Розкажіть, будь ласка, з якими результатами завершили 2017 рік? Чи вдалося реалізувати плани із розвитку компанії? Чи задоволені ви результатами?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Відносно попереднього року у нас вийшло зростання приблизно на 16%. І хоча спочатку плани були більш амбітні, в цілому результатами я задоволений. У співвідношенні систем економ класу і преміум відбулась хороша рокіровка, акцент змістився на більш дорогі системи. У результаті зросла частка широких Що можете назвати найважливішим досягненням компанії у 2017 році?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Завдяки суворому підбору компонентів від німецьких брендів нам вдалося вийти в сегменти середній+ і преміум. В Україні ця ніша тільки з'являється, і ми одні з небагатьох компаній на ринку, які можуть виробляти великі обсяги виробів преміум сегменту — до 1000 одиниць на добу — і забезпечувати належну якість. Ми зайняли в цьому сегменті досить серйозний плацдарм і продовжуємо розвиватися. Я вважаю це найважливішим досягненням минулого року, особливо з огляду на депресивний стан українського віконного ринку.
Як оцінюєте динаміку розвитку віконного ринку в Україні?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Приріст ринку в 2017 році склав приблизно 15%. Це позитивний момент. З негативного — слабка поінформованість кінцевого замовника і те, що ні виробники, ні продавці не працюють над виправленням ситуації. Це досить складний шлях, і мало хто хоче по ньому йти. У результаті замовник купує продукцію низької якості, навіть не усвідомлюючи цього. Те, чого клієнт очікує від продукту з категорії «металопластикові європейські вікна», поки що абсолютно не відповідає європейським стандартам якості. У результаті ринок все більше насичується низькопробною продукцією. І чим довше це триватиме, тим складніше буде змінити «репутацію» бренду «металопластикові вікна» у кращий бік в очах покупця. Якщо довіра до металопластикових вікон у людей буде продовжувати падати, це негативно позначиться на всіх гравцях ринку. Тому ставлення до якості рано чи пізно все одно доведеться змінювати.
Чи плануєте брати участь у цих змінах?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Ми готові брати участь у впровадженні якісних змін віконного ринку в складі профільних організацій, колективно. Але я поки не бачу перспективи в цьому напрямку. Багато компаній просто зайняті питаннями виживання і борються за місце під сонцем. Початкова мета у більшості — виробити якомога більше продукції і заробити грошей. В індивідуальному порядку ми багато робимо для того, щоб популяризувати якісний продукт. Важливою подією 2017 року стало відкриття
Ми хочемо донести ринку, що існує не тільки дешевий економ сегмент, який найчастіше пропонується людям. Хочеться показати, як цей ринок бачать його фундатори — європейці, зокрема, німці. Це максимально якісний продукт, який створюється із застосуванням правильних технологічних процесів.
Як дилери реагують на інноваційний підхід до співпраці через новий шоу-рум Goodwin у Харкові?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Перша реакція була різною. Деякі спочатку поставилися з обережністю, можливо навіть відчули певне конкурентне для себе середовище. Але, усвідомивши, що демонстраційний зал створювався на благо партнерів (у новому Чи повинні, на вашу думку, змінюватися вимоги до енергоефективності вікон у найближчі кілька років в Україні?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Я впевнений, що вони будуть змінюватися. Тренд енергоефективності став світовим, енергоресурси будуть продовжувати дорожчати, і на такій величезній території з великим населенням, як Україна, це неминуче. Тому в будь-якому випадку вимоги до енергоефективності вікон будуть підвищуватися і досить швидко наблизяться до європейських.
Ваша компанія переорієнтується на складні дорогі системи. Що підштовхнуло до зміни вектору діяльності?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Насправді переорієнтації як такої не було. Складні системи завжди були нашим орієнтиром. Навіть у той час, коли ми працювали з іншими профільними системами, основну частку компонентів становили німецькі профільні системи і німецька фурнітура — від 70% до 90%. Повний перехід на європейські компоненти — це наступний етап розвитку компанії.
Чи вважаєте ви, що попит на інноваційні дорогі вікна і двері буде зростати в найближчі роки в Україні?
— OKNA.uaОлег Горобець:
У порівнянні з розвитком всього ринку в найближчі 2-3 роки преміум сегмент буде трохи відставати, а потім почне інтенсивно рости. Справа у тому, що через 3-4 роки після буму продажів в економ сегменті всі, хто поставив собі такі вікна, зможуть на практиці переконатися в мінусах їхньої експлуатації: це і високі платежі за опалення, і зношення компонентів, і загальний дискомфорт від «холодного» вікна. Коли негативна інформація з приводу експлуатації дешевих вікон набуде масового характеру, сегмент преміум почне зростати.
Тобто ще якийсь час триватиме вплив кризових процесів?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Так. Економ сегмент буде популярний ще деякий час. Паралельно сильніші гравці зміцнять свої позиції на конкурентному ринку, а потім почнуть думати на перспективу і робити якісний продукт. І тоді на зміну «дешевим вікнам» прийдуть вікна середнього+ і преміум сегменту.
Чи планує компанія розширювати географію присутності?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Будемо діяти Які глобальні плани компанії на 2018 рік?
— OKNA.uaОлег Горобець:
Наше ключове завдання — це кількісний приріст продукції і збільшення обсягів середнього+ і преміум сегменту.