Вікна
Склопакети
Аксесуари
Системи (бренди)
Постачальники
Рейтинг компаній
Рейтинг сайтів
Ціни за типами вікон
Розрахунок ціни на вікна
Розрахунок міцності вікон
Розрахунок енергоефективності
Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року

Огляд складено на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств України
calendar_today
7 червня 2017
query_builder
visibility
1 773
Компанія AXOR INDUSTRY підготувала традиційне квартальне дослідження ринку металопластикових конструкцій України. Огляд охоплює діяльність українських виробників СПК у І кварталі 2017 року і, як попередні випуски, сформований з урахуванням найбільш актуальних аспектів діяльності на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств СПК в Україні.

Вступ

У I кварталі 2017 року позитивну динаміку розвитку галузі зазначили майже половина опитаних компаній-виробників СПК України, оцінивши збільшення обсягів ринку в середньому на 10 %. Інша частина респондентів позначили зниження цього показника в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Дисонанс думок щодо ситуації на ринку спостерігається вже давно. А ось інструменти в роботі й головні пріоритети в компаній схожі.

Так, у звітному періоді діяльність компаній-виробників була зосереджена в основному на зміцненні своїх позицій на ринку й на розвитку партнерських відносин. Ставка на продукцію економ-класу (як у минулому році) відійшла на другий план. Лідируючі позиції на ринку займає стандарт-сегмент. Відповідно, і комплектуючі у звітному періоді компанії використовували в більшій частині стандарт-сегмента, працюючи в пріоритеті з перевіреними постачальниками.

47 % компаній зазначили зростання обсягів ринку СПК у I кварталі 2017 року.

40 % опитаних компаній оцінили ефективність навчальних заходів для дилерів СПК.

72 % компаній-виробників СПК не змінили партнерів із постачання комплектуючих.

50 % компаній збільшили число дилерів на територіях своєї присутності.

Стан справ у галузі

Згідно аналітиці продажів компанії AXOR INDUSTRY обсяги ринку СПК України в I кварталі 2017 року щодо I кварталу 2016 року збільшилися, у середньому до 15 %. Водночас результати проведеного нами опитування серед провідних виробників вікон в Україні показують суперечливі цифри з даного питання. Це зумовлено, нерівномірністю розвитку ринку в різних регіонах, наприклад, у Києві та Сумах, і, у більшій частині, проекцією власних обсягів продажів компаній на стан справ у галузі. Так, для більшості опитаних (47 %) ринок виріст, у середньому на 10 %, для третини компаній ринок просів у тому ж діапазоні — на 10 %, і для п’ятої частини респондентів ситуація на ринку не змінилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Проте, віконна галузь в Україні розвивається, і компанії-лідери прагнуть утримувати свої позиції на ринку, керуючись обраної стратегії. У I кварталі 2017 року діяльність компаній-виробників вікон майже в рівних частках була спрямована на розвиток бренду та продукту (зазначили 20 % опитаних), на розвиток дилерської мережі (майже третина респондентів); стільки ж компаній функціонували у звичайному режимі й така ж частка опитаних реалізовували завдання з оптимізації витрат. У кожної компанії — свій шлях і свої цілі. Примітно, що у відповідях респондентів даного опитування не було ні слова про скорочення діяльності (ще в минулому році за аналогічний період 14 % компаній вказали на часткове «згортання» бізнесу). Це чітко показує, що ТОП компаній-виробників СПК не мають наміру йти з ринку, а націлені на подальшу боротьбу і зміцнення своїх позицій.

У тому, що стратегічні плани основних операторів ринку націлені на розвиток і зміцнення партнерських відносин із дилерами вказують і відповіді на наступне питання — щодо оцінки ефективності навчальних заходів для дилерів. 40 % компаній оцінили значущість проведення семінарів і тренінгів для їхніх представників із позиції досягнення кінцевої мети — просування свого продукту і формування лояльності до компанії. Інша ж група опитаних або позначили навчальні заходи як малоефективні, або не змогли дати чітку оцінку в даному питанні. Відсутність єдиної думки з цієї теми можна пояснити тим, що ринок навчання фахівців віконної галузі в Україні ще є на стадії формування, безумовно, розвиваючись, але порівняно невеликими темпами.

