Сергій Орлов,
генеральный директор компанії Глас Трьош (Євроглас)
генеральный директор компанії Глас Трьош (Євроглас)
Сергій Сорокун,
комерційний директор компанії Глас Трьош (Євроглас)
комерційний директор компанії Глас Трьош (Євроглас)
Які зміни відбулися на ринку склопакетів у 2015 році, як змінилися переваги покупців?
— OKNA.uaСергій Орлов:
Попит на продукцію в цілому знизився на 25-30%. У той же час відчувається зростання частки попиту на склопакети з енергозберігаючим покриттям, а також інтерес до більш складних продуктів, ніж традиційні. Тобто з'явилося розуміння того, що склопакет може забезпечувати досить високий коефіцієнт опору теплопередачі.
Якщо говорити про енергозберігаючі склопакети, то на скільки відсотків змінився обсяг продажів?
— OKNA.uaСергій Орлов:
Якщо порівнювати результати нашої компанії за двома параметрами — часткою склопакетів з низькоемісійним склом і часткою двокамерних склопакетів по відношенню до однокамерних, то з 2012 року маємо таку картину:2012 — 2013
частка стеклопакетів с низькоемісійним склом +10%;
2013 — 2014
частка стеклопакетів с низькоемісійним склом +14%,
частка двокамерних склопакетов по відношенню до однокамерних +10%;
2014 — 2015
зростання частки склопакетів с низькоемісійним склом +15%,
частка двокамерних склопакетов по відношенню до однокамерних +13%.
Хоч компанія безпосередньо і не пов'язана з кінцевими споживачами, але скажіть, за вашими відчуттями — чи змінилося ставлення до вікон у покупців за цей рік?
— OKNA.uaСергій Орлов:
У людей з'явилося розуміння того, що енергозберігаючі вікна — це невід'ємна частина термосанації житла. Без них складно домогтися енергоефективності, економії тепла.
Велику роль у цьому відіграла держпрограма кредитування. Вона додатково донесла до кінцевого споживача те, що можливо за нормальні гроші істотно поліпшити енергозбереження квартири і наскільки це важливо.
«У 2016 році покупець буде вкладати гроші більш свідомо. Замовлень стане менше, але вони будуть якіснішими відносно складності продукту», —
Які прогнози на 2016 рік?
— OKNA.uaСергій Орлов:
Прогресуватиме тенденція, яка намітилась вже сьогодні — зростання частки більш складних продуктів: від одного- до двокамерних склопакетів, від одного шару енергії до двох, від склопакета, заповненого повітрям, до газонаповнення.
У 2016 році ця тенденція відповідним чином вплине на структуру попиту. Більшість людей при заміні вікон будуть цікавитися можливостями і структурою склопакета, заглиблюючись у такі аспекти, як кількість камер, наявність спеціальних шарів на склі, наявність інертного газу (аргон, криптон) та інше.
Які очікування за обсягами ринку? Чи продовжиться скорочення?
— OKNA.uaСергій Орлов:
Враховуючи, що ситуація з доходами населення не змінилася на кращу сторону, а вікна — не предмет першої необхідності, то, думаю, обсяги ринку і далі будуть дещо падати, проте гроші будуть вкладатися вже більш усвідомлено. Замовлень буде менше, але вони будуть якіснішими відносно складності продукту. Оскільки в Які плани компанії на цей рік?
— OKNA.uaСергій Сорокун:
Плануємо відкрити новый цех з обробки і загартування скла у Києві, а також завершити СЕ-сертифікацію декількох заводів. Зважаючи на скорочення внутрішнього ринку плануємо нарощувати обсяги експорту, шукаємо замовлення на зовнішньому ринку — Казахстан, Білорусь, Прибалтика і Центральна Європа.