Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік

Огляд складено на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств України
calendar_today
13 лютого 2018
query_builder
visibility
1 580

Компанія AXOR INDUSTRY підготувала дослідження ринку металопластикових конструкцій України за 2017 рік. Огляд сформований з урахуванням актуальних аспектів діяльності на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств СПК в Україні.

Вступ

Позитивна динаміка розвитку ринку СПК в Україні дозволила віконним компаніям у 2017 році зосередити свої зусилля на розвитку свого продукту, бренду та персоналу.

Розвитку ринку у звітному році, як і раніше сприяли програми з енергозбереження: державна програма, яка поновила видавання кредитів у березні 2017, а також програма IQ Energy від ЄБРР, котра активно розвивалась у звітному році.

В умовах розвитку ринку резонно зросли й купівельні вимоги до продукту. Поряд з енергозберігаючими властивостями, усе більшої популярності набувають конструкції, оснащені елементами безпеки. Вироби стандарт класу все впевненіше лідирують у продажах.

Кадрова політика у 2017 році була одним з актуальних питань. З одного боку, компаніям вдалося розширити свій штат (в основному збільшуючи число співробітників у відділі продажів), з іншого боку — більш гостро стало питання з нестачею кваліфікованих кадрів на виробничих ділянках, яке, мабуть, загостриться у 2018 році.

Чекаючи подальше зростання обсягів ринку у 2018 році, велика частина опитаних компаній розуміють, що за розвитком — майбутнє. Удосконалення бізнес процесів у компаніях, модернізація виробничих потужностей, розвиток програм з енергозбереження — ось головні «драйвери» віконної галузі. На думку респондентів, розвиток галузі буде продовжуватися, але тільки за однієї умови — економічної стабільністі в країні.

  • 75% опитаних компаній зазначили збільшення обсягів ринку СПК у 2017 році в порівнянні з показниками 2016 року;
  • 55% компаній позначили, що у звітному році розширили штат своєї компанії, в основному збільшуючи число співробітників у відділі продажів;
  • 72% компаній зазначили брак кваліфікованих кадрів на виробничих ділянках;
  • 62% компаній позначили, що у звітному році в їхніх обсягах продажів лідирувала продукція стандарт-сегменту, і тільки у 26% опитаних — продукція економ-класу;
  • 45% компаній очікують зростання обсягів ринку у 2018 році, у середньому на 10%;
  • 50% компаній вважають, що енергоефективність як і раніше буде головним трендом серед споживачів у 2018 році.

Стан справ у галузі

2017 рік був досить позитивним і продуктивним для розвитку віконної галузі України. Цього року провідні компанії-виробники СПК зосередили свої зусилля на розвитку продукту і бренду, розширили штат компанії й додали в обсягах продажів.

Якщо на початку року динаміка розвитку ринку була досить «стриманою» й деякі компанії навіть втратили в обсягах у порівнянні з минулим роком, то 2-ий і 3-ій квартали заповнили цю недостачу з лишком. Виробництва, практично всіх компаній, були завантажені на повну потужність. Замовлень вистачало всім. Навіть зміна курсу гривні й підвищення цін на деякі комплектуючі, і, відповідно, зростання ціни на готову продукцію цьому не завадили.

Зі «слабких сторін» звітного року, як і в попередніх роках, переважна більшість опитаних компаній (72%) зазначили гостру нестачу кадрів на виробничих ділянках. Ця тема давня, але активний сезон продажів мабуть загострив цю ситуацію. Водночас опитані компанії зазначили зростання кваліфікації менеджерів у дилерських салонах у звітному році, а також підвищення обізнаності кінцевого покупця про продукцію й опції. Просвітницька робота програм з енергозбереження, спільні зусилля компаній-виробників і їхніх партнерів із навчання свого персоналу і співробітників дилерських салонів дали явні результати. Висновок очевидний, що за навчанням і розвитком персоналу — продуктивне майбутнє.

Ще один цікавий момент — скління новобудов. Майже половина опитаних компаній (45%) вказали, що частка скління будівель нового будівництва у звітному році була невелика — до 20%. Водночас інша частина респондентів (55%) позначили цей показник в іншому діапазоні — від 20% до 40% від загального обсягу скління у звітному році. З вищесказаного можна зробити висновок, що далеко не всі великі компанії-виробники СПК активно беруть участь у склінні первинного будівництва, більше уваги приділяючи розвитку дилерської мережі. Загалом, порівнюючи цей показник із даними минулого року, варто зазначити, що частка скління будівель нового будівництва у 2017 році поступово збільшується.