Як Ви оцінюєте обсяг ринку СПК у I кварталі 2017 року щодо I кварталу 2016 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Що найбільш повно відображає діяльність Вашої компанії у I кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Наскільки, на Вашу думку, ефективні навчальні заходи, що проводяться для дилерів СПК?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Продукція

У I кварталі 2017 року компанії-виробники СПК здебільшого не змінювали склад свого продукту. Мало хто з опитаних зробили часткову заміну комплектуючих (28 %), поміняли профіль (15 %), і лише одиниці (4 %) змінили лінійку фурнітури. Переважна більшість компаній (72 %) продовжують працювати з перевіреними часом постачальниками, вносячи зміни в основному в асортиментну лінійку, ніж пробуючи абсолютно новий продукт. Ці цифри чітко показують, що взаємини постачальник-покупець на вітчизняному ринку СПК досить міцні. Якщо відбуваються зміни, то основне їхнє завдання — пошук нових варіантів за ціною. В інших питаннях баланс знайдений.

Традиційно в першому півріччі лідирує в продажах продукція стандарт-сегмента, що підтвердили й результати опитування за звітний період. Продукція економ-класу тимчасово пішла на другий план. Преміум-сегмент впевнено займає свою частку.

Як змінилося Ваше асортиментна лінійка в І кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Що послужило причиною зміни компанії-постачальника в І кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Продукція якого цінового сегмента переважала у Вашому обсязі продажів у I кварталі 2017?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Каналы сбыта

У I кварталі 2017 року чітко спостерігалася позитивна динаміка в розвитку дилерської мережі майже у всіх опитаних компаній. Половина респондентів зазначили збільшення власних і партнерських торгових точок у регіонах своєї присутності. П’ята частина компаній зайшли в нові для себе області, майже стільки ж зосередили свою увагу на зайнятих раніше позиціях, і тільки 7 % вказали на скорочення кількості своїх дилерів. Зусилля компаній щодо збільшення своєї присутності на ринку тільки підтверджує те, що саме розвинена партнерська мережа є основним каналом збуту продукції для вітчизняних виробників СПК.

Найбільш ефективним інструментом у роботі з дилерами, як і раніше, є ціна. Це зазначили 64 % опитаних. Результативність самостійних акцій у звітному періоді зазначили 35 % компаній, 22 % опитаних підкреслили ефективність навчальних заходів (підтверджуючи відповіді попередніх питань), також дієвими були мотиваційні програми та спільні промоакції з постачальниками.

Домінуючий вплив цінового чинника в умовах сформованого економічного становища в країні цілком зрозуміло. Ціна на готовий виріб і раніше була головним критерієм у разі замовлення вікон у І кварталі 2017 року — це зазаначили 50 % респондентів. Однак друга частина опитаних компаній у якості основного чинника, що впливає на вибір кінцевого споживача, зазначили гарантії надійності (22 %) і завод-виробник віконних конструкцій (24 %), і лише 4 % компаній віддали голос на користь додаткових опцій.

Примітно в цьому питанні таке: на думку всіх опитаних компаній країна-виробник комплектуючих ПВХ вікон істотно не впливає на вибір кінцевого споживача. Усе активніше простежуються тенденції переваги покупцями українського продукту — як загалом віконної конструкції, так її становить.

Як змінилася представленість Вашої компанії в регіонах у I кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Які з інструментів стали найбільш ефективними в роботі з дилерами у I кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Що, на Вашу думку, більшою мірою впливає на вибір кінцевого споживача в разі замовлення віконних конструкцій?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Очікування

Щодо прогнозів на ІІ квартал 2017 року думки учасників опитування розділилися. Майже половина опитаних компаній очікують зниження обсягів ринку в порівнянні з показниками II кварталу минулого року. Водночас третина виробників припускають, що ринок просяде більш ніж на 10 %. Інша група компаній налаштовані більш позитивно: частина респондентів вказали на зростання ринку в другому кварталі 2017 року — у межах 10 %; інші вважають, що обсяг ринку буде на рівні аналогічного періоду минулого року. Єдиної думки щодо розвитку ринку серед його головних операторів немає вже кілька періодів поспіль, як загалом немає й консолідації ринку.

Ставка на продукцію стандарт-сегмента все впевненіше набирає обертів. Якщо ще рік тому більшість компаній зазначали економ-сегмент як превалюючий, то тепер виробники зосереджені на оптимальному варіанті за ціною і якістю, зважаючи на потреби ринку і, безумовно, можливі витрати з рекламацій у разі роботи з більш дешевими матеріалами.

Енергоефективність та ціна — головні тренди ІІ кварталу 2017 року. Опитані компанії позначили, що саме ці два чинника будуть впливати на вибір кінцевого споживача в наступному кварталі. Варто підкреслити, що домінуюче становище ціни поступово відходить на другий план. (Наприклад, ще в II кварталі 2016 року більшість респондентів (60 %) зазначали пріоритет ціни в даному питанні, і тільки 24 % висловлювалися за енергоефективність).

