их долю забрали другие, более крупные компании. Таким образом, во II квартале 2016 года произошло очередное перераспределение рынка, что характерно для последних периодов.
9 серп. 2016 р., 16:29
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