Що найбільш повно відображає діяльність Вашої компанії у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Як Ви оцінюєте обсяг ринку СПК у 2017 щодо 2016 року?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

На Вашу думку, якою була частка скління нового будівництва у 2017 році в розрізі загального обсягу ринку?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Що із запропонованих варіантів найбільш точно може охарактеризувати віконний ринок 2017 року?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Продукція

Подорожчання продукції через зростання цін на скло й сировину ПВХ не позначилося істотно на вибір кінцевого споживача. У звітному році вироби стандарт-сегмента лідирували в продажах у більшості опитаних компаній. Економ-клас затребуваний усе менше. А ось преміальна продукція повільно, але впевнено набирає обертів. Більш функціональний продукт, що відповідає вимогам енергозбереження та безпеки, стає все популярнішим.

Що стосується асортиментної лінійки компаній у 2017 році, то згідно з результатами даного аналізу, а також попередніх періодів, видно, що респонденти здебільшого давно визначилися з постачальниками й у більшій частині міняти партнерів-постачальників не планують.

Цікаві дані отримані за статистикою продажів металопластикових дверей. Продажі вхідних і міжкімнатних дверей ПВХ від загального обсягу реалізованої продукції компаній у цьому році перевищили 15%. (Це вказали більшість учасників опитування). Раніше в Україні частка таких дверей від загального числа продажів віконних конструкцій становила 8-10%. Затребуваність даного виду виробів можна пов'язати зі збільшенням різниці в ціні міжкімнатних дверей із ПВХ щодо до алюмінієвих і шпонованих дверей — на користь перших. Металопластикові вхідні та міжкімнатні двері все частіше встановлюються в житлових будинках, офісних, складських приміщеннях і громадських установах.

Як змінилося Ваше асортиментна лінійка 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Продукція якого цінового сегмента переважала у Вашому обсязі продажів у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Яку частку у Ваших обсягах склали продажі металопластикових дверей (вхідних і міжкімнатних, без урахування балконних) у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Канали збуту та просування

Як говорилося вище, для більшої частини виробничих віконних компаній України дилерська мережа є основним каналом збуту своєї продукції. У 2017 році майже половина виробничих компанії СПК продовжили «боротьбу за свого дилера», зміцнюючи позиції на зайнятих територіях або збільшуючи число дилерів у нових регіонах. Третина компаній зберегли число своїх торгових точок на рівні минулого року. Тільки 10% опитаних вказали на скорочення числа їхніх торговельних представників.

Серед ефективних інструментів у роботі з дилерами у звітному році майже в рівних частках були: мотиваційні програми, навчальні семінари та тренінги, а також акції. Причому спільні акції з постачальниками в розрізі цілого року були більш результативними, ніж самостійні, доводячи, що спільні зусилля, задані в одному напряму, дають ефект синергії. Безумовно, ціновий чинник також був актуальним у роботі з партнерами.

Що стосується продажу віконних конструкцій через інтернет, то в даному питанні видно хоч і невелика, але позитивна динаміка. У більшості випадків, як і раніше компанії або не здійснюють продажі за допомогою «всесвітньої павутини», або частка цих продажів невелика — до 5%. Але є компанії, які бачать потенціал і розвивають цей напрям, таких 10%.

Для просування свого продукту і бренду в інтернеті компанії найбільш активно у звітному році використовували контекстну рекламу в пошукових системах і просування в соціальних мережах. Ці маркетингові інструменти, у разі правильного налаштування, дають досить швидкі результати й наочні показники. Була активно використана банерна реклама на порталах і сайтах партнерів. Крім того, участь у форумах, присутність на галузевих порталах також мало місце.

Варто зазначити, що з кожним роком компанії все більше уваги приділяють просуванню свого продукту, бренду та акцій за допомогою інструментів інтернет-маркетингу, використовуючи приблизно ті ж кошти, але з більшою інтенсивністю.

Які з інструментів стали найбільш ефективними в роботі з дилерами у 2017 році

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Як змінилася представленість Вашої компанії в регіонах у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Яку частку займали продажі через інтернет у Ваших обсягах у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Які інструменти інтернет-маркетингу Ви активно використовували у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Персонал

Розвиток віконного ринку стимулює розвиток його учасників. Щоби бути сильнішими за своїх конкурентів, потрібно розвивати як свій продукт, так і свою команду. Розуміючи, що кадри вирішують, якщо не все, то дуже багато чого, опитані компанії у 2017 році здебільшого приділяли належну увагу кадровій політиці, розширюючи й розвиваючи свій штат. Майже половина респондентів (45%) вказали, що збільшили число співробітників відділу продажів у своїй компанії.

