Першому вікну REHAU в Україні — 20 років!

 2 531
20 років тому – 3 травня 1996 року – було виготовлено та встановлено перше вікно REHAU в Україні. З нагоди цього ювілею прес-служба REHAU та керівник бізнес-напряму Рішення для Віконної Індустрії REHAU Україна Ігор Бінковський завітали до Дмитра Борисовича Демченка, головного інженера компанії Енран – людини, яка особисто керувала запуском першої лінії по виробництву вікон з профілю REHAU в Україні.
Дмитро Демченко
Фото REHAU
Дмитро Демченко, головний інженер ТОВ «Енран»
Як все починалось

Пане Дмитре, а Ви памята'єте, з чого все починалось?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Так, все починалось дуже цікаво. Починаючи з 1993 року наша компанія («Енран») шукала себе в бізнесі. Власники, на відміну від багатьох вітчизняних бізнесменів, не виводили кошти за кордон, а намагались зробити щось тут, в Україні. Саме в цей час я розпочав свою роботу в компанії, і переді мною як інженером поставили завдання знайти застосування незадіяним виробничим площам. Звичайно, на думку спадало багато варіантів, проектів, але якось влучно в поле зору потрапило будівництво на Шулявці, для якого вікна імпортували з Чехії, і тоді я подумав: «А чому б не виготовляти вікна?».

Так, нічого не розуміючи в бізнес-планах, я написав 4 друкованих аркуші, які стали основою подальшого проекту. Я зібрав всю інформацію по об'ємам будівництва, вартості вікон та ін. і ці 4 аркуші так званого «бізнес-плану» (посміхається - R) і подав на розгляд засновникам компанії. А далі доволі швидко було прийнято рішення про початок виробництва вікон в Україні.

Розпочався процес пошуку та вибору обладнання, постачальників… Ми обрали REHAU. І не тому, що перші контакти найвірніші – головну роль відіграли саме співробітники концерну REHAU. Першою контактною особою на REHAU для нас був Томас Беттен. Під час зустрічі мене приємно здивувала різнобічність компетенцій компанії, а особливо той факт, що комплектуючі REHAU використовують навіть у системі життєзабезпечення на МКС. Для мене, як людини з авіації, наявність таких інновацій, серйозних розробок та технологій – це ознака серйозної компанії.

Одночасно ми отримували пропозиції і від інших виробників профільних систем, але я прийняв рішення працювати з REHAU. На щастя, засновники підтримали його. Скажу щиро, що всі наступні роки роботи лише підтверджували правильність цього вибору.

Пам'ятаю, справжнім одкровенням для мене став візит на завод у м. Віттмунді в 1998 р. В Україні ми тільки доводили правильність нашого вибору, відповідність організації виробництва, а там я на власні очі побачив, яким воно має бути.

Власне, так все і почалося.

Перше вікно
Ігор Бінковський та Дмитро Демченко
Фото REHAU
І. Бінковський і Д. Демченко біля першого вікна REHAU в Україні

Перше вікно – яке воно?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Це вікно з 3-камерного профілю, система 730, з 1-камерним склопакетом. Запуск самої лінії відбувався за участі техніка REHAU пана Адельгардта. Через перекладача він попросив надати розміри та конфігурацію вікна, я швидко в excel написав всі формули, відступи, роздрукував наше перше техзавдання, і так ми зробили перше в Україні вікно з профілю REHAU.

А Ви, часом, не рахували, скільки всього вікон було виготовлено?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Якщо просумувати загальну площу виготовлених конструкцій, отримаємо паркан від Києва до Умані заввишки в метр.
Референц-об'єкти Енран
Фото REHAU
Референц-об'єкти компанії «Енран»:
(зліва направо) Будівля Creditanstalbank та Посольство Ватикану

Які з проектів запам'ятались Вам найбільше?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Один з найцікавіших об'єктів з нашими вікнами – будинок на Ярославому Валу в Києві, де на той час розташовувався Кредитанштальбанк. Вікна в цій будівлі складні не тільки по конфігурації, а й по великій кількості елементів зворотньої кривизни. Нам доводилось гнути профіль і робити склопакети складної форми, які мало хто міг запропонувати на той час. А ми, до речі, вже мали власну склопакетну лінію.

