Максим Бурлака, маркетинговий директор компанії
“Вікна Експрес”
Наскільки змінився попит на енергоефективні вікна (з коефіцієнтом опору теплопередачі (R) не менше 0,75 м2С/Вт)?
— OKNA.ua
Максим Бурлака:
Спираючись на наш досвід продажів, можемо констатувати стійке зростання інтересу споживачів до
енергоефективних вікон, у тому числі і з високим показником теплоізоляції (R>0,75 м
2С/Вт). Порівнюючи з минулим роком, кількість продажів таких вікон зросла на 7%. Слід зазначити, що попит на енергозбереження залежить від пори року, наприклад, у січні 2013 року частка продажів вікон з енергозберігаючим склом склала 69% проти 29% у травні.
Із чим Ви пов'язуєте тенденцію зростання попиту на енергоефективні вікна?
— OKNA.ua
Максим Бурлака:
Збільшення попиту на енергозбереження, безперечно, пов'язане з можливою недостачею газу для потреб опалення в Україні цього року та зростанням тарифів на електроенергію. До того ж, тема енергозбереження стала обговорюваною у ЗМІ та важливою для простих споживачів. Економія грошей та вигоди, які отримують за допомогою енергозберігаючих технологій, стали головними темами сьогоднішнього дня. Порівняно з минулим роком сплеск інтересу до вікон з енергозберігаючим склопакетом стався в травні — попит зріс на 17%, і до кінця вересня тенденція зростання зберігається. Сьогодні наша компанія в середньому продає понад 50% вікон з використанням енергозберігаючого скла.
Яке продовження отримає надалі тенденція ставити "теплі" віконні системи?
— OKNA.ua
Максим Бурлака:
Вважаємо, що у майбутньому тенденція зростання попиту вікна із застосуванням енергозберігаючих покриттів збережеться. Істотну роль у цьому відіграло запровадження нових підвищених нормативів щодо опору теплопередачі. Показник 0,75 м
2С/Вт сьогодні неможливо одержати без застосування двокамерного склопакета з одним енергозберігаючим склом. Прогнозуємо, що надалі все більше застосування матимуть двокамерні склопакети з двома енергозберігаючими склами.
Михайло Орленко, комерційний директор
ТОВ “Компанія Вікна-Стар”
Наскільки змінився попит на енергоефективні вікна (з коефіцієнтом опору теплопередачі (R) не менше 0,75 м2С/Вт)?
— OKNA.ua
Михайло Орленко:
В умовах нагнітання ситуації навколо теми майбутньої холодної зими люди бояться, що температура теплоносіїв може бути значно знижена. Маючи приклад відсутності гарячої води у Києві, люди намагаються підготуватися до зими та максимально утеплити своє житло. Як віконна компанія ми теж відчули цю тенденцію — попит на “теплі” склопакети та профільні системи збільшився на 15–20%. Окремо зазначу, що люди починають замовляти в квартири системи, які призначені для пасивних будинків (це енергоефективний будинок або екодом, який сконструйований таким чином, що поглинає, акумулює та зберігає максимум тепла (влітку — холоду) з навколишнього середовища, споживаючи мало електроенергії, або зовсім не вимагаючи опалення (Примітка редактора). Іноді сягає крайнощів: двокамерний енергозберігаючий склопакет у певній конфігурації, коефіцієнт опору теплопередачі якого наближається до R=1 м
2С/Вт, встановлюють у квартирі багатоповерхового будинку. Ще рік тому люди навіть не розглядали таких варіантів.
З чим Ви пов'язуєте тенденцію зростання попиту на енергоефективні вікна?
— OKNA.ua
Михайло Орленко:
Насамперед, з невизначеністю перспективи опалювального сезону та дефіцитом природного газу. Тут наголошу, що питання економії на опаленні при встановленні енергоефективних вікон для квартир, в яких немає теплових лічильників (а таких більшість), не стоїть. Швидше це превентивний захід, який просто дозволить не мерзнути в квартирі взимку.
Яке продовження отримає надалі тенденція ставити "теплі" віконні системи?
