Ринок вікон 2019

Ринок вікон в Україні: думки експертів

Підсумки 2019 і плани на 2020 рік від учасників віконного ринку

Платформа OKNA.ua дізналася думку гравців ринку щодо ситуації у віконній сфері. На тлі загального падіння віконного ринку компанії констатують цілком успішне завершення 2019 року. Які види продукції стають цікаві споживачам, що гальмує розвиток ринку і чи є підстави для оптимізму, розповіли:
Віктор Гончаров, керівник представництва ХОППЕ
Іван Богдан, комерційний директор WINKHAUS Україна
Павло Морозов, представник MACO в Україні
Кирило Пісеньков, генеральний директор ТОВ Saint-Gobain Будівельна Продукція Україна
Йозеф Лео Бекхофф, генеральний директор VEKA
Денис Давидов, генеральний директор ViVoTech
Сергій Положай, генеральний директор Завод Steko
Осман Йілмаз, генеральний директор AXOR INDUSTRY.

Як оцінюєте результати роботи компанії у 2019 році? Чи вдалося досягти поставлених цілей?

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Позитивно. Наші фінансові результати значно зросли відносно минулого року, а бюджет ми перевиконали на 25%. І це попри те, що кількісно наші продажі виросли всього на кілька відсотків. Але, з огляду на скорочення ринку в 2019 році на 7%, наша частка ринку також зросла досить серйозно.

Іван Богдан, Winkhaus

Іван Богдан, Winkhaus Україна:
За внутрішньою шкалою оцінювання компанії Winkhaus Україна 2019 рік був дуже результативним.
Нам вдалося не тільки досягти запланованого результату в продажах класичних поворотно-відкидних систем, а й значно розвинути популярність систем преміального сегмента.

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Рік 2019 був досить нерівний, з пізнім стартом і тривалим закінченням сезону збуту, що зробило додатковий тиск на логістику. На довершення до цього компанія MACO у 2019 році проводила зміну поколінь фурнітури на ринку. Рік був нелегкий, але намічені цілі були досягнуті і поставлені завдання виконані.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
2019 рік був цілком успішним для Saint-Gobain Glass. Головною подією для нас стало закінчення планового ремонту печі плавлення на заводі у м. Калараш (Румунія), адже постачання в Україну здійснюється в основному з цього заводу, а також з інших країн ЄС. У 2019 році компанія SGG запустила і сертифікувала лінію виробництва скла із захисним покриттям Easy-Pro, яке захищає скло з багатофункціональним напиленням з моменту виробництва на заводі і до моменту гартування скла переробником. Завдяки цьому ми мінімізуємо кількість рекламацій на об'єкті. Зараз ми активно сертифікуємо компанії з перероблення та загартування скла з покриттям Easy-Pro.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
У 2019 році ВЕКА Україна продовжила позитивний тренд попередніх років. До нас приєдналися нові партнери, а наявні — динамічно розвиваються. Компанія відкриває нові сучасні канали комунікації для різних цільових аудиторій і активно працює з тими, що вже є. Результат роботи у 2019 році оцінюємо як успішний. Більшість поставлених цілей були досягнуті. Ми презентували нову стилістику і концепцію бренду, яка знайшла більш ніж позитивний відгук у наших партнерів. Ми з оптимізмом оцінюємо перспективи 2020 року. Зростання частки VEKA в сегменті якісного продукту повністю відповідає стратегії розвитку компанії.

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
Ми оцінюємо результати роботи в 2019 році як вкрай позитивні. Компанія перевиконала план продажів на 20%.
Завдяки впровадженню принципів ощадного виробництва домоглися зниження собівартості виробництва однієї одиниці виробу на 23%.
У маркетингу ми сформували вектор стратегічного розвитку і запустили інструменти комунікації з кінцевим споживачам: сайт, брендоване пакування.
Повністю стартував проєкт конструкторського бюро, який виконує завдання від ідеї до моделі і згодом готового виробу.
Тому 2019 рік для нашої компанії став хорошим трампліном для досягнення цілей і завдань 2020 року.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
На будівельному ринку присутній певний прогрес, хоч і не великий. На ринку вікон однозначно спостерігається падіння на 5-8%. Однак компанія AXOR у 2019 році збільшила свої продажі і посилила ринкові позиції в напрямку як внутрішніх продажів, так і експорту. Ми серйозно сконцентрувалися на експорті та посилили свої позиції в низці європейських країн. Сьогодні ми експортуємо продукцію у 23 країни світу, частка експорту в портфелі компанії становить понад 50%.

