REHAU RAU-FIPRO X

REHAU: клієнт потребує експертної допомоги з боку віконних компаній

Ігор Бінковський, директор з маркетингу та збуту бізнес-напряму Рішення для віконної індустрії компанії REHAU, про зміни на віконному ринку України

Український ринок світлопрозорих конструкцій трансформується як на рівні якості продукції та відповідності стандартам енергозбереження, так і на рівні вибору вікон клієнтами. Що саме потрібно покупцеві сьогодні та які smart системи проходять тестування у Німеччині і можуть бути доступними в Україні вже наступного року, в інтерв’ю OKNA.ua розповів Ігор Бінковський, директор з маркетингу та збуту бізнес-напряму Рішення для віконної індустрії компанії REHAU.

Ігор Бінковський, REHAU
Ігор Бінковський, директор з маркетингу та збуту компанії REHAU Фото: OKNA.ua

Про ситуацію на віконному ринку

OKNA.ua:

Як ви оцінюєте розвиток віконного ринку в 2018 році? Які можете назвати тенденції?

Ігор Бінковський:
Позитивний момент для віконного ринку 2018 року у тому, що він взагалі у нас є. Якщо говорити про динаміку, на мою думку, ринок 2018 року зменшився у порівнянні з минулим роком. Що стосується компанії REHAU, є ще два місяці, але ми маємо гарні перспективи виконати плани на цей рік.
OKNA.ua:

Що саме спричинило падіння ринку? Адже два роки поспіль спостерігалось зростання.

Ігор Бінковський:
Позитивну динаміку двох минулих років забезпечила програма компенсації у рамках державної програми теплих кредитів. Вона дала ринку від 10% до 12% об’єму у вікнах.

У поточному році суми на теплі кредити були значно зменшені. І це зіграло негативну роль. Другий негативний фактор — зменшення купівельної спроможності населення. Третій — за 7 місяців 2018 року в Україні прийнято житла в експлуатацію на 30% менше, ніж минулого року.

Ринок наближається до точки насичення. З середини 90-х років старі дерев’яні вікна постійно змінювались на нові металопластикові. А зараз розпочалась хвиля заміни старих ПВХ вікон на сучасні енергоефективні.

Ринок наближається до точки насичення. Розпочалась хвиля заміни старих металопластикових вікон на сучасні енергоефективні

Ігор Бінковський
директор з маркетингу та збуту бізнес-напряму Рішення для віконної індустрії компанії REHAU

Про перспективи галузі

OKNA.ua:

Які перспективи Ви бачите у заміні старих пластикових вікон на нові сучасні?

Ігор Бінковський:
Я вбачаю перспективи для віконних компаній в енергозбереженні і в початку роботи Фонду енергоефективності, де буде комплексний підхід до термомодернізації багатоквартирних будинків. Ще одним джерелом для отримання замовлень вже зараз є утеплення бюджетних закладів та установ — школи, дитячі садочки, поліклініки. На цей напрямок передбачені бюджетні кошти.

Є також ЕСКО проекти. Цей напрям тільки розпочинає працювати. В ЕСКО проектах повернення коштів відбувається внаслідок економії на використанні енергоресурсів після проведення комплексної термомодернізації. Такі схеми вже працюють у Прибалтиці і частково в Польщі. Звичайно, інституційні інвестори хочуть чітко бачити законодавчу базу і механізми, як буде виконуватися проект і як будуть повертатися кошти. В Україні процес впровадження ЕСКО контрактів тільки розпочався.

OKNA.ua:

На вашу думку, коли почне працювати Фонд енергоефективності?

Ігор Бінковський:
Він має запрацювати, бо ми вже підійшли до критичної межі. Чітко можна сказати, що запрацює в 2019 році.

Нові продукти REHAU

OKNA.ua:

На Fensterbau Frontale в Нюрнберзі було показано багато цікавих smart рішень. Вікно вже стало функціональною частиною розумного будинку. Які нові продукти в цьому році представила ваша компанія? Що з новинок уже є на українському ринку?