Загалом, усвідомлюючи значущість персоналу в досягненні головних цілей діяльності підприємства, виробники СПК здебільшого бережуть свої кадри й розвивають свій штат. Тим більше, що проблема нестачі відповідальних і висококваліфікованих фахівців у даній галузі завжди актуальна.

Ваша кадрова політика у 2017 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Якщо були зміни, чи торкнулися вони відділу продажів?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Очікування

Велика частина опитаних компаній (63%) у 2018 році очікують збільшення обсягів ринку в порівнянні з показниками минулого року, в основному — на 10%. Третина компаній припускають, що обсяги ринку залишаться на рівні минулого року, і тільки десята частина опитаних очікують невеликий спад.

Загалом настрій серед опитаних компаній досить позитивний. Головні побоювання керівників віконних компаній пов'язані, передусім, з курсом національної валюти і платоспроможністю населення, що цілком зрозуміло.

Серед сприятливих чинників розвитку галузі компанії виділили як зовнішні (розвиток програм з енергозбереження), так і внутрішні, а саме: удосконалення бізнес процесів, модернізація виробничих потужностей підприємств і інші.

Щодо затребуваності продукції у 2018 році компанії очікують, що вироби економ-класу будуть усе менш популярними на ринку, стандарт-сегмент буде як і раніше лідирувати в продажах. Водночас частина опитаних компаній покладають надії на преміум продукцію, очікуючи, що її популярність зросте у 2018 році.

«Енергоефективність» як головний тренд, на думку опитаних, буде й далі стимулювати розвиток галузі. Ціна на вироби як вирішальний чинник, що впливає на вибір споживача, йде на другий план. Також компанії очікують, що більш функціональні вікна, наприклад, оснащені елементами базової безпеки, зростуть у попиті.

Досить оптимістичні очікування опитаних компаній говорять про те, що ринок готовий до нового щабля розвитку, де кожен із його учасників докладе свої зусилля для нарощування обсягів та поліпшення якості продукту. Головне — стабільність у країні.

Ваш прогноз із ринкової ситуації на 2018 у порівнянні 2017 роком?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Який сегмент комплектуючих, на Вашу думку, буде найбільш затребуваним у 2018 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Як Ви вважаєте, що стане головним трендом серед споживачів СПК у 2018 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Які, на Вашу думку, можуть бути несприятливі чинники для розвитку галузі у 2018 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR

Що, на Вашу думку, може сприяти розвитку віконної галузі у 2018 році?

Огляд ринку СПК в Україні за 2017 рік
Діаграма AXOR
 
Автор:
Стаття публікується на правах реклами
Думка редакції OKNA.ua може не збігатися з думкою автора

Інтерв'ю номера
В Україні може вироблятися продукція європейської якості
Інтерв'ю з генеральним директором компанії AXOR INDUSTRY Османом Йилмазом
Розвиток галузі
Презентація власної CRM від ТМ Вікна КОРСА
Огляд ринку
Огляд ринку СПК в Україні за I квартал 2017 року
Огляд складено на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств України
коментарі
Loading
E-Mail:
слідкувати за відповідями
Вікна
Металопластикові вікна
Алюмінієві вікна
Дерев'яні вікна
Склопакети
Послуги
Ремонт вікон
Монтаж пластикових вікон
Утеплення фасадів
Облаштування відкосів
Аксесуари
Підвіконня
Москітні сітки
Відливи
Вертикальні штори-жалюзі
Двері
Вхідні двері
Міжкімнатні двері
Протипожежні двері
Автоматичні двері
Фасади
Світлопрозорі фасади
Зимові сади
Алюмінієві фасади
Навісні фасади
Системи (бренди)
Профілі
Фурнітура
Устаткування
Скло і заповнення
Армуючі профілі
Ущільнювачі
Кріплення
Програмне забезпечення
Енергоефективність
Калькулятор енергоефективності вікон
Підбір вікон за енергоефективністю
Статті про енергоефективність
Калькулятор вікон
Розрахунок вартості вікон
Розрахунок вітрових навантажень на вікна
Розрахунок енергоефективності
Бібліотека
Оголошення
Тендери
Додати компанію
Оголосити тендер
Рейтинг, Рейтинг сайтів
Акції і знижки
Відео
Виставки
Карти
Новини
Об`єкти
Профільні системи
© 2018 OKNA.ua, ТОВ «Екодар». Всі права захищені. Угода користувача
Мапа сайту okna.ua