Випадок шахрайства
30 серпня 2018 року покупець вікон у однієї віконної компанії, назвемо її X, подав в OKNA.ua скаргу на те, що замірник взяв передоплату за вікна і перестав відповідати на дзвінки.
Покупець звернувся до віконної компанії з претензією, оскільки при передачі грошей підписав договір. Віконна компанія визнала договір недійсним. Офіційна причина — співробітник (замірник) звільнився до того, як був підписаний договір.
Потерпілий покупець подав на компанію до суду.
Платформа OKNA.ua зайняла принципову позицію і заблокувала віконну компанію до отримання результатів судового розгляду, попри на те, що компанія була платним клієнтом платформи.
Справа закінчилася добре для компанії, але ще не закінчилася для покупця вікон.
Рекомендації, як уберегтися від обману
-
Вимагайте договір (приклад договору). Бажано підписувати договір на виготовлення і монтаж вікон в офісі віконної компанії або на офіційному інтернет-ресурсі. Перед підписанням уважно прочитайте договір, зверніть увагу на терміни постачання, гарантії на вироби та монтаж.
-
Перевірте компанію на наявність у держреєстрі. Це займе 2 хвилини: заходите на сайт Міністерства юстиції України, вводите в пошуковому рядку ЄДРПОУ, або назву компанії (для юрособи), або індивідуальний податковий номер / ПІБ (для ФОП).
Ці дані повинні бути вказані в договорі. -
Сплачуйте не готівкою, а банківським переказом за реквізитами юрособи або ФОП, зазначеними в договорі. Так можна буде підтвердити факт оплати.
Платформа OKNA.ua рекомендує перевіряти репутацію компанії ще до здійснення покупки вікон. Залишайте відгуки про компанію (позитивні і негативні). Це допоможе іншим покупцям прийняти правильне рішення, а компаніям допоможе поліпшувати сервіс.