Glas Trösch Ukraine

Глас Трьош: відсоток скління у світі зростає

Інтерв'ю з Олегом Зеленим, генеральним директором групи компаній Глас Трьош в Україні та Молдові

Віконний ринок в Україні переживає трансформацію і переходить від ринку виробника до ринку споживача. Про те, що є основою для існування віконної компанії в нових умовах, які глобальні тенденції в сфері скління та як змінюється структура попиту на склопакети, в інтерв’ю OKNA.ua розповів Олег Зелений, генеральний директор групи компаній Глас Трьош в Україні та Молдові.

Олег Зелений
Олег Зелений, генеральний директор групи компаній Глас Трьош в Україні та Молдові Фото: Glas Troesch

Трансформація віконного ринку

OKNA.ua:

Як Ви оцінюєте динаміку віконного ринку в Україні?

Олег Зелений:
Будівельна галузь активно розвивається і є одним із драйверів економіки України. Зростання віконного і склопереробного сегментів у порівнянні з минулим роком склало, за нашими даними, 10%. Крім розвитку економіки на віконний ринок впливає фактор відкладеного попиту. Економіка України в 2014-2015 роках скоротилася на понад 30%, і зараз ми надолужуємо втрачене.
OKNA.ua:

Які тенденції віконної сфери?

Олег Зелений:
У Європі та світі зростає площа скління і посилюються вимоги до світлопрозорих конструкцій. Якщо 20 років тому питання полягало в тому, щоб просто закрити віконний проріз, то сьогодні вимоги до вікна виходять у площину естетики, енергоефективності та безпеки.

Ми оцінюємо віконний ринок у декількох категоріях, як і житлове будівництво: бюджетний, комфорт і преміальний. До цього часу бюджетний сегмент був найбільшим і зростав найбільш активно. Але вже з цього року позитивну динаміку показали комфорт і преміальний сегмент. Як мінімум по Києву і Одесі зростання склало близько 20%, ці темпи вище, ніж в середньому по ринку. Думаю, що така динаміка збережеться і далі.

OKNA.ua:

З чим пов'язане зростання сегментів комфорт і преміум?

Олег Зелений:
Споживач стає більш вимогливим і тепер оцінює вікна в категоріях якості, енергоефективності, естетики та безпеки. Як виробник ми працюємо з ринком, пояснюємо переваги, які споживач отримує при використанні більш складних і дорогих конструкцій.
OKNA.ua:

Можете назвати в цифрах, як тренд енергоефективності вплинув на ринок склопакетів за останні чотири роки?

Олег Зелений:
У 2018 році двокамерні енергоефективні склопакети склали 83% від загальної кількості склопакетів нашого виробництва в Україні. Цей показник коливається в залежності від регіону: якщо в Києві це практично вся вироблена продукція, то в Кишиневі (Молдова) та Одесі, де кліматичні зони допускають однокамерний склопакет, показник трохи нижче.

Але якщо взяти кожне окреме підприємство, то зростання енергоефективної продукції становить 10-15%.
На Півдні України є локальна тенденція — попит на захист від сонячної енергії, на багатофункціональні склопакети.

OKNA.ua:

Наскільки зросла частка багатофункціональних склопакетів?

Олег Зелений:
У 2018 році динаміка зростання частки багатофункціональних склопакетів становить близько 20%.

Про експорт українських вікон

OKNA.ua:

Чи відстежуєте, яка частка продукції йде на експорт?

Олег Зелений:
Так, це один з наших пріоритетів. Експорт склопакетів з точки зору ефективності — дуже складний процес. Кожен склопакет являє собою індивідуальне рішення, і виробничі потужності Європи з надлишком закривають ринковий попит. З іншого боку, багато українських виробників вікон (поки не фасадів) вже освоюють європейські ринки. І ми готові розширювати підтримку таких компаній у процесі налагодження експорту.

Європейський споживач дуже вимогливий, а вікно в ЄС набагато складніше, ніж більшість вікон, вироблених в Україні. В Італії, Португалії та на деяких інших ринках є вимоги не тільки до норм енергоефективності, а й до норм сейсмічної активності. Вартість такого продукту буде вище.
Наша продукція повністю сертифікована. Ми виступаємо надійним партнером для виробників, які змогли налагодити збут і вибудувати систему своєчасного розміщення замовлень і виробництва продукції.

У Європі розмір житлового будинку зменшується, але відсоток скління при цьому зростає

Олег Зелений
генеральний директор групи компаній Глас Трьош
в Україні та Молдові

У 2018 році прямий і опосередкований експорт нашої продукції зріс у понад два рази. Потенціал експорту безмежний. У Європі зараз розмір житлового будинку зменшується, але відсоток скління при цьому зростає. Навіть у невеликих житлових будинках вже стало нормою одну стіну повністю закривати скляним фасадом.
В Україні ця тенденція також простежується, особливо в секторі комерційної нерухомості. У нових ТРЦ основна маса перегородок — це скло.

