«ДІАЛОГ З ЛІДЕРАМИ» OKNA.ua: Підсумки (відео)

«ДІАЛОГ З ЛІДЕРАМИ» OKNA.ua: Підсумки (відео)

Вперше за 25 років існування віконного ринку України відбулась конструктивна дискусія між його учасниками

Діалог з лідерами віконного ринку має ширшу базу, ніж це може здатися. У 2017 році в Києві на «ДІАЛОЗІ З ЛІДЕРАМИ» топ-менеджери віконного ринку України взяли участь як у якості спікерів, так і у якості слухачів. Ми віримо, що на заході зібралися лідери у своїх нішах, лідери компаній і лідери напрямків. І вийшов повноцінний діалог, у результаті чого було озвучено ключові проблеми віконного ринку та запропоновано шляхи їх подолання.

Формат заходу не дозволив запросити всіх лідерів і учасників ринку з усіх регіонів країни, оскільки кількість учасників віконного ринку дуже велика. Якщо подальший «ДІАЛОГ З ЛІДЕРАМИ» буде актуальний для ринку, будемо раді бачити нових спікерів та учасників.

Висновки за результатами «ДІАЛОГУ З ЛІДЕРАМИ» OKNA.ua

Висновок №1. Проактивна частина ринку, якій не однаково, що буде завтра і куди рухається ринок СПК, є і вона значна — критичної маси досягнуто.
Висновок №2. Компанії продемонстрували високий інтерес і довіру до «ДІАЛОГУ З ЛІДЕРАМИ».
Висновок №3. Розуміння необхідності подолання проблем є. Озвучено проблеми ринку та запропоновано шляхи подолання.

Проблеми віконного ринку

Проблема №1

Володимир Бліхар (Viknar`off): Дефіцит персоналу на виробництві. Ця сама проблема стосується підготовки монтажників. Система профтехучилищ знаходиться не у кращому стані, готує на застарілій матеріально-технічній базі не ті спеціальності, яких вимагає ринок.
Пропозиція: Співпраця системи освіти профтехучилищ і віконних компаній:

  • ● Проходження учнями практики (50% часу навчання на останніх курсах) на віконних підприємствах.
  • ● Лобіювання закону про захист інвестицій віконних компаній у підготовку студентів або у розробку типового договору з наданням стипендії та оплатою з обов'язковим відпрацюванням протягом трьох років на підприємстві.
  • ● Перерозподіл фінансування і створення фонду на рівні облдержадміністрацій для спільного іпотечного кредитування молодих фахівців як основного стимулу їх залучення.
  • Проблема №2

    Олег Кесслер (Віконний консалтинг): Низький рівень кваліфікації значної частини консультантів, які не вміють продавати енергоефективні вікна, оскільки не можуть пояснити всі нюанси щодо комплектації вікна і відповідності його чинним нормам. Як результат, в основній масі на ринку продаються дешеві вікна (навіть за держпрограмою енергоефективності).
    Пропозиція: Проводити регулярне навчання для підвищення кваліфікації персоналу, а також розробляти систему мотивації для консультантів віконних салонів.

    Проблема №3

    Олександр Рязанов (ТМ Epsilon), Володимир Бліхар (Viknar`off): Випуск продукції, що не відповідає нормам якості. Державні контролюючі органи не мають ні фінансових ресурсів, ні відповідних компетенцій у віконній сфері.
    Пропозиція: Створення фонду додаткової підготовки і фінансування фахівців відповідних державних служб на місцях. Фінансування фонду на добровільні пожертвування учасників віконного ринку.

    Проблема №4

    Андрій Лесьо (OKNA.ua): Асиметрія ринку і приховані якості віконної продукції. На мій погляд, це основна проблема ринку. Інформація про вікна у великої частини кінцевих споживачів не достатня для прийняття адекватного рішення. Це дає можливість присутності на ринку «табуреткових продажів» — надзвичайно низькоякісних вікон за високими цінами, продажу вікон, які не відповідають нормам та інше.
    Пропозиція: Головний контролер — інформований покупець.