Ви залишили по собі значну спадщину…

— REHAU
Дмитро Демченко:
Так, ми маємо досить багато об'єктів по Києву – Посольство Ватикану, банки, бізнес-центри. Будинок по вул. Предславiнській, БЦ Євразія на вул. Жилянській і ще багато чого... До речі, у менє є мрія: пройтись повз ці місця якось з онуком  і показати йому цю спадщину.
Зимові сади та фасади
Ігор Бінковський та Дмитро Демченко
Фото Енран
Будинок із зимовим садом, референц-об'єкт компанії «Енран»

Дмитре, пригадай-но, як ви прийшли від виробництва вікон до таких складних конструкцій, як зимові сади? Адже у свій час «Енран» був абсолютним лідером по виготовленню зимових садів на віконному ринку України — і по кількості, і по складності конструкцій.

— Ігор Бінковський
Дмитро Демченко:
Мене надихнув на це офіс REHAU в Ерлангені. Там на вході в будівлю є неймовірний зимовий сад, він мені дуже сподобався. Бажання зробити подібне у нас давало абсолютно нове відчуття життя. На той момент у приватних будинках, у кращому випадку, були веранди з вікнами, а тут — і скляний дах, і тепло, і затишок, а за вікном — сніг і мороз. Зведення будинку на вул. Довженка якраз добігало кінця, тож ми взялись за один із найскладніших наших зимових садів. Коли він був готовий, ми зрозуміли, що нам під силу і такі проекти. Так розпочалась робота по виготовленню зимових садів.

Справді, той сад дуже складний, адже в ньому багато площин, які збігаються під різними кутами. Коли наші німецькі колеги з тех.відділу REHAU побачили його, вони не приховували подиву, як можна було реалізувати таку надскладну конструкцію. А ще я пам'ятаю, як під час будівництва ви проводили багато різних випробувань…

— Ігор Бінковський
Дмитро Демченко:
Так, їх було немало. У нашому випадку зимовий сад примикав до багатоповерхового будинку, і перше питання, над яким ми замислились — що може випасти з вікна? Відповідь очевидна – пляшка (посміхається – R). На території нашого виробництва була розташована водонапірна башта, тож випробування розпочали на ній.

Також ми вирішили освоїти випуск скла-триплексу за зразком технології Kömmerling: два скла скріплюються полімерною сумішшю, яка з часом полімеризується, і ось маємо триплекс. Ну а далі почались його випробовування під нашою баштою: поставили пакет під кутом в 15°, а пляшку кидали з башти з висоти 20 метрів – вона розлетілась на дрібні уламки, а на склі залишилась лише маленька пляма. Не уявляєте, як це надихнуло нас. Ми продовжили експеримент: кидали пляшки з різною мірою заповненості до тих пір, поки не зрозуміли, що це скло буде безпечним в експлуатації.

А потім ви перейшли до фасадів… До речі, «Енран» першим в Україні виготовив фасад з системи REHAU S701. Цей об'єкт зведено в Полтаві — будинок Полтавської податкової адміністрації.

— Ігор Бінковський
Дмитро Демченко:
Так, з цією системою я також вперше познайомився в Ерлангені і одразу відчув широкі можливості її застосування в Україні. Тоді на ринку майже не було фасадних конструкцій з алюмінію, тож ми змогли зайняти цю нішу і виготовляти фасади.

І тут я хочу зазначити, що компанія REHAU почала розвиватися на ринку України багато в чому завдячуючи «Енрану». В 1996 році «Енран» працював з експортним відділом концерну в Німеччині. Представництва REHAU в Україні ще не було – його відкрили в 1997 році, коли керівництво концерну оцінило потенціал і перспективи нашого ринку.

Спочатку ми не мали власного складу, хоча кількість компаній, зацікавлених в нашій продукції, постійно зростала, проте не всі були в змозі самостійно возити профіль із Віттмунда. На певному етапі ми збагнули потребу в такому партнері, який міг би поставляти профіль й іншим переробникам. Цю функцію погодився взяти на себе «Енран», і тривалий час ряд наших партнерів працювали саме з їхнього складу.

Ось так, завдяки розумінню «Енран» REHAU змогла повноцінно розвинутись на українському ринку. Його підтримка відіграла значну роль у просуванні нового на той час, складного і досить недешевого продукту.

— Ігор Бінковський
Дмитро Демченко:
Ми свідомо пристали тоді на цю пропозицію, хоча з одного боку ніби просуваеш конкурентів, але з іншого – допомагаєш розвивати бренд, який потім і самому легше продавати. Тож, вважаю, ми допомагали один одному.
Віконне виробництво компанії Енран
Фото Енран
Віконне виробництво компанії «Енран» одне з перших отримало сертифікат ISO 9001

У свій час «Енран» був піонером у багатьох аспектах: ви одними з перших сертифікували виробництво по ISO 9001, першими просували ідею не просто вікон, а комплексних рішень, у тому числі – з правильним монтажем та сервісом... 