Оцініть, будь ласка, головні тенденції віконного ринку України.

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Продовжилося загальне падіння обсягів ринку СПК.
Вторинне скління старих, ще радянських будинків, продовжує втрачати свої позиції відносно скління нового будівництва і не є більше основним драйвером розвитку ринку СПК.
Продовжує скорочуватися кількість віконних виробництв на користь великих виробників.
Зростає попит на протизламні конструкції і, відповідно, на протизламну фурнітуру.
Зростає продаж поворотно-відкидної фурнітури, виробленої в країнах ЄС.

Іван Богдан, Winkhaus

Іван Богдан, Winkhaus Україна:
Енергоефективність перестала бути ознакою виключно високого цінового сегмента. Відбулася трансформація дверного сегмента з використанням європейських інженерних рішень. З'явилися нові для українського ринку тренди — діджиталізація, мікроклімат, професійні системи захисту. Зростає частка алюмінію в дорогому сегменті.

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Зростання курсу гривні відносно основних валют негативно вплинуло на будівельний ринок, спричинивши тиск в напрямку здешевлення компонентів. Крім того, була втрачена стабільність кредитування енергоощадних проєктів і субсидування споживачів. Тенденції не дуже хороші, чесно кажучи.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
Однією з основних тенденцій віконного ринку в цьому і наступних роках буде концентрація ринку. Певні компанії будуть рости, деяким компаніям доведеться піти з ринку. З великих гравців перегони виграє той, хто змінить своє ставлення до якості як продукту, так і сервісної складової. Що стосується вікон як готового продукту, існує важлива тенденція — попит на високоякісні вікна зростає, і ми, як і всі попередні роки, будемо підтримувати і всіляко розвивати цей тренд. Відчувається зростання довіри до наших партнерів з боку споживачів, а значить синергія дає свої плоди.

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
На тлі аналітики наших продажів за 2019 рік ми відстежуємо чітку тенденцію — зниження продажів 58 і 60 серії і значне зростання серії вище 75 мм. На нашу думку, це головна тенденція 2019 року.
70 серія в розрізі наших категорій зросла на 40%. Серії вище 75 мм в абсолютних величинах займають як і раніше невелику частку, але попит на неї постійно зростає.

Сергій Положай, Steko

Сергій Положай, генеральний директор компанії Steko:
Зараз можна сказати, що вікно вже не сприймається як звичайна частина кімнати. Воно створює захист від негоди, затишок в домі, зберігає тепло взимку, або прохолоду влітку, є джерелом світла в приміщенні. Від вікна також очікують енергоощадних властивостей, звукоізоляції. Завдяки розширенню можливостей щодо створення унікальних дизайнів, вікна грають важливу роль в облаштуванні інтер'єру і екстер'єру будинку.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
Зростає популярність прихованих петель. Люди зрозуміли, що це красиво. Наприклад, прихована петля AXOR ELITE+ буквально «вистрілила» в 2019 році і стала дуже популярною серед наших партнерів. У цьому продукті є одна особливість. Ставити її трохи складніше, ніж прості петлі, але це всього лише звичка, якою ми ділимося за допомогою наших технічних фахівців. Застосування прихованих петель стає конкурентною перевагою для виробників вікон, зростає маржинальність конструкції.
У Європі зараз існує тенденція щодо збільшення продажів прихованих петель. Наприклад, в Німеччині частка таких петель складає близько 40%, в Польщі 25-30%, скандинавських країнах — близько 60%.

Оцініть, будь ласка, головні тенденції ринку скла в Україні, зокрема будівельного скла.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
Компанія SGG активно просуває високоселективне мультифункціональне скло на ринку України, яке, як правило, застосовується на різних об'єктах в Європі. Це скло з високим світлопропусканням і низьким значенням коефіцієнта загального пропускання сонячної енергії, це забезпечує кінцевому споживачеві енергоефективність і захист від сонця. Мало хто замислюється, що витрати на кондиціонування в середньому втричі вищі, ніж на опалення, тому застосування такого скла більш ніж виправдано. Також основним трендом в Європі на цей час є використання мультифункціонального скла з максимальною прозорістю, оскільки цей фактор забезпечує природне освітлення, економію електроенергії, природне перенесення кольорів тощо. Ми бачимо тенденцію збільшення попиту на мультифункціональне скло і в Україні. А оскільки в продуктовому портфелі нашої компанії є скло, у якого немає аналогів, це позитивно відбивається на продажах.