    1. 1. Спільно з учасниками ринку СПК проводити інформаційні кампанії у вигляді спецпроектів — статей для кінцевих споживачів та архітекторів на базі аудиторії OKNA.ua, пропагуючи енергоефективні, безпечні, комфортні вікна і супутню продукцію.
    2. 2. Надати кінцевим покупцям такі прості у використанні інструменти для оцінки важливих споживчих характеристик продукції:
      • Енергокалькулятор OKNA.ua для оцінки відповідності вікон програмі «теплих кредитів» і визначення економії у грошах застосування енергоефективних вікон. Результати розрахунку можуть бути відправлені клієнту у вигляді короткого посилання, а енергокалькулятор може бути встановлений у вигляді віджета на сайті компанії.
      • Енергомаркування, що дозволяє у салоні або будівельному супермаркеті порівняти і перевірити параметри вікна.
      • ● Збалансований договір OKNA.ua, що захищає інтереси як кінцевих споживачів, так і віконних компаній. Збалансований договір може бути застосований лише до вікон, що відповідають ДБН та ДСТУ. Збалансований договір також спрямований на підвищення довіри до продавців вікон.

    Проблема №5

    Володимир Бліхар (Viknar`off): Низька якість вікон 58-60 мм серій.
    Пропозиція: Припинити випуск 58-60 мм серій профільних систем.
    Заперечення: 60 мм серії можуть забезпечити відповідність ДБН для II кліматичної зони, а також можуть бути використані для неопалюваних приміщень.
    І головна проблема: при зникненні 60 мм серій з'явиться велика кількість 70 мм систем економ класу (у наших умовах читати — низькоякісних) і звільнення місця на ринку для розширення присутності імпортованих 60 мм серій, що почнуть стрімко заповняти утворений вакуум.

    Проблема №6

    Сергій Сорокун (Глас Треш): Недотримання нормативів щодо безпеки склопакетів. За статистикою в Україні від скла страждає близько 50 000 чоловік на рік, 10% з них — серйозно. 50% від загального числа — діти.
    Пропозиція: впроваджувати і просувати безпечні склопакети, особливо їх застосування у дитячих садах, школах, лікарнях.
    Посилювати вимоги з безпеки вікна в українській нормативній базі. А компаніям — пропонувати і продавати безпечні склопакети (триплекс, загартоване скло). При будівництві і реконструкції проектним організаціям дотримуватися встановлених норм безпеки. Рішення — комплексне, спільними зусиллями.
    Донести інформацію щодо необхідності установки безпечних склопакетів до споживача — завдання виробників і продавців (для того, щоб сформувати розуміння у покупців і потребу у такому інноваційному для України продукті, як безпечні склопакети).

    Проблема №7

    Сергій Даців (ТМ WDS): Низька поінформованість кінцевих споживачів про вікна. У забудовників більш високі вимоги до вікон, ніж у приватних замовників (раніше ситуація була зворотна).
    Пропозиція:

    1. 1. Потрібні грамотні менеджери, у навчання яких треба вкладати кошти.
    2. 2. Але головне — люди повинні мати доступ до інформації.
    3. 3. Контроль якості: потрібен орган контролю якості (зміг би прискорити еволюцію ринку).
    4. 4. Позбавляти виробників ліцензій і сертифікатів, якщо продукція не відповідає нормам виробництва вікон.

    Проблема №8

    Іван Богдан (Winkhaus): Висока ступінь конкуренції.
    Пропозиція: Розглядати можливість експорту віконної продукції за прикладом «польських тигрів» (деякі гравці ринку вже демонструють дуже хороші результати у цьому напрямку).

    Що далі?

    За озвученими і не озвученим проблемам OKNA.ua продовжує обговорення онлайн для опрацювання подальших кроків. Зацікавлені сторони можуть приєднається до обговорення.
    Не варто очікувати, що хтось (держава, Асоціація ...) повинен щось змінити. Так само як зміни в країні починаються з кожної людини, зміни на ринку починаються з кожної окремої компанії. І старт обговорення наявних на ринку проблем — уже сам собою великий крок. Розуміння важливості цього процесу є, і незабаром буде більше компаній, які спільно знайдуть для себе рішення.

Знайдіть всі свої архітектурні рішення через OKNA.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567

Нове та найкраще