Компанія VEKA підготувала пакет документів для участі в електронних торгах ProZorro

Компанія VEKA Україна підготувала пакет документів, які дозволять партнерам компанії взяти участь в електронних торгах ProZorro, оскільки саме невірно заповнена документація може стати причиною не допущення до торгів.

Проект "ProZorro" має дві основні цілі: зменшити корупцію у сфері державних закупівель шляхом забезпечення доступу до моніторингу процесу проведення тендерів та надати можливість замовнику отримати максимально вигідну комбінацію ціни і якості шляхом залучення нових учасників і підвищення довіри бізнесу до державних закупівель в цілому.

ProZorro - це електронна база даних, за допомогою якої проводяться публічні державні торги в режимі онлайн. Застосування системи регулюється Законом "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015. На даний момент в базі авторизовані 7 торгових майданчиків: Zakupki.Prom.ua e-tender, Newtend, SmartTender, "Держзакупівлі онлайн", PublicBid і "ПриватМаркет". Підключитися до системи ProZorro можна за допомогою одного з цих майданчиків.

Участь у тендері для замовника і постачальника має різницю. Замовник – державний орган - бере участь у торгах абсолютно безкоштовно. А ось учасник сплачує (хоча і досить символічну плату) – від 17 грн. (за участь в тендері на суму до 20 000 грн.) до 1700 грн. (за участь в тендері на суму понад 1 млн. грн.). Це плата за подання заявки на участь.

Проведення торгів для допорогової закупівлі: алгоритм дій

Для проведення допорогової закупівлі слід пройти 5 етапів. Перш ніж до них перейти – зареєструйтесь та отримайте дозвіл на вхід до системи (логін і пароль).

1. Зайдіть в особистий кабінет на обраному вами майданчику і створіть оголошення закупівлі. Форма оголошення стандартна, потрібно заповнити всі обов'язкові поля (найменування організації, коди товару або послуги, кількість товару, очікувана вартість тощо). До заявки слід прикріпити відповідну документацію – договір, технічні вимоги до товару або послуг і т. д. Вказуючи вартість закупівлі, не забудьте вказати врахований ПДВ. Протягом півгодини ваша заявка буде відображена на всіх майданчиках, підключених до системи Прозоро.

Постачальник на цьому етапі просто реєструється в системі, і переходить до вибору тендеру, якиййого цікавить.

Є додаткова можливість: якщо ви розраховуєте на участь у тендері конкретного постачальника – запросіть його до участі, відправивши ID тендеру.

2. Другий етап – це уточнення. На цей етап виділяється від 1 до 3 днів. Для замовлень з бюджетом менше 50 000 грн. – 1 день, для тих, що понад зазначеної суми – 3 дні. У цей період замовник анонімно відповідає на питання, пов'язані з тендером, документацією, додатковими вимогами. У цей період замовник має право вносити зміни в тендерну документацію, змінювати вимоги і умови.

3. Подача пропозицій. Тривалість етапу встановлюється замовником, але не може бути менше 1 робочого дня для замовлень на суму щонайменше 50 000 грн., і 2 днів – для великих замовлень. Питання на цьому етапі від учасників не розглядаються і не приймаються. Ні цін, ні назв постачальників , які беруть участь, на цьому етапі ніхто не бачить. До заявки на участь учасником прикріплюються відповідні документи, що свідчать про те, що він може виконати послуги чи поставити необхідний замовнику товар.

4. Аукціон. Час проведення призначається системою в автоматичному режимі. Імена учасників закриті до початку аукціону, кількість учасників також приховано, але видно їх цінові пропозиції. Аукціон триває у трьох раундах (в середньому по 2-3 хвилини кожен). Учасники можуть знизити початкову ціну не більше, ніж три рази. Учасники знижують запропоновану ними спочатку ціну, намагаючись обійти конкурентів.

Правила аукціону:

мінімальний крок аукціону - у межах 0,5 – 3 % від бюджету;
учасник може не знижувати ціну зовсім;
знижувати ціну можна почати на кожному з раундів.

Той, у кого в попередньому раунді була найменша ціна, отримує право приймати рішення щодо зниження ціни в наступному раунді останнім.

5. Вибір переможця і його кваліфікація. Переможця визначає система. Після цього всі пропозиції і документація учасників відкриваються для перегляду. Замовник вивчає документи постачальника, який виграв торги. Якщо все гаразд – укладається договір. Якщо документи мають похибки або зазначені в них якості товарів і послуг не відповідають потребам замовника, то замовник має право на дискваліфікацію такого переможця. В такому випадку він переходить до розгляду кандидатури наступного постачальника, що запропонував мінімальну ціну.

Важливо! Замовник не має право переглянути пропозицію наступного за списком постачальника до тих пір, поки не прийме рішення з попереднім. Рішення повинно бути обґрунтованим. В іншому випадку учасник, який не переміг, має право на оскарження результатів торгів.

6. Завершення закупівлі. На цьому етапі замовник вивантажує в систему скандоговору про надання послуг або поставки товару, підписаного з переможцем торгів. Вся процедура тендеру, разом з завершенням торгів не може тривати більше 30 днів.

В Партнерський розділ завантажений архів документів "Пакет документів для участі в електронних торгах ProZorro (доступні для Партнерів VEKA).
Думка редакції може відрізнятися від думки автора.
+380 44 390 XX XX +380 44 390 9500
+380 44 390 XX XX 0800 303 305
Ідентифікатор: 17856