Огляд ринку світлопрозорих конструкцій за 2018 рік

Огляд ринку світлопрозорих конструкцій за 2018 рік

Статистика ринку ПВХ вікон в Україні і опитування дилерів виробників вікон. На замовлення OKNA.ua

Ринок СПК в Україні в 2018 році оцінюється в 5,6-5,9 млн конструкцій, в порівнянні з 2017 роком падіння склало близько 6-8%. Представляємо детальний огляд ринку вікон і опитування дилерів. Огляд виконаний на замовлення OKNA.ua.

П'ятірка лідерів за кількістю вироблених віконних конструкцій в 2018 році виглядає так ( дана інформація є розрахунковою і може мати похибку до 10% ):

  1. «Стеко» — 960-980 тис. одиниць
  2. «Вікнар'off» — 530-550 тис. одиниць
  3. Фабрика вікон «Екіпаж» — 350-370 тис. одиниць
  4. ТОВ «Акорд-С » (ТМ Epsilon) — 190-210 тис. одиниць
  5. Вікна Віконда (ТМ Віконда) - 190-210 тис. одиниць
  6. Віконний завод «Основа» — 190-210 тис. одиниць

Як змінилися позиції основних гравців

З першої шістки компаній зростання продемонстрували компанії «Стеко» і Фабрика вікон «Екіпаж». Якщо провести аналіз успіху цих компаній, то по компанії «Стеко» слід відзначити вихід на повну виробничу потужність заводу в смт Надич, Львівська область, що дало можливість суттєво знизити терміни виробництва продукції і, як наслідок, в сезон певну частину замовлень «відібрати» у конкурентів. Фабрика вікон «Екіпаж» так само домоглася успіху, закріпившись на ринку Західної України, завдяки налагодженій роботі на виробництві в м. Хмельницький і агресивної цінової політики, за допомогою якої вдалося залучити до роботи частину дилерів інших підприємств Західного регіону.

Компанія «Вікнар'off» зберегла своє друге місце за кількістю вироблених конструкцій, але в цілому скоротила випуск продукції, в порівнянні з 2017 роком. Основним фактором такого падіння став перехід на нові профільні системи, що, певною мірою, спричинило відтік частини замовлень. Слід зазначити збільшення парку устаткування і модернізації виробничих потужностей. Тож у 2019 році можна очікувати виходу компанії на повну виробничу потужність і збільшення випуску продукції.

Компанії, розташовані з 4-го по 6-е місця (місця розподілені виключно за алфавітом) показали результат, практично рівний 2017 рокові (з можливою похибкою до 5%).

Кардинальні зміни, пов'язані з постачальниками компонентів, з компаній, що входять до першої шістки, відбулися тільки в компанії «Вікнар'off»: відбулася заміна профільних систем власного виробництва на профільні системи компанії OPEN TECK, замість профільних систем компанії Aluplast були введені профільні системи Gealan, введена у виробництво фурнітура VORNE замість фурнітури ACCADO.

Досить непогано компанії-виробники СПК реалізовували свою продукцію в 2018 році через «Офіційний портал оприлюднення інформації про державні закупівлі України ProZorro». Трійка лідерів виглядає таким чином:

  1. Фабрика вікон «Екіпаж» — реалізовано продукції на суму близько 67 млн ​​грн
  2. ООО ПКФ «Атлант-плюс» — близько 43 млн грн
  3. ТОВ «Ольта-Трейд» — близько 40 млн грн (дані взяті з відкритих джерел на сайті ProZorro).

Ринок скла

У 2018 році збереглася тенденція присутності на ринку скла тільки імпортної продукції. У зв'язку з падінням віконного ринку, відповідно, відбулося і падіння обсягу поставок скла в Україні. Для порівняння, якщо в 2017 році було імпортовано 19.900.000 м² флоат скла і 9.800.000 м² Low-e + MF, то в 2018 році — 18.038.000 м² і 8.500.000 м² відповідно. Падіння склало 10% по флоат склу та 8.7% — по Low-e + MF. Слід зазначити, що ВАТ «Гомельстекло» збільшив поставки скла Low-e, в порівнянні з 2017 роком, майже втричі.

