2015 Опитування виробників металопластикових вікон і дверей в Україні

2015 Опитування виробників металопластикових вікон і дверей в Україні

Пропонуємо вашій увазі першу частину аналізу ринку світлопрозорих конструкцій за 2015 рік. У цьому дослідженні брали участь не лише компанії-виробники СПК, а і безпосередньо всі гравці ринку: компанії з виробництва та продажу фурнітури, ПВХ-профілів, скла, а також дилери, які займаються прямими продажами готових виробів кінцевому споживачу . Опитування керівників вищеперелічених компаній проводилось з метою дізнатися їхню думку про стан і перспективи розвитку віконного ринку України, а також виявити поточні проблеми, що стоять перед компаніями.
Віконний консалтинг висловлює щиру подяку всім компаніям, які взяли участь в опитуванні.

Оцінка віконного ринку за підсумками 2015 року

Оцінюючи підсумки 2015 року у віконній галузі України, більшість опитаних виробників віконної продукції (65%) зазначили падіння ринку до 30% порівняно з 2014 роком.

Віконний консалтинг

Загалом, основною стратегією українських виробників ПВХ-конструкцій у 2015 році очікувано стала адаптація до погіршення макроекономічної ситуації в країні. Збереження досягнутих раніше результатів і максимальна оптимізація витрат закономірно лягли в основу діяльності опитаних компаній і робили великий вплив на прийняті бізнес-рішення протягом року.

Віконний консалтинг

Однак, незважаючи на загальний негативний тон підсумкових оцінок, більше половини респондентів змогли закінчити рік зі збереженням показників 2014 року або показати зростання до 20%. Негативним виконання планових показників 2015 року назвали лише 8% учасників опитування.

Віконний консалтинг

При цьому серед негативних змін, що відбулися на ринку у 2015 році, учасники опитування виділили зниження вартості продукції в доларовому еквіваленті, скорочення кількості дилерів і загальне погіршення якості кінцевих виробів.

Більше 90% респондентів вказали відсутність будь-яких істотних позитивних змін на ринку за підсумками року.

Віконний консалтинг

Продукція та продажі

Офіційні дані щодо індексу споживчих цін в Україні за 2015 рік свідчать про інфляцію на рівні 44%. Підвищення торкнулося всіх груп товарів, включно з віконною продукцією.

Віконний консалтинг

Так, більшість учасників опитування (46%) вказали підвищення цін у гривневому еквіваленті на вироблені вікна в середньому на 20-40%. Майже 20% респондентів ще більше збільшили свої ціни аж до 60%. Ті ж компанії (37%), які суттєво підвищили ціни раніше, обмежилися зростанням у 2015 році до 20%.

При цьому лише 37% респондентів пішли на скорочення власної націнки. Інші виробники або зберегли свою націнку на попередньому рівні (46%), або були змушені підняти її на 10-20%.

Асортимент продукції та комплектуючі

Говорячи про зміну асортименту пропонованої віконної продукції в Україні, значна частина опитаних виробників (55%) зазначили, що у 2015 році розширили свою продуктову лінійку новими моделями, про що також свідчить додавання нового профілю і / або фурнітури більшою половиною компаній (65%).

Віконний консалтинг

При цьому оновлення лінійки комплектуючих у такого ж числа респондентів (64%) проходило без зміни постачальника.

Віконний консалтинг

Решта 36% учасників опитування почали співпрацю з новими виробниками комплектуючих із метою знизити собівартість своєї продукції або мати більш вигідні умови співпраці.

Віконний консалтинг

Структура використовуваних комплектуючих загалом збереглася без змін щодо попередніх років. Лише 28% учасників опитування зазначили, що вітчизняні комплектуючі становлять понад 60% в їх продукції. У решти респондентів цей показник значно нижче, а 18% вказали, що працюють виключно з комплектуючими іноземного виробництва.

Віконний консалтинг

Популярність продукції економ-класу

Що стосується сегмента найбільш активно використовуваних комплектуючих у 2015 році, то тут очікувано велика частка комплектуючих економ і стандарт класу, що зазначили 37% компаній-виробників. Особливо помітна динаміка роботи з комплектуючими економ-класу, які сумарно стали більше використовувати 83% опитаних виробників вікон.

