Річний огляд ринку СПК в Україні за 2018 рік від AXOR

Річний огляд ринку СПК в Україні за 2018 рік від AXOR

Огляд складено на основі опитування керівників найбільших виробничих підприємств України
 5 885

Компанія AXOR INDUSTRY підготувала традиційне дослідження віконної галузі — аналіз ринку СПК України за 2018 рік. У цьому огляді провідні компанії-виробники світлопрозорих конструкцій висловили свою думку і оцінки результатів 2018 року, а також прогнози на 2019 рік.

Вступ

Після впевненого зростання віконного ринку України протягом кількох років (2016-2017 рр.), 2018 рік показав нерадісні результати. За звітний рік ринок просів у середньому на 10%.

Основна причина цього — нестабільна ситуація в країні і, як наслідок, зниження економічних показників і платоспроможності населення.

Майбутні вибори, а разом із ними непередбачені зміни, гальмують багато процесів у різних сферах економіки України. Віконна галузь — не виняток.

Проте, велика частина віконних компаній продовжують розвивати свій продукт, бренд, сервіс і, по можливості, розширювати свої дилерські мережі. Як і раніше в продажах лідирує продукція стандарт-класу, і все так же «енергоефективність» є головним трендом.

В огляді провідні компанії-виробники СПК України висловили свою думку й оцінки результатів 2018 року, а також прогнози на 2019 рік.

Які перспективи 2019 року? Що може вплинути на розвиток і зростання показників ринку? Про це та інше «з перших вуст» — в аналізі.

  • 63% опитаних компаній зазначили зниження обсягів ринку СПК у 2018 році в порівнянні з показниками минулого року — у середньому на 10%;
  • 72% компаній відмітили, що для віконного ринку СПК у звітному році були характерні непрогнозовані коливання, а також ціновий демпінг (зазначили 47% респондентів);
  • 38% компаній продовжили розвивати свій продукт і бренд, а також майже третина респондентів (29%) продовжили розширювати свою дилерську мережу;
  • 62% опитаних компаній відмітили, що в їх продажах переважала продукція стандарт-сегмента, водночас продукція преміум-класу впевнено займає майже 10% від обсягу продажів;
  • 90% компаній вважають, що енергоефективність, як і раніше, буде головним трендом серед споживачів у 2019 році.

Стан справ у галузі

Для віконного ринку 2018 року були характерні непрогнозовані коливання. 1-ий квартал 2018 року відзначився спадом обсягів продажів (через затяжну зиму). 2-ий квартал року, начебто, вирівняв показники, але за підсумком 3-го і 4-го кварталів рік усе ж мав негативну динаміку в порівнянні з показниками успішного 2017 року.

Віконний ринок України вже давно не має чіткої сезонності. У зв'язку з цим компаніям-виробникам усе складніше маневрувати в закупівлях, виробництві і продажах продукції, щоб у результаті більше виграти в ціні.

До цих особливостей додалися й інші чинники. Це малі обсяги державного кредитування за програмою енергозбереження та більш жорсткі вимоги програми IQ Energy від банку ЄБРР. Ці програми є основними стимулами розвитку галузі. І головний чинник — нестабільність економічного фону в країні й певна невпевненість у зв'язку з майбутніми виборами.

Як наслідок, у 2018 році відзначалося зниження частки первинного будівництва, що підтвердили результати нашого опитування. Велика частина опитаних зазначили, що частка скління новобудови не перевищила в їх обсягах 20%.

У таких умовах, природно, різко посилилася конкуренція на ринку, а також мав місце ціновий демпінг. Для порівняння, згідно з результатами наших опитувань, показник цінових воєн 2017 року — 27%, за підсумком 2018 року — 47%.

Проте, більшість компаній-виробників світлопрозорих конструкцій продовжили розвивати свою справу, приділяючи увагу розвитку продуктових лінійок, посилюючи позиції бренду й розширюючи дилерську мережу.

Адже відомо: в умовах жорсткої конкуренції ставка на розвиток — найоптимальніше рішення для виграшу в довгостроковій перспективі.

Як Ви оцінюєте обсяг ринку СПК у 2018 році щодо 2017 року?

Діаграма оцінки ринку СПК в 2018 році
За оцінками більшості опитаних, обсяг ринку світлопрозорих конструкцій знизився більш ніж на 10% Фото: Axor

Що найбільш повно зображало діяльність Вашої компанії у 2018 році?

Діаграма напрямків діяльності віконних компаній в 2018 році
Більшість опитаних віконних компаній вибрали стратегію розвитку (сервіс, продукт, персонал, бренд) Фото: Axor

Що із запропонованих варіантів характеризує віконний ринок 2018 року?

