
директор з маркетингу та збуту бізнес напрямку Рішення для віконної індустрії компанії REHAU
Друге:
Вперше з часу свого існування український віконний ринок отримав підтримку від держави — програму з енергоефективності, яка запрацювала на повну силу у другому півріччі 2015-го.
Третє:
Позитивна зміна у напрямку енергозбереження. Наші клієнти відзначають зростання попиту на енергоефективні системи і вікна з енергозберігаючими склопакетами.
Четверте:
Зменшилася кількість виробничих компаній — багато хто з них перейшли в розряд торгових, що закономірно. Виробничі компанії і постачальники відзначають, що, в залежності від регіону, в тій чи іншій мірі зменшилась кількість дилерів. У той же час з'явився цілий ряд компаній, які, працюючи в іншому бізнесі (продаж дверей, утеплення фасадів), додали в свій асортимент продукції ще й вікна.
Але падіння буде, що пов'язано зі зниженням купівельної спроможності населення. На відміну від інших ринків, у загальному обсязі віконного бізнесу немає великої частки об'єктного будівництва. 80-85% припадає на приватний ринок, який безпосередньо залежить від купівельної спроможності людей, що з подальшим зростанням тарифів та інфляції буде тільки зменшуватися. І це буде основний фактор впливу на ринок.
Його сусід подає на субсидію, отримує її і платить за комуналку 350 грн (!) на місяць. Він абсолютно не мотивований вкладати в утеплення.
Тому, з одного боку, зростання тарифів має спонукати людей до утеплення, а з іншого — субсидії, видані в надмірній кількості (понад 5,1 млн на кінець грудня 2015 року, — прим. ред.), зводять нанівець мотивацію сімей утеплювати житло.
Зараз питання субсидій інтенсивно обговорюється в Кабміні і не виключено, що підходи будуть переглянуті. Право на допомогу держави повинні отримувати ті, хто її дійсно потребує. А самодостатні сім'ї нехай інвестують в енергозбереження (при підтримці держави, — прим. ред.).
Наприкінці я хочу зробити акцент на соціальній відповідальності наших партнерів. Незважаючи на складність ситуації, у якій опинилась країна, багато хто з партнерів знаходить можливість допомагати тим, хто цього потребує — дитячим будинкам, переселенцям, лікарням і поліклінікам, армії і добровольцям ... І за це їм низький уклін!