— REHAU
Дмитро Демченко:
Ми прийшли до створення власної сервісної служби, прекрасно розуміючи, що рано чи пізно постане питання обслуговування вікон. Ми почали чітко фіксувати всі проблеми та спірні питання, з якими стикались, аналізували можливі варіанти їх запобігання. І це дало нам розуміння багатьох речей, з яких варто було розпочинати роботу.

По-перше, спільно з керівником цеху ми створили систему управління якістю, якою ми її собі уявляли: наше кредо на той час звучало приблизно так – «якість продукції починається з одягу співробітника». По-друге, ми намагались контролювати все, і тут я вдячний Ігореві Бінковському. Коли він відвідував наше виробництво, я завжди просив його знайти щось, що ми робимо не так. Як результат – наша продукція стала високоякісною, а система виробництва працювала відмінно.

У певний момент я почув про ISO, ознайомився з вимогами і виявилось, що це дуже нагадує все те, що побудували ми. Так з'явилась ідея сертифікувати управління якістю згідно з міжнародними вимогами.

Перший навчальний семінар REHAU в Україні
Фото Енран
1998 рік. Перший навчальний семінар REHAU в Україні

Також варто згадати, що «Енран» був ініціатором першого навчального семінару по монтажу, який проводили спільно з REHAU. Потім був ще один семінар з фасадних систем. Власне, з цих семінарів і розпочиналось формування сучасного ринку та встановлення нових стандартів виробництва.

— Ігор Бінковський
Дмитро Демченко:
Як інженер я завжди був прихильником суворого дотримання технологій, саме тому стільки уваги та зусиль ми вкладали в якість продукції.

Це додавало Вам конкурентних переваг?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Не зовсім конкурентних переваг. Ми вже тоді були дорожчі за багатьох конкурентів – через якісний монтаж, дотримання технологій та вимог до якості. Для нас якість продукту – найголовніша конкурентна перевага. Ми всі це розуміли, але ринок, на жаль, вирішив інакше.

Яку гарантію Ви давали на вікна?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Спочатку давали 2, потім 5 років, на REHAU Brillant – 8 років. Потім всі взяли це за основу, і ДСТУ змінили під ці стандарти. До того ж, навіть після закриття віконного виробництва в 2008 році ми ще 5 років продовжували обслуговувати наші вікна.

Цікаво, а як Ви оцінюєте якість сучасних вікон REHAU, враховуючи Ваші високі стандарти?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Я замовляв вікна в деяких Авторизованих Партнерів REHAU – якістю залишився задоволений.

Взагалі, про якість хочу зазначити наступне: якщо компанія-виробник системи висуває якісь вимоги до переробника, їх необхідно виконувати, адже це не примхи. І повірте, навчитися працювати правильно не складно, складно потім перенавчатися.

Ви залишаєтесь прихильником REHAU?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Звичайно! :)

Чого побажаєте Вашим наступникам, які працюють на сучасному віконному ринку?

— REHAU
Дмитро Демченко:
Хочеться, щоб у конкурентній боротьбі та гонитві за дешевизною цей бізнес не знищив сам себе. Щоб любили і поважали не тільки себе, а й покупця, адже покупець не лише платить кошти – вся робота від самого початку робиться заради нього. І почути від покупця гарний відгук – це дуже приємно, особливо, коли розумієш, що гарні відгуки поширюються не так швидко, як погані. Тож нехай гарних відгуків буде побільше!

Тому перш за все хочу побажати всім колегам по цеху любити свою роботу і любити клієнтів. 

Що побажаєте REHAU?

— REHAU
Дмитро Демченко:
До REHAU у мене почуття великої подяки від першого знайомства з цією маркою і до сьогодні – за високий професіоналізм, за небайдужість до клієнтів... Тому всім учасникам ринку я бажаю брати приклад з такого підходу до роботи, а компанії REHAU – процвітання та успіхів.
Ігор Бінковський та Дмитро Демченко
Фото REHAU
Д. Демченко: я вдячний компанії REHAU за професіоналізм!
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
0800 308 88 XX XX 0800 308 888
0800 308 88 XX XX +380 50 150 4942

Нове та найкраще