Що із запропонованих варіантів характеризує віконний ринок 2018 роки?
Більшість опитаних віконних компаній вказали, що для віконного ринку України характерні його непрогнозовані коливання Фото: Axor

На Вашу думку, якою була частка скління нового будівництва у 2018 році в розрізі загального обсягу ринку?

Діаграма частки скління нового будівництва в 2018 році
На думку 43% опитаних, частка скління нового будівництва склала до 20% Фото: Axor

Продукція

Незважаючи на коливання ринку у 2018 році, продукція стандарт-класу як і раніше лідирує в продажах у більшості опитаних компаній. Стабільно середній ціновий сегмент рік у рік тримає свої 60%. А преміальна продукція, хоч і з невеликими темпами, але показує впевнений приріст.

Це пояснюється високим рівнем обізнаності кінцевих споживачів. Покупці воліють купувати більш функціональний продукт з енергозберігаючими властивостями, розуміючи вигоду від вкладених коштів у комфорт і економію на комунальних платежах.

Розуміючи динаміку, компанії-виробники вводять додаткові позиції у свій асортимент, усе частіше використовуючи комплектуючі «стандарт+» або преміум-класу.

Так звані «глухарі» (вікна без стулок) стають усе менш затребувані на ринку. Згідно з отриманими даними, у 2018 році в більшості компаній в обсязі продажів глухі вікна склали в середньому 10%. Усе більше на ринку з'являються вікна, що відчиняються. Це відповідає європейським тенденціям.

«Теплі» вікна зберігають популярність і є головним трендом останніх років. У 2018 році в більшій частині опитаних провідних компаній ринку (67% респондентів) віконні конструкції з енергозберігаючими властивостями становили понад 40% від загального обсягу продажів.

Якщо віконні дилери вже успішно вміють продавати «теплі» вікна, і є для цього інформаційна платформа завдяки державній програмі й не тільки, то реалізовувати вікна, оснащені протизламними елементами, віконним компаніям на даному етапі складніше.

Одна з причин — низька поінформованість покупців про можливості і властивості таких вікон. Плюс монтаж вікон із протизламом повинен бути більш скрупульозним і точним, щоби конструкція максимально виконувала свої завдання.

Як змінилася Ваша продуктова лінійка у 2018 році?

Діаграма змін в продуктовій лінійці віконних компаній в 2018 році
38% опитаних зробили часткову заміну комплектуючих, а 33% — не змінювали продуктову лінійку Фото: Axor

Продукція якого цінового сегмента переважала у Вашому обсязі продажів у 2018 році?

Діаграма цінового сегмента віконної продукції в 2018 році
У 62% опитаних в продажах переважала продукція стандарт-сегмента в 2018 році Фото: Axor

Яку частку у Ваших обсягах склали продажі «глухих» вікон у 2018 році?

Діаграма частки «глухих» вікон у 2018 році
Тільки у 4% опитаних виробників частка «глухих» вікон перевищує 25% Фото: Axor

Яку частку у Ваших обсягах продажів у 2018 році склали енергозберігаючі вікна?

Діаграма частки енергозберігаючих вікон у 2018 році
У 67% опитаних частка енергозберігаючих вікон становить понад 40% Фото: Axor

Багато операторів ринку, розуміючи довгострокову перспективу даного продукту, уже приділяють належну увагу просуванню протизламних вікон і навчанню фахівців із монтажу й заміру щодо особливостей їх установки.

В умовах нестабільної економіки, як правило, криміногенна ситуація зростає. І сучасний споживач, бажаючи забезпечити свою безпеку, готовий виділити додаткові кошти, щоб отримати більше комфорту й подбати про безпеку свого майна.

Ті компанії, які вибирають розвиток своєї продуктової лінійки й розуміють вигоду цього маржинального продукту, перебувають на крок попереду інших учасників ринку. Це особливо цінно в умовах зростаючої конкуренції.

Ще одним продуктом, який набирає все більшої популярності на віконному ринку, є міжкімнатні дверні конструкції з ПВХ. Цікаві дизайнерські рішення й нові технології дозволяють цьому продукту вигідно конкурувати з іншими міжкімнатними дверима. Вони володіють великими теплоізоляційними властивостями й довговічністю, у порівнянні, наприклад, зі шпоновими. До того ж, на ринку з'явилися ПВХ двері з алюмінієвими накладками, що забезпечує більшу надійність і кращі експлуатаційні властивості.

Яку частку у Ваших обсягах продажів у 2018 році склали вікна з протизламними елементами?

Діаграма частки безпечних вікон у 2018 році
У більшості опитаних частка вікон із протизламними елементами не перевищує 5% Фото: Axor

Яку частку у Ваших обсягах продажів у 2018 році склали дверні ПВХ конструкції з використанням дверних замків?

