Еріх Трьош,
голова правління швейцарського холдингу Glas Trösch
Розкажіть, будь ласка, чи задоволені Ви роботою своїх підприємств і тенденціями розвитку віконного ринку України?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
Роботою підприємств я задоволений, вони досить добре організовані і оснащені високоякісним обладнанням. А ось ринком — ні. Протягом останніх трьох років ринкові показники стрімко знижувалися. Можливо, що в майбутньому буде зростання, але наша компанія цього поки не відчула.
Які, на Вашу думку, перспективи компанії в Україні на найближчі п'ять років?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
Цього ніхто не знає, але гадаю, що все буде залежати від політичної ситуації в країні. Якщо ситуація не буде змінюватися, то і від бізнес середовища не варто чекати змін.
Фундаментально умови ведення бізнесу і ринок можуть змінитися із закінченням війни (між Росією та Україною, — прим. ред.). Коли це станеться, у віконних компаній з'явиться багато роботи — в Україні величезна частка вікон, які знаходяться у поганому стані, не тільки в невеликих населених пунктах, а й у Києві, і це буде хороший старт для нового витка розвитку ринку СПК.
Іншими словами, на сьогоднішній момент поліпшення бізнес-клімату для швейцарських компаній Ви не відчули?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
Ні.
В Україні немає діючого заводу з виробництва флоат-скла. Чи розглядаються плани будівництва такого заводу у майбутньому?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
На цей момент немає. Зараз у Польщі триває будівництво другого заводу компанії з виробництва листового скла.
Польський завод буде орієнтований на східні країни? Чи у першу чергу — на потреби місцевих виробників?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
Це дуже велике підприємство з обробки та постачання скла, що користується високим попитом. Україна могла б бути у тій самій позиції, що і Польща, а, можливо, навіть і у кращій, оскільки в Україні набагато нижчий рівень заробітної плати. Але відомий факт, що інвестиціям потрібна стабільність, чого в Україні поки що немає.
Наскільки складні інноваційні продукти зараз може виробляти Glas Trösch в Україні, і чи може він виробляти тут таку саму продукцію, що і у ЄС?
— OKNA.ua
Еріх Трьош:
Український ринок не готовий до інноваційних продуктів через те, що тут дуже мало заможних людей, які можуть собі дозволити застосовувати подібні продукти в облаштуванні житла та інших видів нерухомості. Образно кажучи, в Україні важливо мати хороший будинок, машину і можливість поїхати у відпустку, а в ЄС це все є і клієнти хочуть енергозберігаючий будинок, електрокар і корисну, здорову їжу.
Для продукції, яку Glas Trösch пропонує в Європі, потрібен сформований середній клас людей, які не просто хочуть себе гарне інноваційне житло, але і можуть собі його дозволити. Цей сегмент ринку в Україні поки що зовсім невеликий. Основну ж частку складають покупці, які формують попит на дешеву віконну продукцію, що не є нашим напрямком. Ми поставляємо якісне скло, всі застосовувані у виробництві матеріали проходять лабораторні тести і мають тривалий термін служби.