Це означає, що українські вантажні перевізники зможуть і далі вільно здійснювати транспортування товарів до Євросоюзу без необхідності отримання додаткових дозволів. Те саме стосується і перевізників з ЄС, які прямують до України. Такий підхід значно спрощує логістику, що особливо важливо для учасників віконного ринку, які експортують вікна, двері, профільні системи та інше енергоефективне скло до країн Європи.
Раніше, у квітні 2025 року, Єврокомісія автоматично продовжила дію «транспортного безвізу» до кінця 2025 року. Нинішнє голосування в Європарламенті завершило всі формальні процедури і підтвердило політичну підтримку на рівні ЄС.
«Наша амбітна мета — продовжити Угоду на 2026 рік. Міністерство спільно з Єврокомісією вже працює над цим. Така лібералізація — це не лише підтримка України, а й стимул для економічного зростання обох сторін. “Транспортний безвіз” сприяє розвитку експорту та імпорту і є важливим для бізнесу», — зазначив Віцепрем’єр-міністр з відновлення України Олексій Кулеба.
Продовження дії угоди дозволяє:
- швидше та безперешкодно доставляти українську продукцію до Європи;
- зменшити витрати на логістику та підвищити конкурентоспроможність;
- зміцнити зв’язки між українськими експортерами та європейськими партнерами.
Наразі Мінрегіон, за координації заступника міністра Сергія Деркача, веде перемовини з Єврокомісією про подальше продовження Угоди на 2026 рік. У міністерстві зазначають, що вже створено спільну робочу групу, яка займається моніторингом Угоди, аналітикою і підтримкою перевізників.
Читайте також: Українські вікна й двері продовжують експортуватися до ЄС без мит
«Транспортний безвіз» вперше підписали у червні 2022 року.