Діаграма обсягу дверей ПВХ у 2018 році
У більшості опитаних частка дверей ПВХ становить 10-15% Фото: Axor

Просування

У 2018 році віконні компанії все більше приділяли увагу проведенню акцій, як самостійних, так і спільних із партнерами. Акції є дієвим драйвером будь-яких продажів. Особливо вони актуальні в умовах конкуренції, яка була характерна для звітного періоду.

З кожним роком збільшується число компаній, які активно присутні в інтернет-просторі, а також просувають свою продукцію через енергозберігаючі програми. Інтернет-майданчики і спеціальні програми для розрахунку вікон стають невід'ємними інструментами сьогоднішнього дня.

Таким чином, переважна більшість респондентів у звітному році організовували власні акції (81%) і/або проводили їх спільно з постачальниками (43%). Просували свою продукцію через програми «теплих» вікон (29%), активно використовували інтернет-ресурси для просування (29%) продукції.

Провідні компанії для просування бренду й посилення його позицій на ринку використовували потужний, але водночас більш витратний інструмент — реклама на ТБ і інших носіях (24%).

Галузеві форуми залишаються невід'ємними інструментами зміцнення іміджу провідних компаній, а також платформою для обговорення та пошуку нових рішень розвитку бізнесу й галузі загалом.

Які інструменти з просування продукту Ви активно використовували у 2018 році?

Діаграма інструментів просування в 2018 році
Більшість опитаних у просуванні свого продукту спирається на самостійне проведення акцій Фото: Axor

Очікування

2019 рік — це рік змін, можливостей і обережних оцінок. Резонно — думки опитаних компаній щодо розвитку ринку в цьому році розділилися.

Більша частина респондентів (43%) очікують спад обсягів ринку — у середньому на 10%. Третина опитаних припускають, що ринок буде на рівні минулого року. Частина, що залишилася (19% опитаних) налаштовані більш оптимістично й очікують зростання показників у порівнянні з результатами 2018 року.

Безумовно, для переживань є підстави — майбутні президентські й парламентські вибори, які багато в чому визначать, як буде розвиватися економіка країни, що безпосередньо впливає на віконну галузь.

Незважаючи на невпевнені оцінки динаміки ринку у 2019 році, опитані компанії майже одностайно визначили тренди майбутнього періоду й основні чинники розвитку галузі.

Енергозберігаючі вікна будуть як і раніше лідирувати в продажах. Вікна, оснащені зламостійкими елементами також, на думку опитаних, будуть затребувані у зв'язку з попитом споживачів.

У розрізі вартісної категорії, продукція стандарт-класу буде лідирувати. Очікується, що преміум-сегмент буде також зростати. Що, швидше за все, призведе до конкурентної боротьби в цьому сегменті. Відповідно, преміальна продукція може стати більш доступною.

Основні чинники, які можуть позитивно вплинути на розвиток галузі у 2019 році, є зростання економічних показників і стабільність у країні. Що, і собі, збільшить платоспроможність населення. І, відповідно, стабільність у країні буде сприяти розвитку програм з енергозбереження. Для підвищення енергонезалежності України, яка є пріоритетним завданням розвитку нашої країни.

Ваш прогноз щодо ринкової ситуації на 2019 рік у порівнянні з 2018 роком?

Діаграма очікувань виробників вікон від 2019 року
Більшість опитаних очікує спад (19% + 24%) на віконному ринку в 2019 році і лише 9% прогнозує зростання більш ніж на 10% Фото: Axor

Який сегмент комплектуючих, на Вашу думку, буде найбільш затребуваним у 2019 році?

Діаграма сегментів комплектуючих в 2019 році
Більшість опитаних вважають, що найбільш затребуваними будуть комплектуючі стандарт-сегмента Фото: Axor

Як Ви вважаєте, які тренди будуть затребувані серед споживачів СПК у 2019 році?

Діаграма трендів віконного ринку в 2019 році
Енергоефективність продукції залишиться затребуваною в 2019 році вважають більшість опитаних Фото: Axor

Що, на Вашу думку, може вплинути на розвиток віконної галузі у 2019 році?

Діаграма факторів, які можуть вплинути на віконний ринок у 2019 році
Більшість опитаних вважають, що зростання економічних показників в Україні може вплинути на розвиток віконного сегмента ринку в 2019 році Фото: Axor
Стаття публікується на правах реклами
Думка редакції OKNA.ua може не збігатися з думкою автора
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 67 554 XX XX +380 67 554 2777
HOPPE Серія Гамбург

Нове та найкраще