VEKA

VEKA Ukraine: розумні вікна відкривають несподівані бізнес можливості

Інтерв'ю з Андрієм Таранушичем, комерційним директором VEKA Ukraine

Цифрові технології виводять вікна на новий рівень як функціональності, так і сервісу. Наприклад, чіповані вікна з профілю VEKA дозволяють зберігати всю інформацію про вікно в хмарі. Скільки вікон з такими чіпами вже встановлено, що дасть ця технологія клієнтам і самим віконним компаніям, в інтерв’ю OKNA.ua розповів Андрій Таранушич, комерційний директор VEKA Ukraine.

Андрій Таранушич, комерційний директор VEKA Ukraine
Андрій Таранушич, комерційний директор VEKA Ukraine (ліворуч), Андрій Лесьо, засновник і CEO OKNA.ua (праворуч) Фото: OKNA.ua

Digital технології проникають в усі сфери нашого життя. Як це відбивається на розвитку компанії? У продажах, виробництві, сервісах, де більше видно потенціал для зростання саме в цифрових технологіях?

Андрій Таранушич:
За останні 5 років ідея цифровізації віконних технологій перетворилася в реальні проекти. Ми за всіма напрямами діяльності розвиваємо digital прикладні процеси, які дозволяють інформувати кінцевих споживачів і наших партнерів про можливості і додаткові функції нового функціоналу.

Вікно тепер вбудовується в загальні цифрові технології, які застосовуються при створенні розумного будинку. Воно не тільки дарує світло, а й перетворюється для створення комфорту в будинку.
Цифрові технології дозволяють наділяти вікно додатковими можливостями навіть у такій сфері, як сервіс.

Розкажіть більш детально про digital технології, пов'язані з сервісним обслуговуванням вікон.

Андрій Таранушич:
У міру експлуатації вікна виникає необхідність зробити плановий ремонт або змінити щось у вікні. Наприклад, замінити простий склопакет на склопакет нової комплектації.

З березня 2018 року VEKA застосовує цифрові мітки, які вбудовуються в профіль у процесі виробництва і дозволяють чіпувати вікно й зберігати всю його історію за допомогою хмарних технологій. Якщо через 10-20 років буде потрібно провести ремонт вікна, за допомогою цього чіпа ми отримаємо доступ до всіх його даних: компоненти, виробник і виконавець монтажу. Усі ці дані можна зафіксувати за допомогою смартфона.
Поки що ці технології застосовують тільки дві компанії в Європі, але наступний партнер може бути і в Україні.

Що дає технологія чіпування вікна?

Андрій Таранушич:
Ця технологія спрощує і прискорює надання сервісу. Зараз монтажнику необхідно або їхати на об'єкт, або телефоном з'ясовувати у клієнта деталі, щоб підібрати запчастину, яка вийшла з ладу. Технологія чіпування вікон дозволить отримати всю інформацію про вікно за допомогою смартфона. Клієнту достатньо піднести смартфон до вікна і ми зможемо визначити, що саме необхідно виправити, аж до точних параметрів склопакета, якщо буде потрібно його замінити. Вартість сервісного обслуговування різко знизиться і дозволить зробити його більш комфортним за мінімальні гроші для кінцевого споживача.

Якщо є інформація, скільки вже таких вікон встановлено?

Андрій Таранушич:
Ми почали роботу з двома партнерам у Німеччині. Після виставки в Нюрнберзі (виставка fensterbau frontale 2018, — прим. Ред.) вони вийшли в масове виробництво з цим продуктом. У середньому сумарна продуктивність компаній становить близько 200 виробів на день. Зараз (на момент підготовки інтерв'ю, — прим. ред.) вже встановлено близько 10 000 чіпованих вікон і ведеться обробка отриманих даних. Дані будуть використовуватися не тільки для уніфікації або поліпшення сервісної складової, а й для постпродажної роботи з клієнтами. Якщо людина хоче до нас звернутися за додатковими послугами, то в функціонал цієї пропозиції вбудована і така можливість. Досить піднести смартфон до вікна і можна зв'язатися з виробником. Компанія зможе заздалегідь готувати комерційну пропозицію. Це дозволить поставити продажі на новий рівень.

Тобто чіп у вікні буде працювати для повторних продажів і для повторного обслуговування того ж клієнта?

Андрій Таранушич:
Так, і навіть більше — у нас несподівано з'явилася тема, яку ми не розглядали як потенційно цікаву.

Сьогодні будується багато сучасного висотного житла з новими типами вікон. Не всі власники квартир можуть самостійно мити такі вікна і часто звертаються до клінінгових компаній. Ці компанії, дізнавшись, що ми маємо всю історію вікна і знаємо, як зв'язатися з клієнтом, стали до нас звертатися і пропонувати створити спільний проект щодо щорічного обслуговування клієнтів — миття вікон.

Цифрові технології породжують нові напрямки в сервісах, і це тільки перший приклад. Думаю, найближчим часом у нас з'явиться багато варіантів застосування технології чіпування вікон, про які ми навіть ще не здогадуємось.

Розкажіть про успіхи компанії, що були в 2017 році, про підсумки першої половини цього року в Україні і на закордонних ринках?

Андрій Таранушич:
Минулий рік був не зовсім вдалим з точки зору обсягів замовлень і не найуспішнішим з точки зору прибутку, але він багато чого змінив. По-перше, з'явився зовсім інший рівень замовників, багато будівельних корпорацій, які починають впроваджувати новий тип будівництва. Це дозволило в 2018 році багатьом нашим партнерам застосувати цікаві проекти скління, які давно були розроблені для різних країн ЄС. Наприклад, голландський тип будівництва, коли стулки висотою до 2,5 м і шириною до 1 м застосовуються для того, щоб взимку насолоджуватися видом за вікном, зберігаючи тепло і комфорт в будинку.

Завдяки тому, що наші партнери успішно розвивають свої проекти, 2018 рік для нас є більш стабільним з точки зору обсягів. У Східній, Центральній і Західній Україні є велика різниця в комплектації вікон. У Західній Україні люди більше застосовують вікна для котеджного будівництва, на Сході будується більше багатоповерхових будинків. Використовуючи всі можливості наших профільних систем, можемо відповідати на будь-які запити.

Який відсоток 82-х і більш широких серій для енергоефективних вікон зараз?

Андрій Таранушич:
У Європі ми доводимо цей показник до 30% продажів. В Україні цього року продажі широких систем 82 і вище становитимуть понад 5% від загального обсягу. Щоб тут сформувався попит на такі системи, необхідно було донести до кінцевого споживача цінність цього продукту.

Наскільки відчувається, що ця тенденція до збільшення є стабільною?

Андрій Таранушич:
Можу сказати словами нашого шановного партнера Сергія Леонідовича Ведерникова (власника компанії «Вікно Плюс», — прим. ред.), що у нього кожен день на стадії розрахунку обов'язково знаходиться запит на 82-у або вище систему. Зрозуміло, що розрахунок не обов'язково призводить до замовлення, але це все одно показник, що люди вже знають і цінують саме якісні вікна.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

Нове та найкраще