Віконний консалтинг

Енергозбереження

Тренд на використання енергозберігаючих технологій уже давно розповсюджений у більшості країн світу. Переваги енергозберігаючої продукції очевидні, у тому числі й у віконній галузі. Відповідно всі респонденти опитування пропонують своїм споживачам продукцію з склом з енергозберігаючим шаром. Різниця лише в частки цієї продукції в сумарному обсязі виробництва.

Віконний консалтинг

Так однокамерні пакети з енергозбереженням складають менше 20% у більшості респондентів (46%). Частка двокамерних склопакетів з енергозбереженням (і-склом) значно більше (20-40%) у приблизно в тої ж кількості виробників (46%), а у 27% респондентів дана продукція займає понад 40%.

Особливо важливо зазначити, що респонденти опитування брали участь у державній програмі енергоефективності в співпраці з низкою українських банків.

Віконний консалтинг

При цьому 91% опитаних компаній вказали, що дана програма показала себе ефективною.

Маркетингова діяльність

Як і раніше, у 2015 році провідну роль у просуванні своєї продукції українські виробники вікон залишили власним відділам маркетингу, що легко можна пояснити в умовах стратегії оптимізації власних витрат. Іншими словами, залучення рекламних агентств до популяризації продукції є швидше поодинокою подією, ніж практикою на українському віконному ринку.

Віконний консалтинг

Основним каналом реклами і просування у 2015 році очікувано став інтернет, який активно використовували 33% опитаних компаній.

Однак результати опитування показують, що жодна компанія не працює з повним набором інструментів інтернет-маркетингу: контекстна реклама, seo, e-mail-маркетинг і присутність на галузевих порталах. Окремо варто зазначити присутність віконних компаній у соціальних мережах, які використовуються всіма учасниками опитування, але лише 45% вказують, що роблять це активно.

Віконний консалтинг

Нікуди не пішли з поля зору маркетологів компаній-виробників і реклама з роздатковими матеріалами в точках продажів, які активно використовували 40% респондентів.

Найменш ж активно у 2015 році використовувалися регіональні й національні ЗМІ, що загалом закономірно з виходом масового споживача в інтернет за відгуками й первинною інформацією.

Конкурентне середовище

Загалом більше половини, а саме 55%, респондентів зазначили, що вважають своїми основними конкурентами більш 5 компаній, а 37% орієнтуються лише на 3-5 основних конкурентів. Водночас 73% оцінюють якість власної продукції вище конкурентів і ретранслюють цю думку на споживача.

Віконний консалтинг

Основним інструментом конкурентної боротьби у 2015 році як і раніше залишався демпінг, який вказали 44% респондентів. Також віконні компанії активно боролися за залучення дилерів віконної продукції, що можна зазначити як друге ключовий напрям боротьби за кінцевого клієнта (31%).

Віконний консалтинг

Відносно впливу діяльності конкурентів на підсумки 2015 року, то тут більшість учасників опитування (55%) зазначили, що поява нових конкурентів у регіонах не мало для них відчутних наслідків. На 28% респондентів посилення конкуренції зробило більш значний вплив.

Дилери

Судячи за підсумками опитування, 2015 рік не приніс істотних змін щодо кількісті активних дилерів, які працюють на ринку вікон України. Про це свідчить думка 54% опитаних виробників вікон, які зазначили їх незначне скорочення в порівнянні з 2014 роком.
З явною негативною оцінкою тенденції кількості власних дилерських салонів згодні лише 18% компаній.

Віконний консалтинг

Особливо цікаво зазначити, що 64% учасників опитування змогли збільшити кількість своїх представників у регіонах.
Водночас збільшення відбувалося, як правило, внаслідок уже освоєних регіонів, де це зробити в більшості випадків було простіше.

Віконний консалтинг

Відносно якості співпраці виробника й дилерів, то тут важливо наголосити на необхідності градації самих дилерів в міру їх власної зацікавленості в даному бізнесі і професіоналізмі.

Віконний консалтинг

Зокрема, учасники опитування вважають, що якраз головною складністю під час роботи з дилерами є їхнє небажання підвищувати власну кваліфікацію (38%) і системно підходити до організації власного бізнесу (21%).

Так, 46% опитаних виробників вікон вказали, що не бачать особливого інтересу дилерів у рекламній підтримці. Водночас основний акцент робиться саме на ціну продукції, яка продовжує залишатися основним чинником у налагодженні співпраці між дилером і виробником.