Що Вас не влаштовує в розвитку віконного ринку України? А що, навпаки, вселяє оптимізм?

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Не влаштовує таке. Все ще дуже велика частка у виробництві конструкцій контрабандних компонентів, перш за все віконних ручок і дверних гарнітурів. Високий рівень «глухого» скління: в середньому 25-35% по відношенню до кількості стулок. Іноді цей показник становить понад 40%.
Українські виробники фурнітури продовжують «виїжджати» шляхом підробки моделей провідних європейських брендів.
У виробників вікон є тенденція додатково знижувати собівартість вікон в економ сегменті шляхом введення в свою виробничу програму найдешевших компонентів (наприклад, пластмасових віконних ручок). Це часто веде до зниження якості і скорочення термінів експлуатації конструкцій.
Штучні бар'єри з боку держави в застосуванні таких ноу-хау, як системи «Розумний будинок» у вигляді дорогих, складних, а часто ще й корупційних процедур сертифікації та отримання різних дозволів на ввезення в Україну електронних компонентів цих систем.
Вселяє оптимізм тільки одне: у виробників вікон в цілому зростає усвідомлення того факту, що з дешевих і часто неякісних компонентів можна зробити, в кращому випадку, лише дуже посереднє вікно, яке не буде на 100% виконувати всі свої функції і після тривалого періоду. У довгостроковій перспективі виграє, а значить зміцнить свої позиції на ринку, тільки той, хто не йде шляхом найменшого опору, а робить ставку на якісну, перевірену часом фурнітуру від провідних виробників.

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Наш ринок — це стосується не тільки віконного — досить молодий, обтяжений впливом радянського минулого і негативною пропагандою. Вибори показали, що товарно-грошових відносин не розуміють і бояться, а популізм прекрасно працює не тільки в соціології, але і в економіці. Тому одні роблять добре, інші обіцяють добре зробити — якщо обмежуватися обіцянками, то ціна продажу буде значно нижчою — а це зумовлює споживчі настрої. Це те, що не подобається. А подобається те, що такого впливу схильні все ж не всі.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
Основним негативним фактором розвитку віконного ринку в Україні є низька платоспроможність кінцевого споживача, і це позначається на характеристиках використовуваного скла на об'єктах. Більшість великих забудовників більше уваги приділяють зовнішнім виглядом фасаду, ніж віконній системі, тоді як використання мультифункціонального й енергоощадного скла є важливим фактором, що забезпечує енергоефективність будівлі в цілому. Але є і позитивні моменти: це і зростання попиту на енергоощадне скло у кінцевого споживача, пов'язаний з ростом тарифів, і посилення вимог нормативних документів, що стимулює використання досконаліших типів скла.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
Не влаштовує, що досі частка «дешевого вікна» залишається вельми високою. Є певні зрушення в бік якісного вікна з монтажною шириною 70 мм і більше, але темп зростання популярності таких вікон не високий. Хотілося б більш енергійних змін.
Ми оптимістично налаштовані на майбутнє і сподіваємося, що вибір кінцевого споживача в Україні все частіше буде зупинятися на широких монтажних системах. Очевидно, що необхідність в економії енергоресурсів стала невіддільною частиною нашого життя. Громадяни України тільки вчаться основам економії ресурсів і відповідального споживання. На VEKA AG вже зараз частка продажів систем з монтажною шириною 82 мм складає понад 50% і цей показник стрімко зростає з року в рік. Системи з монтажною шириною 70 мм в Німеччині втрачають свою частку, яка зараз становить менш як 30%.
Також радує тенденція, що розміри віконних конструкцій стають більшими. Віконному підприємству набагато легше якісно реалізовувати великогабаритні конструкції, оскільки «в гру» вступають можливості системного розробника і його продукти. Рівень технічних рішень, технологічність і асортимент профільних систем стають більш вагомими для віконного підприємства, що працює з профілем класу А з товщиною зовнішньої стінки профілю 3 мм.
Існує позитивна тенденція ринку щодо ламінованих конструкцій. Частка ламінації на ринку зростає, в середньому і дорогому сегменті досягає до 30% продажів.

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
Не влаштовує низький горизонт планування через ревальвацію гривні. Це стосується не тільки віконного ринку, але і бізнесу в цілому.
Вселяє оптимізм те, що ми бачимо у ТОП-20 гравців постійні інвестиції в свої команди, в технології та обладнання. Усі головні гравці віконного ринку інвестують довгостроково. Це, на наш погляд, має вселяти великий оптимізм.

