Підсумки 2015 для дилерів віконних компаній
Середньомісячний трафік у віконних салонах, на думку учасників опитування, в 2015 році практично не змінився. Негативно цей показник оцінили лише 22% респондентів. Це свідчить про те, що попит на віконну продукцію з боку населення загалом залишається на рівні попередніх років з тією поправкою, що частина цього попиту переходить у стан відкладеного в силу погіршення економічної ситуації. Водночас безумовно помітно явна перевага продукції економ класу над стандарт класом в 2015 році. Сумарно це підтвердили 57% опитаних дилерів.
Також значна частина респондентів зазначила, що український споживач був готовий витрачати в 2015 році більше запланованих сум, щоб отримати якісний продукт. Так, сумарно 56% дилерів бачили потенціал у відвідувачів своїх салонів придбати дорожчу продукцію за умови грамотної роботи з боку менеджера.
Ключові аспекти продажу вікон 2015 року
Роль менеджера
Роль менеджера з продажу була і залишається ключовою. Підсумки опитування за 2015 рік це повністю підтверджують. Незважаючи на доступність інформації, включаючи відгуки реальних людей в інтернеті, де зараз більшість споживачів починають попередній вибір продукції, саме від менеджера залежить кінцевий результат. У цьому впевнені 61% дилерів, які оцінюють готовність споживача здійснити покупку під час першого звернення до їх салону за умови, що їх грамотно і оперативно проконсультують.
Ще 13% дилерів оцінюють імовірність продажу під час першого звернення до них на високому рівні. Власне, поряд з ціною і якістю, як чинників, що лежать в основі будь-якої продажу перше місце якраз займає кваліфікація співробітників дилера, про що свідчать 28% респондентів.
Інформованість споживачів
Причина таких результатів полягає в низькому рівні знань споживача про особливості віконної продукції. Вкрай мало покупців схильні глибоко вникати в технічні тонкощі
Ще 25% дилерів оцінюють розуміння споживачем технічних аспектів майбутньої покупки як низьке. Водночас, якщо споживач і знає
Рекламна продукція
Відносно ефективності рекламної продукції в салонах, то тут думки учасників опитування розділилися порівну. 50% дилерів високо оцінюють роль цього інструменту в переконанні клієнта, інші ж респонденти вважають, що головне — це все ж безпосереднє спілкування менеджера з клієнтом.
Причини втрати клієнта
Незавершені продажі частіше пов'язують із споживачами, націленими на економію. Вони моніторять ринок на предмет кращих умов із доступних і утримати цю категорію покупців складніше. У результаті, до найбільш частих причин втрати клієнта в 2015 році 53% дилерів віднесли ціну, а 17% — терміни поставки. Помилки менеджерів вказали лише 17% респондентів.
Останній чинник включає практично всі аспекти роботи, і низький рівень презентації продукту в тому числі. Тут мова навіть не йде про ціновий складник — потенційний покупець просто йде.
Вікна з енергозбереженням і комплектуючі
Попит на енергозберігаючу продукцію в 2015 році однозначно виріс. Про це свідчать не тільки дані виробників вікон, частка енергозберігаючих пакетів у яких висока, а й результати опитування дилерів. 68% продавців вікон зазначили, що споживачі цікавилися енергоефективними вікнами у 2015 році дуже часто. Ще 20% просто зазначили, що не можуть вказати цей показник високим, але він однозначно вище, ніж був у 2014 році.
У 2015 році почав досить ефективно працювати Державний комітет України з енергозбереження. Була розроблена низка програм, пов'язаних із компенсацією частини витрат кінцевих споживачів, які купували енергозберігаючу продукцію, у тому числі і енергоефективні віконні конструкції. У цій програмі були задіяні три державні банки України: «Ощадбанк», «Укргазбанк» і «Укрексімбанк». Реально кінцевий споживач міг заощадити орієнтовно 20% від вартості замовлення. У разі наявності субсидії — до 70%. Згідно
Думка респондентів щодо значення для покупців країни-виробника комплектуючих для
Відстеження дилерами ринкових тенденцій
Оцінюючи власну інформованість про конкурентів і відбуваються на ринку події, сумарно 69% респондентів зазначили, що відстежують новини галузі або ситуативно, або зовсім рідко. Іншими словами, лише невелика частина дилерів віконної продукції (32%) намагається активно знайомитися з доступною інформацією і оперативно використовувати її для підвищення власної ефективності, якщо така можливість є. Це вкрай негативно характеризує всю галузь, особливо з огляду на те, що подібна тенденція зберігається вже багато років.
Підвищувати свій професійний рівень прагнуть 74% опитаних дилерів. Іншими словами, більшість дилерів готові відгукнутися на ініціативи в сфері навчання, які виходять від виробника вікон, з яким вони співпрацюють.
Очікування і план роботи на 2016 рік
Оцінки перспектив 2016 року з боку респондентів загалом оптимістичні. Збільшення власних продажів планують 56%. В умовах очікування збереження ринку на рівні 2015 року з боку більшості виробників вікон ці оптимістичні прогнози можуть бути реалізовані частиною дилерів, які активно працюють. 40% опитаних дилерів планують збільшити кількість точок продажів, відкрити нові брендові салони і найняти додатковий персонал.