Флоат скло

Імпорт в 2017: ~ 19.900.000 м²
Імпорт в 2018: ~ 18.150.000 м²

Скло Low-e + MF

Імпорт у 2017: ~ 9.800.000 м²
Імпорт у 2018: ~ 8.949.888 м²

Автор дякує компанії Guardian і ТОВ «Бусел» за допомогу при роботі над цим розділом

Ринок профілю

Всього в Україні в 2018 році було реалізовано близько 79,5 тисячи тонн ПВХ. Трійка лідерів виглядає таким чином:

  1. ТОВ «Міропласт» (ТМ WDS) — 21 тис. тонн
  2. ТОВ «Маядо» (ТМ WINTECH) — 17 тис. тонн
  3. ТОВ «ОПЕНТЕК» (ТМ OPEN TECK) — 14 тис. тонн

Ключові фактори сезону 2018 року:

  • ● В черговий раз ТОВ «Міропласт» міцно утримує головні позиції і попри загальне падіння ринку, повторив результати 2017 року. Одним з ключових чинників, що впливають на збереження обсягу продажів, була стратегія розвитку мережі фірмових салонів WDS по всій країні. Всього на 31.12.2018 р. кількість фірмових точок продажів склала 230 одиниць, з яких 80 було відкрито в 2018 році.

  • ● Збільшили продажу ТОВ «Маядо» і ТОВ «ОПЕНТЕК», якщо перша компанія збільшила свої обсяги завдяки своєму основному переробнику компанії «Steko», то друга компанія — завдяки залученню до співпраці нового партнера — компанії «Вікнар'off».

  • ● На ринку з'явилися елітні профільні системи Gealan.

Падіння обсягів продажів профілю в Україні не настільки істотно, як падіння кількості реалізованих конструкцій в 2018 році і оцінюється фахівцями віконного ринку в мінус 4%. Це безпосередньо пов'язано зі збільшенням реалізації конструкцій з п'ятикамерних профільних систем від загальної кількості, отже, «середня конструкція» поважчала.

Ринок армування

За оцінками автора у 2018 році в Україні було реалізовано близько 54 млн метрів погонних оцинкованого армування для ПВХ конструкцій. Це на 10-12% менше, ніж в 2017 році.

Як видно з діаграми, попит на армування товщиною менше або дорівнює 1,0 мм в 2018 році падає і складає близько 17%. У 2017 році частка такого металу становила близько 22%.

Продажі армування товщиною від 1,05 до 1,35 мм включно в 2018 році в порівнянні з 2017 роком мали різноспрямований характер, але в цілому зайняли близько 40% ринку. У 2017 році — близько 42%.

Що стосується армування, яке знаходиться «практично поруч» з вимогами ДСТУ або відповідає його вимогам, мова йде про армування 1,4 і 1,5 мм, то частка такого армування в 2018 році склала приблизно 35,5%, в 2017 — 33,5%. Армування товщиною 1,4 мм в 2016 році «втратило» 0,6% проти 2015 року, а армування товщиною 1,5 мм «приросло» на 2,6% в загальному обсязі.

Частка армування товщиною 1,8 і 2 мм, що в основному використовується для дверних конструкцій, або для конструкцій великих розмірів в загальному обсязі зросла на 2,8% в 2018 році. Якщо коротко підсумувати, то можна побачити позитивні тенденції в збільшенні продажів на ринку армування, відповідного ДСТУ. Але факт того, що більш тонке армування займає близько 17% ринку, не може не викликати сумнівів щодо якості придбаної кінцевим покупцем продукції.
В огляді відсутня кількість і товщини металу, що імпортується віконними або торговельними організаціями, частка якого за нашими розрахунками, становить не більше 5% ринку.

Ринок фурнітури

Кількість реалізованих комплектів фурнітури в Україні в 2018 році оцінюється в 3,9-4,1 мільйона комплектів. Трійка лідерів з продажу фурнітури виглядає наступним чином:

  1. AXOR INDUSTRY
  2. VORNE
  3. Winkhaus

Слід зазначити, що:

  • - компанія AXOR INDUSTRY збільшила частку продажів протизламної фурнітури Smart Line S +. У 2019 планується вихід на ринок фурнітури з прихованими петлями.
  • - компанія VORNE міцно закріпилася на другому місці, одним з основних факторів такого успіху стала співпраця з новим партнером — «Вікнар'off».
  • - компанія Winkhaus крім стандартної фурнітури активно пропонує ринку інноваційні рішення, інтегровані в СПК, зокрема механічні та електронні системи доступу, різні механічні та автоматичні замки для дверей практично для будь-яких об'єктів.
  • Опитування дилерів