Як і раніше, у якості ризику для галузі переважна більшість опитаних компаній виділяють падіння платоспроможності населення, а головним сприятливим чинником для розвитку віконного ринку України (на момент проведення опитування) компанії відзначили дію держпрограми з енергозбереження.

Як відомо, дію держпрограми з енергозбереження було призупинено у квітні 2017 року у зв'язку з вичерпаним обсягом бюджетних коштів.

Варто зазначити, що ніхто з опитаних не висловився на користь програми IQ energy, яка працює за підтримки ЄБРР. У більшій частині це зумовлено тим, що дана програма призначена приватним замовникам, при котеджному будівництві й на комплексну енергомодернізацію, включно з утепленням стін, модернізацією котлів та інше. До того ж програма передбачає більш жорсткий контроль за дотриманням вимог до енергозберігаючих заходів, на відміну від державної програми, що водночас несе більш позитивний характер для галузі. На даний момент IQ energy є однією з найбільш стрімко зростаючих і ресурсномістких із фінансової точки зору програм цієї теми. Є інформація, що незабаром Україна побачить її нові цікаві продукти.

У консолідацію галузі, як і раніше, вірять не всі опитані компанії. Усього третина респондентів сподіваються, що об’єднання учасників віконного ринку допоможе в розв’язанні проблемних питань галузі та в досягненні загальних цілей віконних компаній. Проте, відсоток довіри зростає (за результатами опитування минулого року за консолідацію було віддано всього 10 % голосів у опитуванні).

Працюючи в жорсткому конкурентному середовищі, але водночас рухатися в одному напряму з опонентами, тримаючи руку на пульсі змін і беручи активну участь у вирішенні загальних проблем галузі, — ось золота середина розвитку будь-якого ринку й кожного його учасника окремо.

Ваш прогноз із ринкової ситуації в II кварталі 2017 року порівнюючи з II кварталом 2016 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Який сегмент комплектуючих, на Вашу думку, буде найбільш затребуваним у II кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Як Ви вважаєте, що стане головним трендом серед споживачів СПК у II кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Що, на Вашу думку, може стати найбільшим ризиком для галузі в ІІ кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY

Що, на Вашу думку, може сприяти розвитку віконної галузі в ІІ кварталі 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Діаграма AXOR INDUSTRY
 
Автор:
Стаття публікується на правах реклами
Думка редакції OKNA.ua може не співпадати з думкою автора
Енергозбереження
Мінімальні вимоги до вікон в ЄC
Коли в Україні будуть підвищуватися мінімальні вимоги до вікон?
Енергозбереження
Оксана Булгакова: IQ energy — win-win проект з енергоефективності
Детально про програму утеплення житла IQ energy
Енергозбереження
Glass for Europe: Директива EPBD стримує потенціал енергоефективності у частині вікон у житловому секторі ЄС
Дослідження норм щодо заміни вікон у житловому секторі Євросоюзу
коментарі
Loading
E-Mail:
слідкувати за відповідями
Вікна
Металопластикові вікнаАлюмінієві вікнаДерев'яні вікна
Склопакети
Послуги
Ремонт віконМонтаж пластикових віконУтеплення фасадівОблаштування відкосів
Аксесуари
ПідвіконняМоскітні сіткиВідливиВертикальні штори-жалюзі
Двері
Вхідні дверіМіжкімнатні дверіПротипожежні дверіАвтоматичні двері
Фасади
Світлопрозорі фасадиЗимові садиАлюмінієві фасадиНавісні фасади
Системи (бренди)
ПрофіліФурнітураУстаткуванняСкло і заповненняАрмуючі профіліУщільнювачіКріпленняПрограмне забезпечення
Енергоефективність
Калькулятор енергоефективності вікон
Підбір вікон за енергоефективністю
Статті про енергоефективність
Калькулятор вікон
Розрахунок вартості вікон
Розрахунок вітрових навантажень на вікна
Розрахунок енергоефективності
Бібліотека
Оголошення
Тендери Вікна Балкони Ремонт вікон Готові вікна
Рейтинг, Рейтинг сайтів
Акції і знижки
Відео
Виставки
Карти
Новини
Об`єкти
Профільні системи
© 2019 OKNA.ua, ТОВ «Екодар». Всі права захищені. Угода користувача
Мапа сайту okna.ua