Сергій Положай, Steko

Сергій Положай, генеральний директор компанії Steko:
Неприйнятний той факт, що деякі з дилерів все ж погоджуються продати покупцеві максимально «пусте» вікно, навіть не намагаючись наповнити його якісними складовими. Тобто, в першу чергу з огляду на свою фінансову вигоду, дилер не бере до уваги потреби покупця, що не націлює його зробити розумний вибір.
З позитивного в розвитку — вдосконалення вікон, перетворення їх в потужний інструмент теплозбереження: збільшення кількості камер в профілі, поява наповнювача, початок застосування склопакетів з підігрівом.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
Відсутність консолідації всіх виробників віконного ринку України, низька обізнаність споживачів щодо технічних характеристик і додаткові можливості сучасних вікон і дверей, демпінг деяких гравців. Все це, як і раніше, гальмує розвиток ринку.
Вселяє оптимізм розвиток програм підтримки енергоефективних технологій у віконній сфері, а також розуміння споживачів важливості їх застосування в домогосподарствах. Приємно усвідомлювати, що з року в рік зростає частка продажів віконних конструкцій стандарт сегмента, що підтверджує і наше останній опитування керівників компаній.

Які напрямки розвитку зараз в пріоритеті у гравців віконного ринку? Які напрямки в пріоритеті у Вашій компанії?

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Для ринку це енергоефективність, протизламність і якісний монтаж із застосуванням «правильних» матеріалів і технологій. HOPPE виділяє два основні пріоритети. Це впровадження в масове віконне виробництво нових віконних ручок, що володіють базовою протизламні на основі технології SecuForte®. І максимальне поширення модулів дитячої безпеки KISI (Keep Infants Safe Inside). Ці двокнопкові блокатори віконних ручок повинні стати нормою для всіх приміщень, в яких можуть знаходитися діти до 5 років.

Іван Богдан, Winkhaus

Іван Богдан, Winkhaus Україна:
Тип постачальника істотно впливає на можливості і реалізацію пріоритетів власників віконного бізнесу.
Для Winkhaus Україна пріоритетом є підвищення кваліфікації наших партнерів.

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Навряд чи у гравців є напрям розвитку. Вони роблять ставки, основна з яких — зниження ціни з обіцянкою зберегти якість. Потроху проявляється вплив західних віконних ринків з їх вимогами до сертифікації вироби і якості. Люди усвідомлюють себе частиною європейського ринку і прагнуть до цивілізації. І тут є розбіжність. Те, що домінує в Україні, не зможе увійти на ринок Європи. Польща проходила цей шлях двадцять років тому, щоправда, без обтяжливих факторів, наявних у нашій країні.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
Основним напрямком розвитку компанії SGG в Україні є активне просування мультифункціонального скла, робота з архітекторами, просування в житловому будівництві ламінованого скла, найбільш безпечного у висотному будівництві. Крім цього, SGG постійно розвивається і впроваджує на ринок інноваційні продукти, у 2019 році анонсований вихід на ринок скла SKN 183 II зі світлопропусканням 75% і коефіцієнтом загального пропускання сонячної енергії 40%. Застосування такого високотехнологічного скла в умовах глобальної зміни клімату як ніколи актуально, ми таким чином допомагаємо піклуватися про нашу планету.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
Пріоритетні напрямки для нас не змінилися, ми й надалі будемо виробляти продукти найвищої якості і переконувати ринок в тому, що це єдино вірний шлях. Тема ламінованого профілю має для нас важливий пріоритет. ВЕКА пропонує на ринку інноваційне рішення для поверхні профілю за технологією Spectral. На початку цього року ми розширили в Україні колірну гамму цього профілю до 5 кольорів (на VEKA AG колірна гамма Spectral налічує вже понад 10 кольорів і йде розробка додаткових кольорів, а також варіанти з деревною оптикою). Усі 5 кольорів мають на ринку західної Європи велику популярність. Особливо Чорний відтінок, колір же Графіт набирає все більших обертів і починає тіснити дуже популярний зараз колір Антрацит.

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
Почну з нас. У нас як і раніше в пріоритеті підвищення ефективності виробництва і вихід на нові ринки. Завдяки цьому ми в комплексі в єдиному векторі рухаємося з усіма гравцями віконного ринку.
На наш погляд, підвищення енергоефективності у всіх виробників ПВХ конструкцій в пріоритеті.

