Українські та європейські перевізники надалі зможуть здійснювати двосторонні та транзитні перевезення до країн ЄС без дозвільних документів.
«Важливо, що Угода потрібна не лише Україні, вона також має позитивний вплив і на ринок ЄС. Останнє підтверджують цифри – наприклад, якщо порівнювати минулий рік із 2021, то імпорт з боку ЄС до України зріс на понад 45%. Експорт вітчизняних товарів саме дорогами вдалось збільшити на 45%», — прокоментував Сергій Деркач.
Однак угода містить кілька ключових змін. Вони стосуються всіх: перевізників України та держав-членів ЄС:
- Маркування вантажівок.
На лобовому склі автомобіля повинна бути наліпка розміром 5 см. Її вигляд затверджений в Угоді(pdf)↗️. - Необхідність водіям мати ліцензію на перевезення у паперовому вигляді.
Українським перевізникам достатньо мати витяг про отримання ліцензії на міжнародні перевезення вантажів англійською мовою з QR-кодом. Отримати можна в особистому кабінеті перевізника. - Мати документи на вантаж для порожнього транспорту.
При виїзді з України порожнім транспортом водію необхідно мати документи, що підтверджують повернення з вантажем: договір або підписана перевізником заявка.
При поверненні до України порожнім необхідно мати документи, що підтверджують перевезення вантажу у прямому сполученні. - Наявність документів для підтвердження типу перевезення.
Протягом усього рейсу на борту повинні бути документи у паперовому або електронному вигляді, що підтверджують тип перевезення: коносаменти, товаротранспортні накладні, вантажні митні декларації тощо.
Перехідний період триватиме до 10 липня 2024 року.