Аналізуючи динаміку запитів (вікна, металопластикові вікна, пластикові вікна), які роблять користувачі в інтернеті під час вибору постачальника вікон можна помітити примітну особливість — пік активності відвідувачів потрапляє на листопад (див. Рис.1). Тобто інтерес споживачів до даної тематики особливо високий тоді, коли вже основні обсяги вікон встановлені.
Рис.1. Зміна частоти “віконних” запитів в інтернеті
На початку року в січні популярність запитів відповідає середньому показнику року, але до березня вона починає знижуватися до рівня 80%. Хоча можна було б припустити, що до початку сезону споживачі будуть проявляти більшу активність.
Починаючи з травня і до листопаду включно спостерігається стабільне зростання активності споживачів всупереч наявній думці про абсолютно "тихий" відпускний період. Судячи з кількості запитів, наш середній споживач не йде у відпустку в серпні, та й взагалі не йде у відпустку протягом року, або, щонайменше, він продовжує цікавитися вікнами з Одеси, Єгипту або Парижу. :)
Рис.2. Порівняння зміни обсягів продажів і зміни частоти «віконних» запитів
Представлені дані на графіку обсягів продажів вікон (усереднені показники за декількома компаніями) (див. Рис.2) не несуть в собі ніяких особливих несподіванок навіть з урахуванням не зовсім характерного року для віконного ринку. Основні обсяги продажів припадають на період з червня до жовтня включно.
Що ж роблять споживачі — з настанням холодів вони особливо пильно розглядають пропозиції, але, судячи з обсягів продажів, не біжать замовляти вікна, а купують вікна тільки через 9 місяців (!) же в наступному сезоні. Знову ж таки, мова йде про усереднені показники, дійсно, є ті, хто сьогодні вперше побачив рекламу віконної компанії і відразу викликав замірника, але, судячи з розглянутих даних, очікування оновлення вікон середнім споживачем розтягується на місяці, доходячи майже до року.
Ще інтерес представляє той факт, що амплітуда коливань кількості запитів невелика від -20% (березень, квітень) до +20 (жовтень, листопад). Тобто спостерігається досить стабільний інтерес протягом всього року. Тоді як амплітуда продажів коливається у великому діапазоні від -55% до + 45% від середньорічного значення.
З цього можна зробити такі висновки:
- Рекламну компанію, щонайменше в мережі "Інтернет", має сенс планувати протягом усього року.
- Враховувати повільність здійснення покупки і під час проведення рекламної кампанії, і під час її аналізу.
Андрій Лесьо