Сергій Положай, Steko

Сергій Положаї, генеральний директор компанії Steko:
Пріоритети у кожного різні. Можу сказати про свої — об'єднати краще у вікнах і дати це своїм покупцям. Перш за все, компанія Steko будує свій асортимент в правильній пропорції: приблизно 50% від загального асортименту складуть теплі віконні системи середнього сегмента (Steko S700, S600, S500), близько 30% буде відведено для вікон преміум класу (Steko IDEAL 8000 round line, Steko IDEAL 7000, Steko IDEAL 4000, Steko S800) і 20% складуть вікна для приміщень з низькими вимогами до збереження тепла (Steko S400, S300). Планується також розширення асортименту фурнітури з додатковими функціями. Кожне вікно буде індивідуальним і відповідати особистим потребам клієнтів. Наприклад, для сімей з дітьми це будуть зламостійкі вікна з елементами дитячої безпеки, спеціальною антибактеріальною ручкою Steko Bio Touch. Для клієнтів, яким важливо захистити свій будинок від злому — з протизламною фурнітурою Steko plus. Збережеться і загальна тенденція до енергоефективності зі склопакетами з нового покоління Steko Doublesilver plus. Для дизайнерських вікон буде застосована нестандартна конфігурація: імпости, шпроси, декоративні склопакети і ламінація.
Ми націлені на створення зручних шоурумів для покупців, де вони зможуть вибрати необхідне вікно і отримати консультацію у продавців. Зараз у нас фірмові точки продажів можна знайти в кожному місті України, надаємо сервіс повного циклу — від виміру вікон і розрахунку з використанням візуалізації на планшеті до підняття готових вікон на поверх. Ми пропонуємо технологію теплого монтажу, яка гарантує герметичність монтажних швів і їх надійність.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
Ми бачимо перспективу розвитку продуктів в алюмінієвому напрямку. Тенденція до збільшення алюмінієвих вікон в Україні, як і в Європі, очевидна, і ми намагаємося бути в тренді всіх віконних інновацій.
У березні 2020 року вийде продукт для алюмінієвих вікон, оскільки майже всі виробники алюмінієвих профільних систем роблять профілі з європазом — уніфікованим пазом для всіх типів систем. Тенденція до уніфікації спрощує роботу виробників вікон, які можуть робити одночасно на трьох лініях вікна з ПВХ, дерева та алюмінію, і дає можливість їх клієнтам отримувати повний спектр віконних конструкцій від одного виробника в широкому асортименті.

Назвіть три основних мети Вашої компанії на 2020 рік.

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Збільшити валовий прибуток.
Зберегти свою частку ринку віконної фурнітури.
Придбати значну частку на ринку фурнітури для вхідних і міжкімнатних дверей, а також розширити асортимент продукції в Україні дверної фурнітури.

Іван Богдан, Winkhaus

Іван Богдан, Winkhaus Україна:
Розвивати, удосконалювати, рости.

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Зберегти довіру споживачів, збільшити частку ринку, вийти в нові сегменти.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
Продовжимо просувати на українському ринку високоякісне скло, пропагувати ефективні і якісні рішення, які забезпечують найвищий рівень комфорту в житлових, офісних і торгових приміщеннях. Особливий акцент робитимемо на цілі сталого розвитку, в досягненні яких допомагають технології SGG. Компанія Saint-Gobain в Україні пропонує комплексні рішення для енергоефективності будівель, тому ми продовжимо свої зусилля по спільному просуванню не лише продукції Saint-Gobain Glass, але й ТМ ISOVER, Weber, Rigips тощо.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
Ми будемо активно підтримувати концентрацію віконного ринку в Україні. Компанія націлена супроводжувати партнерів, посилювати їхні позиції на віконному ринку як за допомогою продуктових і технічних (програмний комплекс WinDoPlan) рішень, просування і підвищення лояльності потенційних покупців, так і навчання, розвитку за підтримки VEKA Professional. Такі зусилля забезпечать і нам, і нашим партнерам додаткові обороти і ринки збуту.

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
Плюс 35% продажів в штуках у 2019 році на ринку України.
Зайняти 10% частки ринку Польщі.
Запустити новий напрямок бізнесу у вигляді послуг лиття для зовнішніх галузей. Тут ми знаходимося на стадії переговорів і навесні цього року оголосимо, для яких галузей будемо надавати такі послуги.