Спеціалізація і автоматизація виробництва

OKNA.ua:

Які перспективи роботи компанії на 2018-2019 роки в Україні? Розширення виробництва, виведення на ринок новинок?

Олег Зелений:
Наша задача — суміщення короткострокових цілей і стратегічних пріоритетів. В Україні в найближчі 5 років збережуться такі тенденції, як підвищення вимог до безпеки, енергоефективності, буде відбуватися подальша диверсифікація та спеціалізація регіонів. Наприклад, Одеса і Київ будуть розвиватися в сегменті фасадного скління.

Ми перепрофілювали наші виробничі майданчики в різних містах, щоб максимально відповідати вимогам ринку щодо безпечного скла і енергоефективних рішень. Наприклад, перенесли виробництво в Одесу, щоб мати серйозний потенціал у цьому регіоні.
З'являється все більше архітектурних рішень зі 100%-м склінням фасадів. Ще 5 років тому це було актуально тільки для адміністративних будівель, а зараз стає стандартом житлового будівництва.
З іншого боку, ми усвідомлюємо ризики, які є на віконному ринку. Ризик № 1 в Україні сьогодні — це дефіцит кваліфікованої робочої сили. Він веде до формування тренду автоматизації та уніфікації виробництва. Для нас це складний процес, але обладнання дозволяє не допустити збоїв у виробництві через кадрові проблеми.

Ризик № 1 на віконному ринку України сьогодні — це дефіцит кваліфікованої робочої сили. Він веде до формування тренду автоматизації та уніфікації виробництва

Олег Зелений
генеральний директор групи компаній Глас Треш
в Україні та Молдові

OKNA.ua:

На заводах Глас Треш процес автоматизації вже запущений?

Олег Зелений:
Так, ми встановлюємо автоматичні лінії на заводах у Києві та Одесі.
OKNA.ua:

Коли плануєте ввести виробничі лінії в експлуатацію?

Олег Зелений:
Це обладнання нового формату, і я не стану зараз називати конкретні терміни. Але вже в сезоні 2019 року ми однозначно плануємо на ньому працювати.
Глас Треш
Будівля державної лікарні Zuger Kantonsspital в Барі, Швейцарія Фото: Glas Troesch

Тренди ринку скління в ЄС

OKNA.ua:

Як, по-Вашому, буде змінюватися європейський віконний ринок в найближчі роки?

Олег Зелений:
Відсоток скління в житловому і нежилому сегменті буде продовжувати зростати. В Україні ця тенденція однозначно вже проглядається, ми навіть трохи відстаємо. Буде збільшуватися використання скла і в якості скління, і в якості перегородок.

Я не виключаю, що скло буде не тільки захисним або роздільним елементом. Уже зараз є рішення, як застосовувати його в несучих конструкціях. Зростання використання скла у всіх рішеннях при будівництві — це глобальна тенденція.

Glas Troesch
Wohn- und Geschäftshaus PROMAN, Воллерау, Швейцарія Фото: Glas Troesch

Smart і digital у склінні

OKNA.ua:

Які smart технології вже доступні або будуть скоро впроваджені у виробництві склопакетів?

Олег Зелений:
Скло як матеріал продовжує змінюватися. Лабораторії провідних наукових університетів працюють над розвитком нових поколінь нанесення. Раніше ми говорили про різні шари, нанесені на скло. Зараз розробляються технології, які дозволяють на атомарному рівні вбудовувати певні структури на поверхні скла. Покриття нового покоління, можливо, зможуть враховувати кут падіння сонячних променів і працювати в жаркий період як енергоефективне скло, що захищає від зайвого тепла, а в зимовий час будуть пропускати сонячну енергію в приміщення.
Другий напрямок — це нанесення керованих кристалічних структур на скло і використання поверхні в якості ЖК-екрану.
Третє — скління в ролі прозорої сонячної панелі.
Glas Troesch
Офісний центр WestendDuo у Франкфурті-на Майні, Німеччина Фото: Glas Troesch

Що принесе 2019 рік

OKNA.ua:

До чого готуватися українським віконним компаніям у 2019 році?

Олег Зелений:
Споживач стає вимогливим. Динаміка цього року показала, що з ринку виробника, коли продукція знаходиться в дефіциті, ми впевнено зробили крок до ринку клієнта і профіциту продукції. Зараз виконання вимог споживача є базовою умовою для існування на ринку. Дуже важливо навчити своїх співробітників правильно спілкуватися зі споживачем, професійно консультувати з усіх технічних питань.
У наступному році всі виробники будуть змушені пройти через уніфікацію продукції, стандартизацію та автоматизацію виробничих процесів.
Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
Вікна, двері, балкони REHAU

Нове та найкраще