У 2016 році на виставці були представлені 442 компанії у таких напрямках, як скло і комплектуючі для скляної промисловості, обладнання для виробництва вікон, профілів, комплектуючі для світлопрозорих конструкцій і багато іншого, пов’язаного з віконною та скляною промисловістю. Міжнародний рівень виставки підкреслювався участю 155 іноземних експонентів, у тому числі 82 представників Китайської Народної Республіки, 29 — Канади і 20 — Італії. Крім того, у виставці взяли участь компанії з Австралії, Великобританії, Данії, Фінляндії, Німеччини, Індії, Литви, Мексики, Нової Зеландії, Сінгапуру, Словенії, Іспанії, Тайваню, Туреччини. Всього, за даними оргкомітету, виставку відвідали 7700 фахівців галузі. У їх числі були і українські фахівці. Ми попросили одного з них, генерального директора компанії Viknar’off Володимира Бліхара, поділитися своїми враженнями щодо заходу.
Розкажіть, будь ласка, що цікавого було на виставці?
Які, на вашу думку, перспективи американського ринку для українських віконних компаній?
Система побутових умов і порядків в Америці принципово відрізняється від європейської. Там багато заборон і обмежень. Наприклад, для того, щоб купити і доставити новий диван до апартаментів багатоповерхового будинку, потрібно пройти низку процедур. Узгодити з ком'юніті (свого роду ОСББ) габарити, день, точний час, ліфт і, тільки закривши всі ці моменти, можна стати щасливим володарем дивана. Тому там практично немає індивідуального замовлення вікон, воно в основному колективне, плюс до цього процесу залучаються спеціальні служби. З чуток знаю, що дуже багато європейських компаній – виробників ПВХ вікон вже витратили величезні суми на сертифікацію (європейські сертифікати якості там не підходять): сертифікується кожен окремий сегмент певної комплектації, але продажі цих віконних виробників вкрай сумнівні. Плюс, дуже складно говорити про американський ринок у цілому. Відразу пригадується цитата: "USA is one of the biggest countries in the world after Russia, Canada and China" ("США є однією з найбільших країн у світі після Росії, Канади і Китаю", — прим. ред.). Різні кліматичні зони та різні нормативні системи у кожному окремому штаті, які зокрема стосуються сертифікації і норм. Тож у цьому плані українським компаніям набагато складніше вести віконний бізнес в Америці, ніж в Європі. Але, як то кажуть, "ніколи не говори „ніколи“". Поки що ми будемо пробувати поставляти продукцію через партнерів з США, займемося аналізом світлопрозорих конструкцій американського виробництва, вивчимо місцеву специфіку маркетингових стратегій, виробництва і просування продукту. Тільки після цього подумаємо про самостійну роботу на американському ринку.