    З огляду на той факт, що основною сполучною ланкою між виробником СПК і покупцем є дилер, в цьому огляді ми прийняли рішення провести фундаментальне опитування власників віконних точок продажів. Більш того, вже який рік дилер формує віконний ринок. Велика кількість виробників, практично однакова продукція, ціни і терміни поставки дають можливість дилеру вибирати, з ким йому працювати і абсолютно безболісно, ​​при необхідності, або поміняти постачальника, якщо він працює з одним партнером (згідно опитування тільки 37% дилерів працюють з одним постачальником), або основний потік замовлень перевести на іншого постачальника, якщо він працює з декількома.

    На нашу думку, відповіді власників на питання досить інформативні, що дає можливість виробникам СПК проаналізувати ситуацію і, при необхідності, попрацювати над певними моментами, а самим дилерам подивитися на стан справ в галузі її основні тенденції в 2018 році.

    В опитуванні взяли участь 527 дилерів.

    Фото: Віконний консалтинг

    Програми з енергозбереження для населення в 2018 році

    У 2018 році в Україні працювали дві програми кредитування населення, спрямовані на енергозбереження.

    Державна Програма «теплих кредитів»

    У 2018 році на реалізацію цієї програми Кабінет міністрів України виділив 400 млн грн. В рамках цієї програми фізичні особи та ОСББ могли отримати кредити на заміну вікон, загальне утеплення будинку, придбання негазових / неелектричних котлів. Виділені кошти потрапили в державні банки, через які реалізується ця програма, в березні-квітні і за два-три місяці були витрачені.

    У цій програмі є кілька негативних моментів: за словами дилерів, що реалізують свою продукцію в невеликих містах і СМТ, керівники відділень банків досить часто самі «контролюють» цей процес і відправляють покупців до певних точок із продажу вікон. Якщо ж покупець наполягає на придбанні СПК у того дилера, який «не входить в потрібний список», то кредит йому не видадуть. Мотивація дуже проста: «Гроші закінчилися». І ще дуже важливий момент — це самі вимоги до віконних конструкцій, які прописані в інструкції: «П'ятикамерний профіль і склопакет з енергозбереженням», але ж далеко не кожен склопакет з енергозбереженням відповідає вимогам ДБН, в яких прописані кліматичні зони і коефіцієнти опору теплопередачі СПК.

    На 2019 рік на держпрограму з енергоефективності Кабмін виділив таку ж суму (400 млн грн), як і в 2018 році. Для ефективної організації виконання Програми теплих кредитів потрібно мінімум 1,5-2 млрд грн / рік , оскільки крім старих дерев'яних вікон вимагають заміни металопластикові вікна, які встановлювалися в період з 1990 по 2000 роки (в той період про енергоощадні технології в Україні тільки чули).

    Програма фінансування енергоефективності житла Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) IQ energy

    У 2018 році ця програма працювала весь рік. Зміни, які відбулися з 1 лютого 2018 року, були спрямовані на поліпшення СПК в частині енергозбереження, а саме: всі вікна, які беруть участь у Програмі IQ energy повинні мати показник приведеного опору теплопередачі не менше 0,75 м²К/Вт незалежно від температурної зони експлуатації.

    Також, крім загального критерію енергоефективності, до продукції застосовані додаткові критерії прийнятності, а саме:

    • • Склопакет повинен мати дві або більше повітряних камер (більше не підтримуються однокамерні склопакети).
    • • Товщина профільної системи (непрозорої частини) віконної конструкції повинна бути не менше 70 мм (не підтримуються 3-х і 4-х камерні 58 мм і 60 мм системи).
    • • Товщина непрозорого заповнення віконних конструкцій (сендвіч-панелі) повинна бути не менше 32 мм.

    В рамках програми IQ energy в 2018 році було компенсовано населенню 9,3 млн євро, з них близько 5,4 млн євро виплачено компенсації за вікна. На 2019 рік Програма продовжена. Фізособи за Програмою IQ energy кредитують Укрсиббанк і Райфайзен Банк Аваль, ОСББ кредитує ОТП Банк.

    Автор дякує керівникові Програми IQ energy Оксану Булгакову за участь в підготовці даного розділу.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
Показати телефон+380 97 070 5979

Нове та найкраще