Віконний консалтинг

Навчання й мотиваційні програми

Ще одному аспекту співробітництва — навчальним семінарам для дилерів як способу підвищити якість обслуговування кінцевих споживачів, а значить і свої продажі — також не приділялося у 2015 році належної уваги з боку виробників вікон. Про це говорять 83% учасників опитування, які рідко проводили подібні заходи, хоча 46% з них високо оцінюють їх ефективність.

Віконний консалтинг

Загалом, у 2015 році 64% учасників опитування оцінили загальну лояльність дилерів віконної продукції в Україні як середню й досить надійну. Ця ж кількість виробників вважає, що серед їх власних дилерів середню або високу лояльність зберігає 30-40%.

Віконний консалтинг

Кадрова політика

Як видно з попередніх розділів, незважаючи на негативну оцінку динаміки віконного ринку України, його учасники продовжують активно працювати, а значить неминуче стикаються з пошуками тих, хто виконує цю роботу.

Підсумки опитування демонструють, що у 2015 році найбільшу нестачу кадрів респонденти зазначили в області продажів (32%) і на виробництві (25%).

При цьому 55% компаній збільшили свої відділи продажів із метою стимулювання збуту.

Віконний консалтинг

Відносно способів економії, до яких були змушені вдатися респонденти у 2015 році, то тут 67% з них зазначили, що взагалі не вводили будь-яких обмежень на програми, пов'язані з персоналом.

Віконний консалтинг

Прогноз на 2016 рік

Вельми показовим є те, що найбільш важливу роль респонденти відвели підвищенню професійного рівня свого персоналу (25%). Очевидно, що в умовах загалом усталеного ринку цей чинник конкуренції для багатьох виходить на перший план.

Віконний консалтинг

Роблячи прогнози щодо перспектив віконного ринку України у 2016 році, більшість респондентів (65%) сходяться на відсутності будь-яких позитивних змін у галузі, або незначному погіршенні.

Віконний консалтинг

Обсяг інвестицій у 2016 році

Відносно абсолютних цифр, то тут перспективи додаткового інвестування у 2016 році в опитаних компаній загалом розділені порівну.

Інвестиції більш 150 тис. у.о., як правило, припадає на компанії з першої п'ятірки виробників і припускають придбання обладнання для успішної конкуренції й подальшої монополізації ринку, що, загалом, неминуче в найближчі роки з боку основних гравців ринку.

Віконний консалтинг

Інвестиції від 50-150 тис. у.о. відповідають планам компаній із меншою часткою ринку, але які планують зберегти цю частку в найближчий 1-2 роки, і будуть спрямовані безпосередньо в просування продукції на ринку.

Стратегічне планування у віконних компаніях України

Віконний консалтинг

Окремо варто зазначити підхід до бізнес-планування в українських віконних компаніях. Результати опитування свідчать, що підхід до ведення бізнесу в багатьох компаній не відрізняється продуманістю й системністю. Так, практично половина опитаних компаній потребує формування або суттєвого доопрацювання своїх бізнес-стратегій , і тільки 55% діють і продовжать діяти далі відповідно до чітко сформованої стратегії.

Загаолом максимальний горизонт бізнес-планування обмежується 2 роками в більшості компаній.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
Показати телефон+380 97 070 5979
Пов'язаний контент

Нове та найкраще

Кесслер Олег Игоревич
Если интересно, здесь полная версия с возможностью ПДФ
http://oknakonsult.com/analitika/
16 лют. 2016 р., 13:49
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ
Кесслер Олег Игоревич
Спасибо
16 лют. 2016 р., 13:44
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ
Дом
Интересная и полезная информация
16 лют. 2016 р., 13:41
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ
Для начала хотелось бы сказать спасибо компании ОКОННЫЙ КОНСАЛТИНГ за опрос. К сожалению, независимых опросов в Украине очень мало. В основном все опросы проводят либо продавцы либо переработчики и говорить об объективности не приходится.
Но в тоже самое время вынужден отметить, что не все респонденты были честны в своих ответах и из-за этого происходит дисбаланс в ответах на некоторые вопросы. Хотелось бы конечно чтобы все отвечали честно и не предвзято, но ожидать этого, увы, не приходится.
22 січ. 2016 р., 11:18
ВідповістиПоскаржитися на СПАМ