Ігор Бінковський:
У Нюрнберзі ми показали низку концептуальних продуктів і рішень. Продовжуємо розвивати флагманську систему Geneo, де використовується унікальний матеріал власної розробки REHAU RAU-FIPRO®. У цій системі 90% білих вікон, які можна виготовляти без використання армування. У комбінації з енергоефективним склопакетом вона забезпечує високі показники енергоефективності. На виставці була представлена профільна система наступної генерації цього інноваційного матеріалу — REHAU RAU-FIPRO X, у якому збільшено вміст скловолокна. Це дозволяє виготовляти конструкції більшого на 10% розміру. Максимальні розміри стулки RAU-FIPRO X — 1300 мм на 1300 мм білого кольору і 2600 на 1200 мм ламіновані. Матеріал розроблений як відповідь на тенденцію ринку до використання конструкцій більшого розміру. Наступного місяця в Німеччині відбудеться запуск виробництва цієї системи. Пізніше вона з’явитися і в Україні.

Все більшого значення набувають вимоги до дизайну. Серед новинок було представлене декорування віконного профілю нашими продуктами, взятими з меблевого напрямку. На виставці були показані й специфічні декори, наприклад, для ринку Франції. Деякі позиції з нової лінійки вже є в Україні.

OKNA.ua:

Як компанія та партнери застосовують елементи діджиталізації у своїй продукції?

Ігор Бінковський:
Серед усіх експозицій на виставці найбільше всіх цікавили технології smart house і smart window. У цьому сегменті ми представили REHAU Geneo INOVENT, система рекуперації повітря, інтегрована у віконний профіль. Вона дозволяє підтримувати тепловий баланс у приміщенні і зменшує використання енергії. В Україну ми її ще не завозимо, але вона ефективно використовується на більш зрілих ринках таких країн, як Німеччина, Швейцарія та Австрія.
OKNA.ua:

Чи були нові рішення для безпеки вікна?

Ігор Бінковський:
Так, це система REHAU Guard, яка концептуально відрізняється від інших систем: вона сигналізує про наближення людини ще до безпосереднього контакту зловмисника з вікном. Система має кілька режимів сигналізації: коли людина просто підійшла, коли затрималась на певний проміжок часу і коли починає намагатися відкрити вікно зовні. Система запущена у виробництво, у жовтні 2018 року розпочались продажі в Німеччині.

Німеччина вибрана як пілотний ринок для всіх продуктів компанії. Це обумовлено як високим розвитком самого ринку, так і фізичною доступністю фахівців до об’єктів, де встановлюються наші продукти. Тут продукція тестуються, вносяться зміни, і потім вже інші країни отримують доступ до нових продуктів.
Ще ми показали систему очистки повітря розробки наших спеціалістів і низку програмних продуктів для клієнтів.
Усі digital рішення, які інтегруються в smart house, реалізуються поки що у Німеччині.

OKNA.ua:

Тобто в Україні ці технології можна буде очікувати десь на наступний сезон?

Ігор Бінковський:
Гадаю, так. Ми прагнемо до того, щоб в Україні нові продукти з'являлися одразу після запуску в масове виробництво.

Чого потребує кінцевий споживач

OKNA.ua:

Чого сьогодні не вистачає, на вашу думку, кінцевому споживачеві в Україні?

Ігор Бінковський:
Споживачеві дуже потрібна професійна консультація, бо люди стали набагато більш відповідально ставитись до такої покупки, як вікна. Якщо два три роки тому розмова по нашій гарячі лінії в середньому тривала 3–5 хвилин, то зараз це 30–40 хвилин! Люди ставлять досить чіткі запитання, вони більш інформовані й хочуть розібратися. Купівельна спроможність ще досить низька, тож покупець зважує, у що саме він інвестує і що ця інвестиція дасть йому у майбутньому. Тож їм потрібна дуже професійна і терпелива консультація.

Також потрібен якісний монтаж і відповідність готового, змонтованого продукту тому, про що розповідав консультант на стадії продажу. Це дуже важливі моменти.

За останні чотири роки, коли тема енергоефективності була піднята в Україні на зовсім інший рівень, люди почали розумітися на питаннях економії енергоресурсів.