— OKNA.ua
Михайло Орленко:
Все залежить від того, якою буде зима. Якщо холодною, то люди й надалі максимально утеплюватимуться. Економічна ситуація в країні складна, грошей у людей більше не стає, щоб тенденція ставити вікна дорожчих та “тепліших” серій набула обґрунтовано-масового характеру. Держава також не мотивує людей ставити теплові лічильники або встановлювати енергоефективні вікна (якщо говорити про багатоквартирні будинки). У приватному секторі ситуація інша: тут немає центрального опалення, у кожному будинку стоїть газовий, твердопаливний або електрокотел, і господар будинку розуміє, скільки грошей буде обігрівати приміщення. Там економіка виправдана, оскільки можна реально порахувати термін окупності тих чи інших заходів щодо утеплення, і таким чином заощадити витрати на опалення. У багатоповерхових будинках мотивація одна — не замерзнути.
Євген Каріс, генеральний директор компанії
“Віконда”
Наскільки змінився попит на енергоефективні вікна (з коефіцієнтом опору теплопередачі (R) не менше 0,75 м2С/Вт)?
— OKNA.ua
Євген Каріс:
Рішення про виробництво та продаж виключно енергоефективних вікон у нашій компанії було прийнято давно, тому всі комунікаційні канали, бізнес-процеси, програми та підрозділи задіяні у просуванні теплозберігаючих конструкцій. І у зв'язку з цим для нашої компанії зростання попиту на енергоефективні вікна стало логічно закономірним та обґрунтованим результатом. Підвищення цін на енергоносії, який ми зараз спостерігаємо в Україні, виступило швидше як додатковий, а не основний фактор збільшення попиту на енергоефективні вікна. Позитивно на цьому процесі відображаються рекомендації клієнтів та сарафанне радіо.
Із чим Ви пов'язуєте тенденцію зростання попиту на енергоефективні вікна?
— OKNA.ua
Євген Каріс:
Свого часу ми розробили таку продуктову лінійку, яка відповідає всім прийнятим нормам та стандартам у галузі енергоефективності. Ми відвідуємо виставки та конференції, проводимо незалежні лабораторні дослідження своєї продукції в німецькому інституті віконних технологій iftRosenheim, фахівці корпоративного навчального центру просувають енергоефективні вироби.
Важливо відзначити, що, незважаючи на посилення державних вимог, зростання цін на енергоносії, загрозу холодної зими, різні компанії продовжують виробляти і встановлювати жителям нашої країни в усіх відношеннях. неправильні вікна, абсолютно не дбаючи про комфорт клієнтів та економію їх коштів.
При цьому держава не діє, не вживаючи заходів щодо забезпечення контролю за виконанням прийнятих вимог та стандартів компаніями-виробниками, та не впливаючи на формування відповідного попиту серед населення. Вплинути ж на попит держава може шляхом створення диференційованих тарифів для населення, або впроваджуючи програми кредитування. Також дуже важливо проводити роз'яснювальну роботу, пояснюючи споживачам вигоди та переваги від встановлення енергоефективного скління, а також розповідаючи, які заходи можуть вплинути на економію енергоресурсів та скорочення матеріальних витрат.
Володимир Гармаш, директор
ЧП "ВДТ"
Наскільки змінився попит на енергоефективні вікна (з коефіцієнтом опору теплопередачі (R) не менше 0,75 м2С/Вт)?
— OKNA.ua
Володимир Гармаш:
Попит на сучасні “теплі” вікна збільшився після публікації низки
статей про доцільність встановлення таких віконних систем. Інформація стала активно поширюватися в Інтернеті, що відчутно позначилося на змінах у структурі попиту на вікна. Люди стали набагато частіше цікавитись саме теплими віконними системами. В останні два місяці з 10 звернень на день 1–2, як правило, це запити на енергоефективні вікна, а на тиждень ми маємо 1–2 оформлені замовлення. І, що цікаво, такі вікна замовляють не тільки для котеджного будівництва, але і для утеплення квартир. Особливо часті запити клієнтів, які хочуть утеплити балкон, переобладнавши його в додаткову житлову зону.
Яке продовження отримає надалі тенденція ставити "теплі" віконні системи?
— OKNA.ua
Володимир Гармаш:
Враховуючи ситуацію, що склалася в країні, попит тільки зростатиме. Широку популярність теплі віконні системи отримають тоді, коли вони стануть доступнішими за ціною. Нині їхня вартість досить висока для української родини із середнім статком. Зазначу також, що прихований попит на добрі вікна мав місце вже рік тому. Але оскільки немає стабільності та впевненості у завтрашньому дні, багато людей просто остерігаються витрачати великі суми грошей.