Сергій Положай, Steko

Сергій Положай, генеральний директор компанії Steko:
Вирости в середньому сегменті. Бути несхожими на інших. Розвиватися на ринку Європи.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
Одна з найважливіших задач бізнесу — вибудовувати комунікації з клієнтами і партнерами. Це було, є і буде нашим основним пріоритетом як в попередні роки, так і у 2020 році.
Інноваційні рішення і розширення продуктових лінійок також залишаються для нас у пріоритеті. Ми постійно контролюємо якість продукції як при прийманні сировини, так і на виході готових виробів. Для цього на заводі працює власна сертифікована лабораторія.
Розширення ринків збуту — третя основна мета компанії у 2020 році. Сьогодні продукція AXOR присутня у 23 країнах, але ми не зупиняємося на цьому і на початку кожного сезону запрошуємо потенційних клієнтів – виробників СПК до нас на завод особисто ознайомитися з виробництвом.

Який Ваш особистий прогноз динаміки віконного ринку у 2020?

Віктор Гончаров, HOPPE

Віктор Гончаров, HOPPE:
Стагнація на будівельному ринку і наявність великої кількості вже побудованих, але не проданих протягом тривалого періоду квартир буде тиснути і на ринок СПК, не даючи йому основи для зростання. Якщо до цього додати можливі політичні та економічні потрясіння, пов'язані, наприклад, з відставкою уряду, позачерговими виборами до парламенту або з новою хвилею світової економічної кризи, то очікувати якогось зростання або хоча б пожвавлення на ринку СПК буде занадто оптимістично.

Іван Богдан, Winkhaus

Іван Богдан, Winkhaus Україна:
«Все буде добре...»

Павло Морозов, MACO

Павло Морозов, MACO:
Ринок знаходиться в нестабільній фазі, це пов'язано з ситуацією в країні. Сальдо негативне, промислове виробництво і будівництво падає, управлінці не є професіоналами. Гарного я не чекаю. Рости буде сегмент, пов'язаний з експортом вікон, але він невеликий.

Кирило Песенков  Saint-Gobain

Кирило Пісеньков, «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна»:
У 2020 році ми не очікуємо істотного зростання ринку скла, оскільки зараз на ринках України та Європи відчувається профіцит як базового термополірованного скла, так і скла з просунутими характеристиками. Багато великих виробників скла, так само як SGG, модернізували своє виробництво і збільшили потужності ліній. Хотілося б вірити, що цей рік надасть нам можливість збільшити продажі високотехнологічних продуктів і рішень в Україні, які підвищать енергоефективність, привабливість і неповторність об'єктів у нашій країні.

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Украина

Йозеф Лео Бекхофф, ВЕКА Україна:
Ситуація в світовій економіці, що знаходиться під впливом коронавіруса і цінових воєн на нафту вказують, що робити прогнози на глобальних ринках дуже важко. Який би розвиток ринку не був, позитивне, стримане або негативний, VEKA Ukraine буде гнучко, ефективно і цілеспрямовано працювати над досягненням поставлених цілей і створювати можливості своїм партнерам займатися бізнесом і заробляти гроші. VEKA завжди була і буде сильним партнером на стороні своїх клієнтів!

Денис Давидов, ViVoTech

Денис Давидов, ViVoTech:
Наш прогноз + 5% зростання до 2019 року.

Сергій Положай, Steko

Сергій Положай, генеральний директор компанії Steko:
У поточному 2020 році не очікується збільшення загального обсягу ринку вікон ПВХ в Україні, поки ця цифра становить близько 24 млрд грн. А якщо взяти до уваги повільне зростання темпів новобудов і зменшення кількості кваліфікованих фахівців, можна припустити негативний вплив на нішевую тенденцію.
Очікується також зменшення загальної кількості конструкцій з 6 млн до 5,5 млн, з огляду на те, що на поточний день близько 10 000 невеликих виробників, дилерських компаній та інсталяторів пропонують українцям свою продукцію. Не можна виключати також ймовірності згортання ринку. Конкурувати зможуть тільки ті виробники, які мають широкий асортимент продукції і розвинену дилерську мережу.

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY

Осман Йілмаз, AXOR INDUSTRY:
Я з оптимізмом дивлюся в майбутнє і думаю, що у 2020 році ринок стабілізується і залишиться на рівні обсягів 2019 року. Для AXOR впевнений, він обов'язково буде успішним, чого бажаю й усім нашим бізнес партнерам!

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
Пов'язаний контент

Нове та найкраще