Споживачеві потрібна професійна консультація, якісний монтаж і відповідність готового продукту тому, про що розповідав консультант на стадії продажу

Ігор Бінковський
директор з маркетингу та збуту бізнес-напряму Рішення для віконної індустрії компанії REHAU
OKNA.ua:

Тобто більш вагомим стає навіть не саме вікно, а сервіс?

Ігор Бінковський:
У людей зараз формується думка, що вікно має бути апріорі якісним. Звичайно, профіль і бренд відіграють свою роль, але люди почали свідомо обирати якість. І тут на перший план виходить відповідальність продавця. На жаль, неякісних вікон на ринку ще досить багато. І навіть у рамках держпрограми енергоефективності було встановлено понад 50% вікон, що не відповідають нормам енергоефективності. Відсоток може навіть більший, тому що контроль був на низькому рівні. Програма енергоефективності від ЄБРР IQ energy відчула звичку компаній продавати по державній програмі невідповідну продукцію. Однак європейська програма має чіткий механізм перевірки продукції і відмовляє у наданні компенсації, якщо виявляє обман (детально про схему перевірки за програмою IQ energy можна прочитати тут, — прим. ред.).

Люди почали свідомо обирати якість. І тут на перший план виходить відповідальність продавця вікон

Ігор Бінковський
директор з маркетингу та збуту бізнес-напряму Рішення для віконної індустрії компанії REHAU
OKNA.ua:

То чи не отримаємо ми від Фонду енергоефективності такі самі наслідки, як від «теплих кредитів»?

Ігор Бінковський:
Я знаю, що багато людей самовіддано працюють над створенням для Фонду енергоефективності подібних до IQ energy правил для якості продукції, яку буде використано для модернізації багатоквартирних будинків. Зокрема, це формулювання чітких вимог до вікон.
OKNA.ua:

Але чи буде механізм контролю?

Ігор Бінковський:
Механізмом контролю буде проведення сертифікації будівлі.

На сьогодні для популяризації енергоефективності в Україні докладено дуже багато зусиль. Відкрито центри енергоефективності, проведено сотні заходів з роз’яснення щодо норм та продукції, обладнання та матеріалів. Ми брали участь у понад 600 таких заходів, розробили зрозумілі і наглядні матеріали для ОСББ, без агітації, а для пояснення, що ж таке вікно. Багато голів ОСББ розібрались і потім закуповували правильні вікна.

Колосальну роботу провели міжнародні організації, такі як IFC — організація регіональних центрів енергоефективності, робота з ОСББ та державними інституціями. І я вважаю, що у комплексі ці заходи спрацювали.

Про тенденції

OKNA.ua:

Так, результат ми бачимо. Наскільки зріс відсоток 70-х (монтажна ширина 70 мм, — прим. ред.) і більших систем у порівнянні з 60-ми у цьому році?

Ігор Бінковський:
Цифри називати не буду, але можу сказати, що частка 70-х систем з року в рік збільшується. За 50% цей показник перейшов десь у 2013–2014 роках. Позитивний момент зіграло прийняття нових норм — 0,75 коефіцієнт опору теплопередачі вікна. Багато будівельників дослухались до цих вимог і змінили свої проекти, наприклад, з 60-ти мм систем на 70 мм. І зробили це фішкою своїх новобудов.

Будівельний ринок змінився, забудовників стало менше, але вони крупніші. І багато хто з них потім організовує власні управлінські компанії, які експлуатують будинки. Тобто забудовники з самого початку розуміють, що роблять. Мої колеги з технічного відділу постійно в русі, на об’єктах. Це суттєвий внесок сегменту будівельного ринку у тему енергозбереження.

OKNA.ua:

Ця тенденція відчувається в різних регіонах, чи переважно в Києві?

Ігор Бінковський:
Це відчутно по всій Україні. Тенденції позитивні на всьому ринку, але є зовнішні фактори, як то низька купівельна спроможність населення як наслідок розвитку економіки в цілому.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567

Нове та найкраще